کد خبر: ۳۷۲۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

سلام صبح اولين روز هفته همكاران بخير و پرتغالی

برنامه تلویزیونی را نگاه می‌کنم، مجری مرتب به کارشناسی که من می‌شناسم می‌گوید دکتر. آن بنده خدا هم چیزی نمی‌گوید. چند روز بعد بر حسب اتفاق از رادیو زنگ می‌زنند. همان کارشناس در استودیو است. هماهنگ کننده می‌گوید، خانم دکتر هم در استودیو هستند. می‌گویم: بنده خدا دکتر نیست. پاسخ داد: «خودشان هم گفته اند». این مجریان تلویزیون چاره‌ای ندارند، عادت کرده‌اند. مگر چند نفر دیگر مانده است که دکتر نیست؟! جالب است بدانید که بسیاری از مجریان رادیو تلویزیون یا دکترند یا دانشجوی دکتری! دو سال پیش هم در مراسم تولد اسکندر فیروز هم که بودیم بعضی می‌گفتند «دکتر فیروز».

تلفن زنگ می‌زند: «آقای دکتر می‌خواستیم برایتان فکسی بفرستیم. ممکن است سمت خود را بگویید؟». می‌پرسم منظورتان چیست؟ مگر باید سمتی داشته باشم؟ مگر همین عضو هیئت علمی کافی نیست؟ می گوید: «شما استاد تمامید؟». می گویم چطور مگه، ولی چه فرقی می‌کند، این تمام ممامها مگر دردی هم از جامعه حل می‌کند!؟ پاسخ می‌دهد: «برای بعضی ها مهم است. به همین دلیل ما از قبل چک می‌کنیم که بعداً مورد اعتراض قرار نگیریم».

در گذشته دکتر را برای پزشکان استفاده می‌کردند. حتی خیلی پیش می‌آمد که ما وقتی به روستایی و حتی ترمینال مسافربری‌ می‌رفتیم و کسی از همراهان از پیشوند دکتر استفاده می‌کرد، مردم عادی سوالات پزشکی خودشان را مطرح می‌کردند. به مدد گسترش انبوه ظرفیت‌های دکتری در دانشگاه‌ها، خوشبختانه به زودی، وزارت علوم روی وزارت صنایع را کم می‌کند: اگر وزارت صنایع همه را خودرو دار کرد، وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد همه را دکتر دار می‌کنند. این مجریان صدا و سیما هم که تقصیر ندارند، مگر می شود شما صاحب نظر باشید و تا به حال دکتر نشده باشید. پس حتما گاگولید!

به حال نزار ملتی باید گریست که با این همه دکتر در همه زمینه‌ها طبیعتش پر است از زباله، جاده‌هایش شده‌اند میدان جنگ و روزی ٥٠-٦٠ نفر را می‌کشند، هوایش پر است از دود و گرد و خاک، سرطان و بیماری‌های قلبی در هر خانه‌ای یکی-دو قربانی گرفته است، آبخوان‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌هایش خشک شده‌اند، جنگل و مرتعش یا نابود شده است و یا اگر هنوز لکه‌ای از آن مانده است، در آتش می‌سوزد، توله یوز پلنگی که افتخار ملی کشور است و از جمعیتش ٤٠-٥٠ تا بیشتر نمانده است از ترس سگ گله بالای درخت می‌رود و یا زیر چرخ ماشین له می‌شود؛ کودکان معصومش را هم می‌گیرند و با ٥٠ کارد سلاخی می‌کنند، چشمانشان را در می‌آورند و به آنها تجاوز می‌کنند، آنهم نه سالی یکی که هر چند هفته اخبارش جیگرمان را آتش می‌زند.

من از دکتر بودنم شرمسارم. تو را به خدا اگر من را دوست دارید به من یکی چنین توهینی را نکنید، هر چند که ته دلم از «دکتر» خطاب شدن کیف می‌کنم!

 

منبع: کانال تلگرام انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران

 

برچسب ها: دکترا،
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ترابی
|
Brazil
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
بسیار سخن درست و قابل ستایشیست.در کشورهای پیشرفته فقط به پزشکان دکتر خطاب میشود و البته باید بگویم کم کم اینها نیز برای تحت تاثیر قرار دادن جهان سومی ها دارن از ماها یاد میگیرن.مشکل دیگر دکتر خطاب کردن ما اینست که بقال و میوه فروش سر خیابون هم برامون دولا پهنا حساب میکنه بخیال اینکه علی آبادم شهره.البته بفرموده اون آقای دکتر دامپزشک امثال من باید پول ماموریت برزیل رو یجوری خرج کنیم تا خرج بواسیر نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
تو مگه در چند کشور پیشرفته بودی که دیدی فقط به پزشگ دکتر خطاب میشه، پروفسور؟! هنوز نفهمیدی عنوان دکتر یک درجه از مقطع تحصیلیه و ربطی به گرایش تحصیلی نداره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
فقط مشکل اینجاست که ما عادت کردیم برا بقیه نسخه میپیچیم .
حالا که خودم از دانشگاه کجا آباد یه مدرک در کوزه ای گرفتم دیگه بقیه رو کاملا نفی میکنم .غافل از اینکه خودمم چندان مالی نیستم فقط باید کمی به عقب برگردم و دقت کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
آفرین، حرفت حرف حقه. اگر این همه نابسامانی داریم نه بخاطر تحصیل کرده های واقعی و دارای لیاقت است بلکه از مدارک قلابی و توخالیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
بابالیاقت دکتربودنونداری که شرمت میشه.دکتر بودن افتخاره.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
دکتر بودن برا اونایی افتخاره که یه مدرک پولی آزاد گرفتن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
مثل خودت که لابدپولی ازادگرفتی.حیف دکتراکه به شمادادند.دکتربودن افتخاره.افتادحالا
دکتر زکی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
ضمن تشکر از احترام تقریبی حکیم مهر به آزادی بیان،با توجه به اینکه یکی از رسالت های این نشریه ارتقاء شان و جایگاه دامپزشک و دامپزشکان بوده و است عاجزانه تقاضا دارم لطفا از انتشار نظر های بیهوده که به غیر از آسیب به شان دامپزشک حاصل دیگری ندارند جلوگیری نمایید متاسفانه نظرات مخرب موجود در صفحات مختلف درحال آسیب رساندن جبران ناپذیزی به جایگاه دامپزشکی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
به امید خدا هر کی نمونه جای دیگه دکتر شه دانشکده های دامپزشکی دکترش میکنن الان یکی اومده دامپزشکی خوی میگه خاصره با ۳۰۰هزار تومن کار کنه آقای دکترررر
نظر شما
ادامه