کد خبر: ۳۷۴۲۶
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اطلاع رسانی در مسائل دامپزشکی بسیار ضرورت دارد و مردم اطلاعات کمی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، «آیت الله مصطفی علما» امروز پنجشنبه در نشست با مدیر کل و دیگر کارکنان دامپزشکی استان به مناسبت روز دامپزشکی که با حضور مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از مسایل مهم مربوط به این حوزه که در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است باید اطلاع رسانی گسترده شود تا بتوان به سلامت جامعه کمک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: نحوه ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور یکی از مسایل مهم است که باید مرتب اطلاع رسانی و آموزش داده شود.

استقرار دو روحانی در هر کشتارگاه دام استان کرمانشاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: در استان ۱۸ کشتارگاه دام و طیور فعالیت دارند که در همه این کارگاهها دو روحانی به صورت کشیک شبانه روز بر ذبح دام و طیرو نظارت دارند.

حجت الاسلام احمد یوسفی نیا افزود: روحانیون ناظر بر ذبح و همچنین ذابحین کشتارگاه های استان آموزش های لازم را دیده اند و مدرک لازم در این زمینه را نیز دریافت کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان، تولید محصولات گوشتی با کد حلال در استان است که در این صورت می توان از ظرفیت صادرات فراوارده های گوشتی این استان بهره برد.

بیشتر مسائل ما در دامپزشکی، فرهنگی است

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ما در بحث دامپزشکی ، فرهنگی است و با تغییر این مشکلات بر طرف می شوند.

«دکتر نادر پرور» افزود: نحوه کشتار و زمان استفاده از گوشت کشتار شده، اهمیت به مسئله واکسیناسیون دام و طیور و غیره همه موضوعاتی است که با تغییر فرهنگ در جامعه اصلاح می شود.

وی گفت: مثلا در مسئله کشتار دام مردم باید این مسئله را بدانند که گوشت دام اگر ۲۴ ساعت بعد از کشتار در یخچال نگهداری شود واکنش اسیدیته در گوشت ایجاد می شود که سبب می گردد ویروس ها و آلودگی های گوشت از بین برود و همچنین گوشت ترد و خوشمزه شود.

پرور افزود: یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی کنترل بیماریهای واگیر دامی و همچنین مشترک بین انسان و دام است که با مراقبت شدید از دام در مرزها تا واکسیناسیون در مناطق روستایی و عشایری انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا سال گذشته بیش از راس۱۲۰۰ دام مبتلا به تب برفکی. تب مالت و ... خریداری و معدوم گردید.

 
 
نظر شما
ادامه