کد خبر: ۳۷۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر


روش جدید آزمایش تشخیص سالمونلا این امکان را فراهم می‌سازد که با سرعت و دقت بالا یکی از عوامل عمده بیماری‌های ناشی از آلودگی خوراک را در انسان و حیوان تشخیص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این باکتری حیوانات را نیز آلوده نموده و بسیاری از افراد درتماس مستقیم با حیوانات اهلی و دام، بیمار می‌شوند. سالمونلوزیس یک بیماری جدی و پرهزینه در انسان و حیوانات محسوب می‌شود، بنابراین هر روشی که با استفاده از آن بتوان تشخیص این بیماری را بهبود بخشیده و کمک به کنترل آن نماید، بسیار ارزشمند می‌باشد.

تست‌های قدیمی حدود پنج روز زمان می‌برد، اما هم‌اکنون می‌توان در عرض 24 ساعت با روشی 100 درصد بهبود یافته حداقل یک نوع از سالمونلا نظیر سالمونلا دوبلین را شناسایی نمود. سالمونلا دوبلین یک عامل بیماریزای نوظهور در دامپزشکی است که در محیط کشت به سختی رشد کرده و تشخیص آن دشوار است.

با تلاش دانشمندان دانشگاه کرنل، روش جدید توسعه یافته و با استفاده از آن می‌توان نمونه‌های محیطی و بالینی حیوانات من‌جمله، سوآپ، مدفوع، شیر و خون را مورد آزمایش قرار داد. نتایج این تحقیق در مجله  Veterinary Diagnostic Investigation به چاپ رسیده است.

این تست سریع را می‌توان در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها جهت تشخیص سالمونلا به کار برد و اطمینان حاصل کرد که حیوانات دیگر در معرض این عفونت قرار نمی‌گیرند. این روش جدید به دامپزشکان این اجازه را می‌دهد که حیوان آلوده را سریع شناسایی نموده و قرنطینه کنند.

این تست در دانشگاه کرنل و تحت نظارت سازمان غذا داروی جهانی (FDA) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

منبع: Cornell Chronicle

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
ممنون از خبر
البته ای کاش قدری در مورد فرایند روش جدید توضیح میدادید
همچنین FDA سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا است.
دکتر سام خانبابائی
|
Malaysia
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
دوستانی که علاقمند هستند در این خصوص اطلاعات بیشتری داشته باشند می توانند به خلاصه این مقاله با عنوان انگلسی :
Detection of Salmonella spp. in veterinary samples by combining selective enrichment and real-time PCR

از طریق لینک زیر دسترسی پیدا کنند.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28862083
دسترسی به مقاله با جزییات کامل نیازمند اکانت دانشگاهی است.
نظر شما
ادامه