کد خبر: ۳۷۴۴۷
 

در جریان نشست مقامات ایران و ارمنستان، طرفین توافق کردند که در زمینه تولید و توسعه داروهای دامپزشکی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، در جریان نشست مقامات ایران و ارمنستان، طرفین توافق کردند که در زمینه داروهای دامپزشکی با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان، هدف از انعقاد این توافقنامه، کمک به توسعه همکاری های دوجانبه به منظور پیشگیری، کنترل و نظارت بر بیماری های دام است.

بر اساس این گزارش، این موافقتنامه طرفین را موظف می سازد تا در زمینه تبادل اطلاعات میان مراکز علیم و تحقیقاتی دو کشور در زمینه پیشگیری و ریشه کنی بیماری های دام و تبادل اطلاعات در زمینه قوانین و فرآیندهای کنترل واردات، صادرات و ترانزیت محموله های دامپزشکی با هم تعامل داشته باشند. قرار است در چهارچوب این موافقتنامه یک کمیسیون مشترک میان دو کشور ایجاد شود.

حجم مبادلات تجاری ارمنستان در نیمه نخست سال 2017 به 2.815 میلیارد دلا رسید که رشدی 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. در این بازه زمانی، میزان مبادلات تجاری با ایران به 114.4 میلیون دلار رسید که رشد سالانه 0.4 درصدی داشت. میزان صادرات ارمنستان به ایران در این مدت به 34.7 میلیون دلار رسید که افت 9.3 درصدی داشت. همچنین میزان واردات ارمنستان از ایران به 79.7 میلیون دلار رسید که رشد 5.3 درصدی را شاهد بود.

منبع: پایگاه خبری آرکا

 
نظر شما
ادامه