کد خبر: ۳۷۲۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
در گفت‌وگوی حکیم مهر با دامپزشک جراح تشریح شد:
«دکتر مسعود شخص نیایی» مدیر این کلینیک دامپزشکی در مهرشهر کرج اظهار داشت: در معاینه بالینی و هنگام لمس، مثانه مانند یک بالشتک شنی، مملو از شن‌ریزه و سنگ بود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: ماجرا به ۳ سال پیش برمی‌گردد که صاحبان «حنا» قصد داشتند به او آموزش ادراری دهند تا جای دفع ادرار خود را بیاموزد، اما در این مسیر ناموفق بودند. اگرچه آن روزها کسی علت عدم توانایی این سگ "شیتزو تریر" در برابر این آموزش را متوجه نشد، اما امروز و بعد از گذشت ۳ سال، مشخص شد که این ماده سگ، به سنگ مثانه مبتلا بوده است. این را مدیر یک کلینیک دامپزشکی واقع در مهرشهر کرج به حکیم مهر می‌گوید.

 «دکتر مسعود شخص نیایی» با بیان اینکه این حیوان یک کیس ارجاعی از یک مرکز دیگر بود، اضافه می‌کند: «در آن مرکز سونوگرافی حیوان را انجام و تشخیص سنگ مثانه دادند. در اینجا هم در معاینه بالینی و هنگام لمس کاملا مشخص بود که مثانه مانند یک بالشتک شنی، مملو از شن‌ریزه و سنگ بود. آنجا گفته بودند که چون ریسک انجام جراحی بالاست، جراحی نمی‌کنند، به این ترتیب حیوان را به این مرکز منتقل کردند؛ بنده نیز به کمک تیم جراحی کلینیک و خانم دکتر کلامی امور مربوط به جراحی را انجام دادیم و بالغ بر ۸۰۰ سنگ ادراری از مثانه او خارج کردیم.»

وی ضمن اظهار خرسندی از اینکه حال عمومی حیوان در حال حاضر مساعد است، تصریح می‌کند: «جراحی حیوان قریب به یک ساعت زمان برد. از آنجا که حیوان التهاب شدید مثانه داشت، سنگ‌ها باید به گونه‌ای خارج می‌شد که به خود مثانه آسیب نزند. تعداد زیاد سنگ‌ها نیز تخلیه کامل آنها را کمی سخت می‌کرد. کمااینکه سنگ‌ها باید حتما به شکل کامل خارج می‌شد که سنگ‌های باقی مانده احتمالی برای حیوان مشکل ایجاد نکند.»

شخص نیایی ضمن تشکر از دکتر رزاق رستمی به خاطر کمک‌های وی در انجام وظایف کلینیک، می‌گوید: «بعد از جراحی نمونه ادراری جهت بررسی نوع کریستال‌های ادراری به بخش آزمایشگاه کلینیک ارسال شد تا نوع رژیم غذایی حیوان برای پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ تجویز شود.»

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: «انجام آزمایش‌های چکاپ سالیانه می‌تواند کمک شایانی به تشخیص سریعتر چنین مشکلاتی کند و پیش از این که حیوان به این مرحله برسد، مورد درمان قرار گیرد؛ کما اینکه با وجود علایم بالینی، امکان تشخیص خیلی زودتر با کمک ابزارهای کمک تشخیصی وجود داشته است.»
 
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
2
همه عزیزانی که چه در جریان تشخیص و تیم درمانی این دام مشارکت کردند واقعا اجر دنیا و قیامت را برای خودتان با علم و سوادتان کسب کردید هزار آفرین شما و امثال شما مایه مباهات دامپزشکی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
دست مریزاد
saeid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
باعث افتخار ماست که که این صحنه هارو میبینیم ومیشنویم ♥♥
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
علايم سنگ مثانه چيست
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
باعث افتخار هستید. خسته نباشید. ممنون حکیم مهر از گزارش خوبت
نظر شما
ادامه