کد خبر: ۳۷۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



همایش استانی بیماری هاری با حضور مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و وزرات بهداشت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، همایش استانی هاری با هدف بررسی راهکارهای کنترل و پیشگیری از گسترش طغیان اخیر بیماری در منطقه سیستان با دعوت از «دکتر عزیزیان» کارشناس مسئول بیماری هاری سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر محمد‌مهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزرات بهداشت در محل سالن آمفی تاتر دانشکده دندانپزشکی زاهدان برگزار گردید.

دکتر محمد‌مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزرات بهداشت در این همایش گفت دنیای امروز در گذشته واژه‌ی امنیت را تنها در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به کار می برد در صورتیکه واقعیت آن است که هر امنیت در گرو امنیت سلامت است. وی افزود استان سیستان و بلوچستان مهمترین گلوگاه کشور برای جلوگیری از انواع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است و همسایه بودن با دو کشوری که توان مقابله با بیماری‌ها را ندارند انرژی مضاعف و هزینه بالائی می‌خواهد.

دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش افزود در یک سال گذشته مسئله بیماری هاری در سه نوبت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شد که این امر نشان از حساسیت بالای اعضاء کارگروه نسبت به این موضوع دارد، وی تصریح کرد تأمین سلامت انسان‌ها در همه جای ایران فقط با ایفای نقش حوزه‌ی بهداشت و درمان مقدور نیست، بلکه دستگاه‌های نظارتی در مقابل سلامت خود و سایر هموطنان مسئولند.

دکتر سید مصطفی عزیزیان کارشناس مسئول بیماری هاری سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم لازمه کنترل بیماری هاری را همکاری‌های بین بخشی مؤثر دانست. وی افزود وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی کشور، فرمانداری، شهرداری و سازمان حفاظت از محیط زیست نقش زیادی در جلوگیری از طغیان بیماری هاری در منطقه دارند.

وی اظهار داشت: مرز طولانی با کشورهای پاکستان و افغانستان باعث شده در سال‌های اخیر همواره خطر انتقال بیماری‌ها به داخل با منشاء این کشورها مطرح باشد.
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
ميدونيد چرا بيماريها دوباره اين قدر شايع شدند ؟ چون هيچ مسئولي سر جاي خودش نيست . اصلا" جاش اونجايي كه نشسته نيست.
نظر شما
ادامه