کد خبر: ۳۷۴۳۳
 

 «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «حجت السلام ولی زاده» نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و جمعی از کارکنان در آستانه روز ملی دامپزشکی و هفته دامپزشکی با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، در این دیدار ابتدا دکتر کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین گزارشی از اهداف و دستاوردهای اداره کل دامپزشکی استان ارائه نمود.

دکتر داهیم گفت: تأمین بهداشت عمومی جامعه و کمک به ارتقاء اقتصاد ملی و ارتقاء سلامت جمعیت دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهداف اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی می باشد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی جزء استان های مطرح در کشور می باشد، از کاهش چشمگیر کانون بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام در سطح استان خبر داد.

دکتر داهیم با تشکر و قدردانی از حمایت های امام جمعه ارومیه، از وی درخواست نمود همچنان از رهنمودها و حمایت های خود مجموعه دامپزشکی را بهره مند سازد.

در بخش دیگری از این دیدار حجت السلام ولی زاده مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان گفت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی استان نظارت شرعی بر ذبح و صید است.

وی افزود: در حال حاضر در همه کشتارگاههای استان ناظرین شرعی مستقر می باشند و ذابحین شرعی با تشکیل انجمن صنفی ساماندهی شده اند و همه کشتارها در کشتارگاهها با نظارت ناظرین شرعی و بصورت دستی توسط ذابحین شرعی ذبح انجام می شود.

وی الصاق پلمپ امنیتی را یکی از کارهای خلاقانه در این استان عنوان کرد و افزود: نصب پلمپ های نشانه گذاری گوشت موجب تامین بیشتر امنیت غذایی شهروندان و کاهش محسوس کشتارهای غیر مجاز دام در استان گردیده است.

ولی زاده همچنین گفت: نظارت شرعی در عید قربان و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی علاوه بر کشتارگاهها در معابر عمومی که قربانی های شهروندان ذیح می گردید، نظارت شرعی نیز صورت گرفته است.

امام جمعه ارومیه نیز ضمن قدردانی از تلاش های جدی مدیر کل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان ضمن ابراز مسرت و خوشحالی از اقدامات انجام یافته، زحمات پرسنل دامپزشکی را خیلی مهم و حساس دانست و بر ارائه تلاشهای بطور مستمر تاکید نمود.

 «حجت السلام دکتر سیدمهدی قریشی» افزود: لازم است اطلاع رسانی مناسب در مورد فعالیت های دامپزشکی بصورت شایسته صورت گیرد و همچنین موارد بیماریهای مشترک بین انسان و دام برای شهروندان از ظرفیت رسانه های جمعی استفاده گردد.

وی لزوم استفاده از ظرفیت اساتید و ائمه جماعت و رسانه های جمعی در توضیح اطلاعات بسیار تاکید نمود و اقدامات دامپزشکی را در راستای جلوگیری از مصرف گوشت های ناسالم و غیر شرعی و تشویق و ترغیب مردم نسبت به استفاده از گوشت های استحصال شده از کشتارگاه ها را که با نظارت شرعی و بهداشتی صورت می گیرد را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست.

امام جمعه ارومیه لزوم فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از غذای حلال و پاک مجددا تاکید نمود.

 
 دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در استانه 14 مهر روز ملی دامپزشکی با نماینده مقام معظم رهبری در استان  دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در استانه 14 مهر روز ملی دامپزشکی با نماینده مقام معظم رهبری در استان
 
 
نظر شما
ادامه