کد خبر: ۳۷۲۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: برای نظارت بیشتر بر ذبح دام و نذورات مردم از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ می‌توانند درخواست کارشناس دامپزشکی به طور رایگان در محل را داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیداصغر برائی‌نژاد» درباره تمهیدات در نظر گرفته‌شده توسط این سازمان برای نظارت بهداشتی بر ذبح دام و نذورات مردم در ایام محرم اظهار داشت: طی هماهنگی‌هایی که با سازمان تبلیغات اسلامی و هیأت امنای مساجد تهران انجام داده‌ایم فراخوان داده و تأکید کرده‌ایم که مردم از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ممکن است از طریق جاری شدن خون دام در معابر و باقیمانده احشام منتقل شود و همچنان نگرانی نسبت به انتقال بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد،‌پس باید نکات بهداشتی را قبل و هنگام ذبح دام رعایت کرد .

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه مراکز عرضه دام شهرداری تهران در این ایام به طور ویژه دام مورد تأیید این سازمان را عرضه می‌کند،‌خاطرنشان کرد: سه نقطه مرکز عرضه دام زنده در شهر تهران فعال است، مضاف بر آنکه انجمن کشتارگاه‌های تهران و شرکت پشتیبانی امور دام هم برای عرضه گوشت موردنیاز هیأت‌های مذهبی و تهیه نذورات اعلام آمادگی کردند.

برائی‌نژاد همچنین به این نکته اشاره کرد چنانچه هیأت‌های مذهبی، تکایا، مساجد و مردم بخواهند برای ذبح و معاینه دام خود در این ایام از کارشناسان سازمان دامپزشکی استفاده کنند می‌توانند با شماره 1512 تماس گرفته و پیام صوتی خود را بگذارند تا تیم سیار کارشناسان دامپزشکی برای ذبح بهداشتی و معاینه دام در محل به طور رایگان حاضر شوند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان تهران این سازمان برای ایام محرم آمادگی اعزام 110 کارشناس و دامپزشک برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی را دارد که در صورت نیاز این تعداد تا دو برابر قابل افزایش است.

وی به هموطنان توصیه کرد تا در صورت امکان، نذورات دام خود را برای ذبح به مراکز خیریه اهداء کنند و همچنین تعزیه‌های عزاداری هم قبل از استفاده از اسب و شتر در تعزیه معاینه آن را به تیم‌های کارشناسی این سازمان بسپارند.

به گزارش خبرنگار فارس هر ساله همزمان با آغاز ماه محرم و افزایش عزاداری‌های این ماه سازمان دامپزشکی به صورت ویژه نظارت‌های بهداشتی خود بر عرضه دام و فرآورده‌های دامی را افزایش می‌دهد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
اره دیگه چند تا طرحی بدبخت با حقوق ۱.۲۰۰ داریم که هر جور بخوایم ازشون کار مجانی میکشیم و اگه هم اعتراض کردند میگوییم ناراحتید خوش آمدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
سلام
ما کارمندای دامپزشکی باید در تعطیلات , عید نوروز اعیاد مذهی و عزا ب.و....باید سرکار باشیم ولی با بخشی از جامعه که تعطیلات طولانی نوروز و تابستان و ..دارند از نظر حقوقی فرقی نداریم این عدالت هست چه گناهی داریم جز مشاغل سخت هم نیستیم
نظر شما
ادامه