کد خبر: ۳۷۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



استاندار خراسان شمالی در همایش گرامیداشت روز دامپزشکی گفت: ردیف اعتبارات بازنشستگان به‌صورت ملی است که باید تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ظهر امروز «محمدرضا صالحی» استاندار خراسان شمالی در همایش گرامیداشت روز دامپزشکی در سالن همایش‌های بانک ملی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی و هوشیاری مردم باعث کاهش آنفلوانزا داشته‌ایم و هم‌اکنون هیچ موردی گزارش نشده است.

استاندار خراسان شمالی افزود: مشکل اعتبارات و کمبود بودجه‌ها همیشه وجود دارد و بااین‌همه تفاسیر باز هم می‌شود بر مشکلات فائق آمد و آن‌ها را پشت سر گذاشت.

صالحی از اختصاص 910 میلیون تومان جهت پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی حلقه اصلی زنجیره تغذیه انسان است زیرا بیشترین مصرف انسان‌ها مربوط به تولیدات دامی بوده و مهم‌ترین نقش دامپزشک در این موضوع کاملاً آشکار است و قطعاً در سلامت جامعه نقش مؤثرتری را دارند.

استاندار خراسان شمالی مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی را در حفظ سلامت افراد جامعه دانست.

صالحی گفت: انسان به دلیل داشتن عقل است که نسبت به دیگر موجودات برتری دارد و بنابراین غذای سالم نیاز است و این غذا وابسته به دام سالم بوده و باید به دام توجه خاص داشته باشیم.

صالحی با اشاره به نقش دامپزشکی و تأثیر آن در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم بتوانیم در طرح "هر شهرستان، یک روستای سبز" نقش دامپزشکی را پررنگ‌تر کرده و از تولیدات دامی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: بااینکه جمعیت استان نسبت به استان‌های دیگر کشور کمتر است اما استان خراسان شمالی قطب تولیدات دامی است، به‌گونه‌ای 8 درصد گوشت کشور در استان تولید می‌شود و به مصرف هم استانی‌ها می‌رسد.

استاندار خراسان شمالی گفت: پاداش بازنشستگان سال 95 دامپزشکی در حال تدبیر است و باید از ردیف اعتبارات ملی پرداخت شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
روز 14 مهر را 12 مهر می گیرند ان هم در سالن بانک ملی مدیر کل هم که در در تشریف دارند
نظر شما
ادامه