کد خبر: ۳۷۲۱۱
 

«اخطار: این گزارش حاوی تصاویر ناراحت کننده ای می باشد»

روز گذشته یک نوجوان عشایر که در حال چوپانی گله گوسفندان بود در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رییس اداره محیط زیست دزفول در این باره گفت: پس از اطلاع رسانی افراد محلی بدلیل عدم امکان اعزام بالگرد از دزفول و شرایط محلی منطقه، یک فروند بالگرد از استان لرستان به محل حادثه اعزام و مصدوم به بیمارستان شهر الیگودرز منتقل گردید.

«فرهاد قلی نژاد» اظهار داشت: حمله خرس به نوجوان مذکور در حال بررسی است و ضمن هماهنگی جهت درمان کامل مصدوم در بیمارستان الیگودرز اطلاع رسانی لازم به مردم محلی و عشایر منطقه در خصوص جلوگیری از هرگونه آسیب رسانی به خرس قهوه ای صورت گرفته است

در این رابطه اهالی محل و خانواده نوجوان مجروح با نهایت همکاری اعلام نموده اند که هیچگونه آسیبی به خرس مذکور وارد نخواهند نمود.

مناطق کوهستانی شمال دزفول بویژه مناطق سالن کوه، احمد فداله، دره کاید، هفت تنان و لنگر کوه زیستگاه های بکر گونه های مهمی نظیر خرس قهوه ای و پلنگمی باشد که نیاز است عشایر و چوپانان و همچنین گردشگران از ورود به مناطقی که قلمرو زیستی و لانه و پناهگاه جانوران وحشی بویژه در ارتفاعات و جنگل های انبوه است و همچنین از انجام اقدامات و حرکاتی که موجب تحریک حیوانات میشود خودداری نمایند.

لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از حیات وحش در صورت ورود خسارت ناشی از حمله جانوران وحشی به انسان، دام و محصولات کشاورزی در مناطق تحت حفاظت و زیستگاه ها پس از احراز شرایط قانونی نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید.

 
نظر شما
ادامه