کد خبر: ۳۷۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر



رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مقدمات و اقدامات اولیه پایش بازمانده آنتی بیوتیک ها در شیر خام در این استان فراهم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی‌اکبر دلیرصحرایی» اظهارکرد: با استفاده از کیت هایی که توسط اداره کل دامپزشکی استان تهیه شده، در عرض چند ساعت وجود آنتی بیوتیک ها در شیر خام را برای اطمینان از سلامت شیر بررسی می کنیم.

وی اضافه کرد: پایش بازمانده آنتی بیوتیک در گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز در خراسان شمالی در حال انجام است.

دلیرصحرایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون در خراسان شمالی 2 شرکت متقاضی کد بهداشتی IRهستند که به محض اخذ این کد، می توانند نسبت به صادرات فرآورده های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز اقدامات بسته بندی و برچسب گذاری انجام می شود افزود: در این استان در مورد آبزیان بسته بندی وجود ندارد که قرار است این مهم هم انجام شود .

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به عدم استقبال مردم استان از مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک اظهار کرد: نگرانی ما از بسته بندی آبزیان هم این است که مردم متقاضی نباشند، چون باید حداکثر تا 48 ساعت مصرف شود.

وی با ذکر اینکه اکنون درخراسان شمالی دو واحد مرغداری تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک قعالیت دارند گفت: در حال حاضر تولیدات این مرغداری های به استان های همجوار ارسال می شود.

دلیر صحرایی عنوان کرد: در خراسان شمالی تولید و عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک وجود دارد اما متقاضی ندارد، باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی در پایان با ذکر اینکه دامپزشک بیکار در خراسان شمالی وجود ندارد، گفت: اگر کسی دامپزشک بیکار سراغ دارد، به این اداره کل معرفی کند.



انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
اگر میخاین پایش درست و دقیق انجام بدین حواستون باشه نمونه گیری تون دقیق باشه.اینم بدونین ک ۹۹درصد شیرای خراب و فاسد و انتی بیوتیک جداگانه جم اوری میشن میرن واس پنیر پیتزا.
م خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
ای کاش می شد بگیم یک مسئول ........... نداریم
شاهین خرازی°
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
اگر کار اینه ک دامپزشک با حقوق کارگری مسیول فنی شه یا داروخانه ومطبش غاز بچرونه وبدون منطق مجوز بدیم ......

بیکار ک نداریم هیچ کمبودم داریم
حالا هی بخاژر حفظ پست ومقام سر خودمون کلاه بزاریم
ب اخرش نزدیکیم ب اونجایی ک دانشگاه ها بدون کنکور این رشته رو بگیرن و کسی نره.ی کم از نظام مهندسی و کانون وکلا یاد بگیریم بد تیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
................... 7 سال درس بخوان برای حقوق کارگری
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
وقتی به این راحتی میگید کو دامپزشک بیکار معلومه خیلی جاتون راحته و خبر ندارید چه میگذره...
نظر شما
ادامه