کد خبر: ۳۷۴۲۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر خالد خداویردی» افزود: ما پیگیر هستیم که مابقی این ۵۲۰۰ نفر که با جذب آنها موافقت صورت گرفته بود، تامین اعتبار شوند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: کمبود نیروی متخصص در بدنه اداری سازمان دامپزشکی، یکی از معضلات مشترک میان ادارات کل و این سازمان است و مدیران کل دامپزشکی استان‌ها نسبت به خالی بودن پست‌های سازمانی گلایه دارند. از سوی دیگر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور این مساله را می‌پذیرد و امیدوار به حل در آینده نزدیک است. «دکتر خالد خداویردی» به حکیم مهر اطمینان خاطر می‌دهد که در حال رایزنی و پیگیری برای جذب اعتبار در جهت به کارگیری نیروی متخصص در سازمان دامپزشکی است.

حکیم مهر: آقای دکتر، بحث کمبود نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی، یکی از مسائلی است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. ارزیابی شما از این وضعیت چیست؟

بله، یکی از مشکلات ما در سازمان دامپزشکی بحث نیروی انسانی کارشناس و متخصص است. با کار کارشناسی و پیگیری‌هایی که آقای دکتر خلج در زمان ریاست خود انجام دادند، آقای عسگری آزاد در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با  ۵۲۰۰ فقره مجوز جذب نیرو برای سازمان دامپزشکی موافقت کردند، اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری در سازمان برنامه و بودجه، در این مقطع با تامین اعتبار ۱۲۰۰ نفر موافقت شد که ما برای جذب این تعداد، در ۳ مقطع آزمون برگزار کردیم. نتایج مقطع آخر در شهریور ماه اعلام شد که تعداد آنها ۲۴۶ نفر بود که در واقع از باقی مانده‌های همان ۱۲۰۰ نفر بودند.

حکیم مهر: مابقی نفرات مورد نیاز چطور؟

ما پیگیر هستیم که مابقی این ۵۲۰۰ نفر که با جذب آنها موافقت صورت گرفته بود، تامین اعتبار شوند. یکی از دلایلی که الان با مشکل مواجه شدیم، بحث تامین اعتبار بود که سازمان برنامه و بودجه به دلیل محدودیت اعتباری فعلا با این موضوع موافقت نکرده است.

حکیم مهر: مساله کمبود نیرو به یکی از دغدغه‌های مدیران کل دامپزشکی در استان‌ها نیز تبدیل شده است. کمااینکه برخی از آنها در گفت‌وگو با حکیم مهر از کمبود ۷۰ درصدی پیست‌های سازمانی گلایه می‌کردند.

ما در سازمان دامپزشکی و در رده‌های مختلف، نزدیک به ۱۰ هزار و ۷۶۰ پست سازمانی داریم که از این تعداد، نزدیک به ۵۲۰۰ پست به دلیل مشکلات نیروی انسانی خالی است. خوشبختانه کلیه پست‌های سازمان دامپزشکی در زمان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری وقت که الان سازمان امور استخدامی شده است، به شکل پست‌های حاکمیتی تایید شد؛ به این معنا که اگر بخواهند مجوز استخدام دهند، هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، چون همه آنها حاکمیتی و جزء نیازهای ما بوده است.

متاسفانه امروز در خیلی از استان‌ها و شهرستان‌های محروم و کوچک، بسیاری از پست‌های تشکیلاتی دامپزشکی،‌ خالی از نیرو می‌شود. کشتارگاه‌های ما به نوعی یک وظیفه حاکمیتی به شمار می‌روند که علاوه بر استقرار بخش غیر دولتی، حاکمیت باید در آنجا حضور داشته باشد؛ بسته به ظرفیت کشتارگاه یک نفر یا دو نفر دامپزشک باید در انجا مستقر باشند که متاسفانه ما الان به دلیل مشکلات نیروی انسانی در آن حوزه‌ها هم مشکل داریم.

در بحث نظارت‌های فراورده‌های خام دامی اگرچه قسمتی از آن به بخش خصوصی واگذار شده اما چون یک کار حاکمیتی است، باید نظارت عالیه با حضور حاکمیت در این بخش‌ها وجود داشته باشد. اما متاسفانه به دلیل مشکلات نیروی انسانی ما در این قسمت ها می‌لنگیم و مشکل داریم.

حکیم مهر: فرمودید که پیگیر مساله تامین اعتبار هستید. پیش بینی شما از زمان حل این مشکل چیست؟

در آخرین جلسه‌ای که با آقای دکتر مسجدی مدیر کل دفتر آمایش سرزمین و نیروی انسانی سازمان برنامه و بودجه داشتم، ایشان موافقت کردند و حتی برخی اطلاعات از جمله خروجی بازنشسته‌ها، خروجی‌های سازمان در برنامه پنجم و نیاز ما در برنامه ششم را از سازمان خواسته‌اند. ما نیز اطلاعات را آماده کردیم و قصد ارائه آن را داریم که بتوانیم موافقت ایشان را جلب کنیم.

حکیم مهر: یکی دیگر از مشکلات داوطلبان آزمون‌ها، دوری مکان انجام مصاحبه‌های استخدامی است. به طوری که برخی از این عزیزان مجبور می‌شوند تا نزدیک به هزار کیلومتر طی مسیر کنند تا به مکان مورد نظر برسند.

مدیریت مصاحبه‌ها بر عهده خود دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. ما در خصوص مصاحبه‌های استخدامی مناطق را دسته‌بندی کردیم تا منجر به رفاه حال خود شرکت‌کننده‌ها شود، چرا که فکر کردیم اگر کاری کنیم که همه به تهران بیایند، ممکن است به خاطر بعد مسافت برای آنها مشکل باشد. لذا کشور را به ۵ منطقه تقسیم کردیم و استان‌های اطراف آن را نیز تحت پوشش آن مناطق قرار دادیم. برای ما راحت‌تر است که همه به تهران بیایند و ما هم اینجا هستیم، اما ما کار را به خودمان سخت گرفتیم تا شرکت‌کننده‌ها راحت‌تر باشند؛ به این شکل داوطلب به راحتی می‌تواند در یک روز کار خود را انجام دهد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
اقا جان من ۷-۸ ماه از مصاحبه هم‌قبول شدم ، مدارکم دادم ، هیچ‌خبری نیست ، هی میگن شروع کار میزنیم ، امروز فردا ماه بعد ، بابا بخدا زندگی ما داغون کردید ، با ماهی ۲۳۰۰ که می خواهید بدید ، بر نمیدارید بگید خلاص بریم دنبال بخش خصوصی خودمون
ناشناس
|
Finland
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
وقتی مجوز هزلر دویست نفر ندارید پس چطور سالی چندین هزار نفر در رشته دامپزشکی وارد میشن...بابا نکیند تورو بخدا تو رو به قران از دامپزشکی دیگه چیزی نموده این رشته نابود شد رفت نه کار دولتی داره نه خصوصی به خدا اینقدر تحت فشارم که میخوام دست فروشی کنم به خدا مدرک دامپزشکیم میزنم بالای گاری
پاسخ ها
بهروز برادران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
فکر کردی دامپزشک استخدام می کنن؟ نیروی دفتری و راننده و کارمند می گرفتن اون هم مناطق دور افتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
دامپزشکی نیرو نمیگیره اگه هم بگیره نورچشمی خودشون رو اصلا آزمون جنبه تشریفاتی داره.
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
آقای دکتر تکلیف افرادی که مربوط به قبولی آزمون قبل هستند چی میشه؟
کی میان سره کار؟
...................
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
نیروی چی . فقط اونایی که پارتی دارند بکارگرفته می شوند . بقیه اگر نفر اول هم شوند قید کار را باید بزنند تا بوده همینطور بوده و همینطور هم ادامه دارد . علی برکت الله
بیط ( ک )ار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
ما که پارتی هم نداشتیم خدا کمک کرد قبول شدیم. ولی یک ساله که تمام ذهن و فکرمون درگیره جذب شده و همیشه امروز فردا میکنن . امیدوارم مدیران مسئول به فکر دعوت به کار شدن ما باشن . حکیم مهر لطفا پیگیری کنید .
قبولی مرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
من در آزمون سوم نمره قبولی را کسب کردم ولی به خاطر تخصیص سهمیه به بنیاد از تکمیل پرونده محروم شدم و همه امیدم به تکمیل ظرفیت بود که آن هم روی هواست .................. شماکه حال و زور گرفتن سهمیه استخدامی آزمون قبلی رو نداشتید چه کار به آزمون چهارم داشتید ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
پنج بار این ازمون دادم بابا به خدا این دامپزشکی من و بیچاره کرد رشته ای که مساو ی است با نبابودی زندگی و اینده ..خواهشا اگر اطرافتون کسی رشته دامپزشکی میخوانه اونو از خواندم این رشته منصرف کنید تا بیچاره نشه این رشته کاملا با زار کارش اشباعست ...واقعا وضعیت شاغلین این رشته دردناکه استخدام با ماهی پانصد تومان..دامپزشکی یعنی بیکاری...یعنی بیپولی....یعنی مرگ یبار تا حالا خودکشی کردم اخه چیکار کنم با این رشته ...راهی به غیر از خودکشی هم مگر هست
پاسخ ها
بهروز برادران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
گوش نمی دن که ... بوی کباب شنیدن ... نمی دونن ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
ناشناس عزيزي كه ٥ بار امتحان دادي ، بسيار متأسفم كه همدرس و هم رشته و هموطن عزيزم با چنين نااميدي روبرو شده، به مسئولين سازمان دامپزشكي بويژه رياست عزيز سازمان عرض ميكنيم شما روي گنج خوابيده ايد وبي خبريد اي كاش فقط يكسال جاي شما بودم و أنچنان تحولي در وضعيت نابسامان دامپزشكي دولتي وخصوصي إيجاد مي كردم كه نه تنها عزيزانمان در فكر خودكشي نباشند بلكه حتي پزشكان أزرو ميكردند كاش در دامپزشكي خدمت ميكردند. سرمايه عظيم دام وطيور كشور ،صنايع تبديلي ،صنايع غذائي دام وطيور ، أبزيان و غيره وغيره ، دارو ،غذا و هزاران هزار زمينه ديگر با گنج بيكران جوانان مستعد و دلسوز أيا واقعا اگر چهار آدم ... متفكر ومشاور دانشمند و پركار دور وبر شما بودند اين وضعيت افتضاح را داشتيم كه چنين دردهايي را شاهد باشيم!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
فقط پوللللللللل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
مگه امکان داره ؟!
نظر شما
ادامه