کد خبر: ۳۷۲۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کمبود اعتبارات و فرسوده بودن امکانات و وسایل حمل نقل، موجب ایجاد خلل در انجام بهینه فعالیت‌های دامپزشکی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رشیدی» عصر امروز در دیدار با «حسین امیری» رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دامپزشکی در راستای پیشگیری از بیماری‌های دامی و حفظ سلامت و بهداشت جامعه نقش بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 800 عامل بیماری شناخته شده که بیش از 50 درصد از این عوامل از طریق دام و فرآورده‌های دامی به انسان منتقل می‌شود که این مسئله اهمیت کار دامپزشکی را در مسئله پیشگیری بیان می‌کند.

وی در بحث بهداشت فرآورده‌ای دامی تصریح کرد: پایش و نمونه‌گیری از فرآورده‌های خام دامی در راستای تضمین سلامت آنها از وظایف دامپزشکی است که با این کار پروتئین کافی و باکیفیت در سبد مصرفی جامعه قرار می‌گیرد.

رشیدی به مشکلات موجود در مجموعه دامپزشکی پرداخت و گفت: از مشکلات بسیار بزرگ در انجام فعالیت‌های دامپزشکی، کمبود اعتبارات و فرسوده بودن امکانات و وسایل حمل نقل است که موجب ایجاد خلل در انجام بهینه فعالیت‌های دامپزشکی شده است.

وی یادآور شد: نیروهای دامپزشکی باید با مراجعه به دامداران که بسیاری از آنها در مسیرهای صعب‌العبور هستند، خدمات مورد نظر یعنی واکسیناسیون و انجام بررسی‌ها و مراقبت‌های بیماری‌های دامی را ارائه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان همچنین با بیان اینکه پرداخت‌های دامپزشکی به جهت قوانین و مقررات جدید با مشکل روبه‌رو شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارکنان دامپزشکی در خط مقدم بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های مشترک در معرض آسیب‌ها و بیماری‌های مختلف قرار دارند، باید نسبت به پرداخت مزایای کار انجام شده آنها نیز در اعتبارات دامپزشکی تجدید نظر شود.

«حسین امیری» رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی موضوع مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه «حبیب‌الله خنجری» فرماندار شهرستان زرند با اشاره به مستهلک بودن خودروهای اداره دامپزشکی شهرستان قول مساعد داد که 50 میلیون تومان اعتبار برای خریداری یک دستگاه خودرو به این ارگان اختصاص یابد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
تا وقتی مدیران خودشیرین در دامپزشکی هستند حتی اگر بودجه ای یا امکاناتی را هم بخواهند بدهند آن را نمیگیرند تا محبوب بالایی ها شوند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
درود بر دکتر رشیدی عزیز وپیگیر
;کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
1
درود بر مدیر کل کرمان که حداقل این مشکلات را با نمایندگان مطرح نمودند بسیاری از مدیر کل های استانها از ترس تغییر دادنشان جرات نمیکنند از مشکلات حرفی بزنند. در واقع بله قربان و چشم قربان گوهای خوبی هستند . باز هم ممنون از مدیر کل کرمان اگر عوضش نکنند ....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
0
جناب کارمند دامپزشکی خدا میدونه که در کرمان به هوای وجود گهربار دکتر رشیدی عزیز حاضرم شب وروز کار سخت وبدون هیچ چشم داشتی انجام بدم چون حساب ایشون با همه فرق می کند عندالله ایشان یه دونه هستند در دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
1
خدا کند ................ از بخش خصوصی دست بردارید و سنگ جلوی ماده 19 نیندازید
نظر شما
ادامه