کد خبر: ۳۷۳۳۸
 

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وزارت ورزش به ماجرای دوپینگ اسب های سردار آزمون واکنش نشان داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «رامین طباطبایی» درباره اعتراض سردار آزمون بازیکن تیم ملی ایران به مثبت شدن نمونه اسب خود گفت: البته اقای آزمون هم به خوبی می دانند هنوز اتفاقی نیفتاده و فقط یک نظر اعلام شده است و ایشان می تواند در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون شرکت کند و اسناد و مدارک مستند و معتبر خود را برای بررسی ارائه کند .

وی افزود: مطابق قانون سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ موسوم به وادا، نمونه گیری از حیوانات در اختیار فدراسیون جهانی آن رشته و در ادامه فدراسیون ملی است و ما تنها تست مربوط به سوارکاران را بر عهده داریم .

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وزارت ورزش و جوانان درباره نمونه گیری که توسط خود سردار آزمون به هزینه شخصی صورت گرفته است، گفت: طبق قوانین نمونه گیری باید توسط افسران و کارشناسان (حداقل سه نفر) صورت گیرد و صورتجلسه شود .

وی ادامه داد: نمونه ها بدون نام به آزمایشگاه های معتبر ارسال می گردد و خارج از فهرست آزمایشگاههای مورد تایید وادا، نتایج آن از نظر مراجع بین المللی اعتبار ندارد و این کار شخصی و یا دراختیار بخش خصوصی نیست، بلکه تابع قواعد بین المللی و قانونی است .

طباطبایی در پایان افزود: اقای آزمون می تواند به راحتی اعتراض کند و بدنبال احقاق حق خود باشد و در کمال آرامش در فدراسیون ملی سوارکاری مدارک و دلایل قانونی و معتبر ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر حقی تضییع شده باشد به آن رسیدگی می شود.

 
 
نظر شما
ادامه