کد خبر: ۳۷۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: به دنبال تهیه زمینی برای احداث نقاهتگاه هستیم تا سگ‌های بلاصاحب در آن مکان عقیم‌سازی و دوره نقاهت را زیر نظر دامپزشک بگذرانند و بعد از آن در حریم شهر رها شوند.
 
به گزارش حکیم مهر به نقل از سفیر هراز، رییس کمیسیون نظارت بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل در جلسه کمیسیون بهداشت که با حضور گروه‌های مختلف حمایت از حیوانات که در ساختمان شورا برگزار شد با اشاره به این واقعیت که شورانشینان در مورد کنترل جمعیت و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب دغدغه دارند، گفت: به دلیل اهمیت موضوع دومین جلسه این کمیسیون به بررسی وضعیت سگ‌های بلاصاحب در آمل اختصاص پیدا کرد و قرار است تا با کمک هم برای رفع این مشکل راهی پیدا کنیم.


محمد محمدی با بیان اینکه نگاه شورا همواره حمایت از حیوانات است، اظهار کرد: مخالف کشتار حیوانات در سطح شهر هستیم و امیدوارم با تشکیل کارگروه از بین گروه‌های مختلف حمایت از حیوانات بتوانیم با همکاری هم عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب را به جد شروع کنیم.

 


رییس کمیسیون نظارت بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما انجام این کار است، اما در انجام این وظیفه نیازمند حمایت شما هستیم ادامه داد: با پیگیری‌های فرماندار ویژه آمل در حال تهیه زمینی در 30 کیلومتری آمل به مساحت 5 هکتار هستیم و در نظر داریم تا آن مکان را برای این موضوع اختصاص دهیم.


وی با بیان اینکه باید بین انسان و حیوانات فرهنگ آشتی ایجاد کنیم، متذکر شد: سعی داریم تا این فرهنگ‌سازی را آغاز کنیم البته این کار نیاز به زمان دارد به شرطی که گروه‌های مختلف حمایت از حیوانات تشکیل یک کارگروه دهند، در کنار ما باشند، حمایت کنند و هر 15 روز یک بار جلسات منظم برگزار کنیم تا این کارگروه شکل بگیرد و ما نیز در کنار شما هستیم تا این کار به نتیجه برسد.

 


رییس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش گفت: انشاءا... بتوانیم با هم‌فکری و مشورت هم اقدامات خوب و مناسبی در مورد کنترل و عقیم‌سازی جمعیت سگ‌های بلاصاحب انجام دهیم.


غلامحسین شفیع‌زاده با اعلام اینکه شورا و شهرداری وظیفه خود می‌دانند نسبت به ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و بالا بردن سطح بهداشت عمومی با جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: ما نیز همانند گروه‌های مختلف حمایت از حیوانات برای این موضوع دغدغه داریم.

 


سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه بیان کرد: طبق بند ماده 55 ابلاغیه وزارت کشور، دبیر شورای سازمان پسماند شهرداری، دبیر کارگروه کنترل در بحث جمع آوری حیوانات ولگرد است که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات زیادی انجام داده است.


خسرو ابراهیم زاده با بیاناینکه در سال 93 سیستم سنتی کشتن سگ‌های بلاصاحب در آمل و کل کشور اجرا می‌شد، ادامه داد: در دوره چهارم شورا جلسات متعددی در این مورد برگزار و حتی مبلغ 20 میلیون تومان در بحث عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب مصوب کردیم.

 


وی با عنوان اینکه اگر می‌خواهیم یک صدا برای این کار قدم برداریم باید همه تبدیل به یک گروه و یک هدف را دنبال کنیم نه اینکه هر گروهی جداگانه برای خودش کار کند، اظهار کرد: بعد از این کار با انسجامی که در مجموعه شکل می‌گیرد با برگزاری جلسات منظم و مدون مثلا ماهی یک بار با حضور نمایندگانی از این کارگروه و نمایندگان شورا و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ما هم ورود پیدا می‌کنیم تا این موضوع به نتیجه برسد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: ما در کنار شما و با شما هستیم، محدودیت‌هایی داریم اما اگر نیاز باشد در اصلاح بودجه شهرداری یا سازمان مدیریت پسماند بودجه‌ای برای این امر در نظر می‌گیریم و حمایت می‌کنیم تا با تعامل و همفکری به نتیجه برسیم.

 


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اینکه در سال 93 کشتار حیوانات بلاصاحب در دستور کار ما بود، یادآور شد: با توجه به اعتراض برخی از مردم این کار را متوقف کردیم و زنده‌گیری و انتقال حیوانات به بیرون از شهر در دستور کار قرار گرفت که باز هم با اعتراض برخی‌ها روبرو شدیم.

 

محمد للهی با عنوان اینکه به دنبال آن زمینی در فاز 3 پارک هلومسر برای عقیم سازی در نظر گرفتیم و اقدامات بسیار خوبی با همکاری گروه‌های مختلف حمایت از حیوانات انجام شد، ادامه داد: هزینه‌های زیادی انجام شد اما با اعتراض شدید اهالی منطقه روبرو شدیم و با ورود منابع طبیعی و جنگل بانی این مکان نیز در حال خلع ید از شهرداری است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال تهیه زمینی برای احداث نقاهتگاه هستیم تا سگ‌های بلاصاحب در آن مکان عقیم‌سازی شوند و دوره نقاهت را زیر نظر دامپزشک بگذرانند و بعد از آن در حریم شهر رها شوند که امیدوارم با تهیه زمین و حمایت حامیان حیوانات کارهای خوبی در این زمینه انجام شود.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ترابی
|
United States of America
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
دست تان درد نکند.کاری علمی و خداپسندانه و رایج در تمام کشورهای جهان.
نظر شما
ادامه