کد خبر: ۳۷۳۸۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
اولین نشست خبری رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: با همکاری نخبگان حوزه دامپزشکی کشور در تمامی حوزه‌ها، به دنبال اسناد راهبردی جایگزین در حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم هستیم ...
 

حکیم مهر: رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور در اولین ساعات تکیه خود بر صندلی ریاست، ثابت کرد که معتقد به تعامل با رسانه‌‌ها و قائل به اهمیت جوهر قلم خبرنگاران در سلامت جامعه است، کمااینکه ترجیح داد اولین روز کاری خود را به گپ و گفت با خبرنگاران بگذراند و هفته دامپزشکی را بهانه قرار داد تا اولین نشست خبری خود را برگزار کند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» که پیش از این مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بود، حالا در کسوت ریاست کل سازمان، ساختار و نیروی انسانی و همچنین اعتبارات را از مشکلات اصلی سازمان می‌داند و خود ارزیابی، نگاه نو و جدید به اجزای ساختاری، اعتباری، نیروی انسانی و تجهیزات سازمان دامپزشکی و توسعه تجارت را در دستور کار قرار داده است.

توجه به اندیشه و توان تمامی فعالان بخش های خصوصی، دانشگاهی و اداری دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با برشمردن مهمترین برنامه های خود، توجه به اندیشه و توان تمامی فعالان عرصه دامپزشکی اعم از بخش های خصوصی، دانشگاهی و اداری را از برنامه های جدی در مدیریت جدید سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

رفیعی پور در ادامه، توجه ویژه به نظام خودارزیابی و سیستم بازرسی را از محورهای توجه در جهت تقویت سلامت اداری دامپزشکی عنوان کرد و گفت: باید به دنبال سرمایه‌گذارى صنایع تبدیلی و محصولات استراتژیک باشیم. با همکاری نخبگان حوزه دامپزشکی کشور در تمامی حوزه ها، به دنبال اسناد راهبردی جایگزین در حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم هستیم.

مدیریت بهداشتی موثر، پیش فرض سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و محصولات استراتژیک

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اشاره به توسعه تجارت غیر نفتی، مدیریت بهداشتی موثر را پیش فرض سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و محصولات استراتژیک در جهت ایجاد ارزش افزوده و عمل به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی افزود: اگر الزامات بهداشتی تجارت جهانی را رعایت کنیم به طور حتم ورود ما به بازارهای جهانی ممکن می شود.

به گفته وی، ما به دنبال مبادلات تجاری و توسعه تجارت هستیم و نگاه فرایندی داریم و همه دستگاه های مرتبط با تجارت باید به این سمت حرکت کنند، به طوری که اگر اکنون یک میلیارد دلار تبادل تجاری با دنیا داریم و قرار است آن را به ۲ تا سه میلیارد دلار برسانیم، باید الزامات بهداشتی جهانی را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.

شفاف‌سازی به معنای ایجاد نگرانی یا تشویش اذهان عمومی نیست

رفیعی‌پور با بیان اینکه شفاف‌سازی به معنای ایجاد نگرانی یا تشویش اذهان عمومی نیست، گفت: به همان اندازه که یک سوزن برای پیشگیری از بیماری دام ارزش دارد، جوهره خودکار خبرنگاران نیز در راستای سلامت جامعه مؤثر است.

در حال حاضر با اپیدمی تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مواجه نیستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه با اپیدمی بیماری‌های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور مواجه نیستیم، افزود: خوشبختانه از این لحاظ، شرایط آرامی در کشور داریم. کمااینکه اگر اپیدمی بیماری تب برفکی یا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور وجود داشته باشد ما حتماً این موضوع را اعلام می کنیم اما الان شرایط کاملاً آرام است.

خراسان جنوبی پرریسک‌ترین استان از نظر بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک است

رفیعی‌پور با بیان اینکه استان خراسان جنوبی فاصله بسیار کمی با کشور افغانستان دارد، تصریح کرد: یک میلیون و 200 هزار راس دام کشور در مرزهای شرقی کشور و در مرز مشترک با افغانستان است و با اجرای برنامه های بازرسی مستمر موفق شدیم سلامت دام های این بخش از کشور را حفظ کنیم. به همین دلیل خراسان جنوبی پرریسک‌ترین استان کشور از نظر بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک دام و انسان است، اما خوشبختانه در حال حاضر ما هیچ‌گونه بیماری از جمله تب برفکی و آنفلوانزا در این استان نداریم.

مراسم روز دامپزشکی در روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد

رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه روز چهارده مهر روز شروع سال دامپزشکی در کشور است، افزود: امسال به دلیل اینکه ۱۴ مهر مقارن با روز جمعه است، این مراسم روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس دامپزشکی (بیطار) در این هفته خبر داد و ادامه داد: ۱۴، ۱۵، ۱۶ مهرماه، فیلم‌های برگزیده اکران خواهد شد که در این راستا ۳۹۷ اثر به دست ما رسیده است. همچنین در جشنواره عکس ۳۲۸ نفر شرکت کرده‌اند و ۱۴۷۰ عکس به دست ما رسیده است.

 
 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
خراسان جنوبی پر ریسک هست به لحاظ مرز مشترک ولی جمعیت دامی آنجا چه میزان هست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
ایلام هم در منطقه مرزی قرار دارد و آن دو بیماری کنترل شده اند این که دلیل نمیشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
1
جوجه راآخر پاییز میشمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
اگر جوجه ای هم باقی بماند که بتوان شمرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
انتخاب رییس سازمان ربطی به شهر و استان خاصی نداره چون اگه اینطوری باشه قطب صنعت دام و طیور و بررسی ژنتیک دام خالص مربوط به شمال غرب کشور هست که گاوهایه سرابی و گوسفندان ماکویی و میاندوآب و همچنین پرورش ماهی قزل الا می‌باشد بنابراین باید همیشه ریس سازمان از شمال غرب انتخاب شود مسأله ای که مهم هست انتخاب مدیر شایسته هست که بتواند به دامپزشکی سامان دهد و اگرم دکتر رفیعی پور هم بخواهد تا زمانیکه زیر نظر وزارت سیب زمینی باشیم به علت زیر دست بودن به جایی نخواهیم رسید ما اول باید تحت نظر وزارت بهداشت برویم بعدا یک مدیری که درک درستی از دامپزشکی رو داشته باشه انتخاب کنیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
بسیار قابل تامل است که تودیع و معارفه یک رییس سازمان با یال و کوپال مثل دامپزشکی در دفتر وزیر و بدون تشریفات خاص برگزار میشه . این نشون دهنده این مطلب است که وزیر محترم کشاورزی به کل مجموعه دامپزشکی نگاه حقیرانه ای دارد!! کاش مجموعه دامپزشکی تمام عزم خودشو جهت تغییر ساختاری و خروج از یوغ تنگ نظرانه وزارتی که کمترین درک را از آن دارد بکار گیرد.
از ماست که بر ماست....
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
بیچارگی بیشتر دامپزشکان ..بدبختی ...بیکاری..بی پولی .برنامه سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
سلام.ریاست سازمان هم زیاد سخت نبست ............... مگه بقیه چه کار کردند.همه چیز را نابود کردن.چیزی نمانده از دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
بازی با سلامت مردم نهادینه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
به امید انحلال سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
هم اندیشی وقتی درست است که بخش خصوصی دغدغه مالی نداشته باشد درحالی که کارمندان شما در سازمان ساعت کار و حقوق مشخص دارند ولی یک مسول فنی هیچی ندارد و ریس های قبلی خودشان را به بی خیالی زده اندو مهم نیست که با جه وضعی زندگی میکنند
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
کلا در کشور ما کنترل بیماری ربطی به سیاستهای سازمان ندارد.بیماری خودبخود طغیان میکند و با طی سیر طبیعی فروکش می کند.آنوقت درست در این موقع مدیر کل استان سینه سپر کرده و کاهش موارد بیماری را نتیجه اعمال سیاستهای مدبرانه خویش می داند.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
با سلام میزان اعتبار وبها وجایگاه دامپزشکی کشور در منظر مدیران وشخص وزیر محترم نسبت به دامپزشکی از نحوه برگزاری مراسم معارفه کاملا مبرهن است که به خودشان زحمت ندادند برای قدردانی واحترام به دامپزشکان خدوم این سرزمین این مراسم را بطور رسمی در سازمان برگزار نمایند. واز عدم وجود یک سطراز حوزه بهداشت دام ومواد خام دامی در برنامه ارایه شده ایشان به مجلس شورای اسلامی کاملا مبین سطح وعمق این شناخت و ارادت وتوجه عمیق ایشان به دامپزشکان محترم است فقط نمی دانیم چرا ابراز ومحقق نمی شود هم اکنون وزیر محترم در فرانسه بسر می برند در تفاهم وقراردادهای فیمابین جایگاه همکاریهای علمی وفنی بهداشت دام کجاست. ؟؟؟؟؟!!!!!!واکنون که شرایط برای این همکاریها در حوزه انتقال تکنو لوژی تولید واکسن وحل مشکلات عدیده بخش بهداشت دام فراهم تر از گذشته شده است اقدامی موثر و کارامد دیده نمی شود. وکاملادمغفول مانده است تا چه زمانی بایستی دامداران زحمت کش رنج جولان وخسارت عوامل بیماریزای دامی را متحمل شوند ونمی دانیم که مدیران ارشد وزارت خانه کی از خواب عمیق بیدار خواهند شد وبطور اصولی وعملیاتی به بهداشت دام توجه خواهند کرد وبا برنامه جلو خواهند رفت وانرا در الویت برنامه کاری خودشان قرار خواهند داد وبطور حقیقی وروشن حمایت خواهند کرد .
نظر شما
ادامه