کد خبر: ۳۷۴۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
پیام تبریک رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت روز ملی دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهر «روز ملی دامپزشکی»، پیام تبریکی منتشر کرد ...
 

حکیم مهر - «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهر «روز ملی دامپزشکی»، پیام تبریکی منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دوباره ماه مهر از راه رسید و نوبت ۱۴ مهرماه شد، روز ملی دامپزشکی.

در این روز بار دیگر از کسانی یاد می‌شود که عاشقانه و عالمانه در مسیر تأمین و تضمین بهداشت و سلامت در کره خاکی تلاش می‌کنند.

بر کسی پوشیده نیست که خدمتگزارانی که در سنگر دامپزشکی فداکاری می‌کنند ثمره‌ی تلاش‌شان نه تنها جامعه‌ی بشری بلکه تمامی موجودات را در بر می‌گیرد و به مرزهای صیانت از محیط زیست و حیات کره زمین می‌رسد.

آن‌ها سربازان فداکاری هستند که در خاکریز بزرگ مبارزه و کنترل بیش از ۸۵۰ بیماری مشترک بین انسان و دام استقرار یافته‌اند و جانانه از مرزهای بهداشت و سلامت دفاع می‌کنند.

دامپزشکان و سایر همکاران عزیز شاغل در عرصه‌ی دامپزشکی، مردان بی‌ادعایی هستند که در سایه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، اجرایی و درمانی- بهداشتی آن‌ها چرخه‌ی حیات، گردش روان‌تری پیدا می‌کند و امنیت غذایی، به عنوان مهمترین عنصر تضمین‌کننده‌ی حیات بشر، محقق می‌شود.

اگر این روزها شاهد هستیم که کشور عزیزمان ایران به عنوان پنجمین کشور بزرگ تولید کننده گوشت مرغ و هفتمین تولید کننده جهانی تخم مرغ و بزرگترین تولید کننده ماهی قزل‌آلای پرورشی و هفتمین تولید کننده عسل در جهان شناخته می‌شود، بر خود می‌بالیم که بیش از ۳۶ هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا نقش کاملاً پررنگ در تحقق این افتخارات غرورانگیز داشته‌اند.

البته همه می‌دانیم که تداوم و توسعه‌ی موفقیت‌ها بسیار مهمتر از کسب آن‌ها می‌باشد. استمرار رشد و تولید محصولات پروتئینی با منشأ دامی و حرکت در مسیر ریشه‌کن سازی بسیاری از امراض دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین صیانت از میلیون‌ها اشتغال پایدار در حوزه دام و طیور، همگی مستلزم نیل به درک دقیق از جایگاه حرفه‌ی دامپزشکی و برنامه‌ریزی برای ارتقای شأن و منزلت این حرفه‌ی گسترده است.

آخرین بررسی‌های بعمل آمده حکایت از آن دارد که شغل دامپزشکی در دهه آینده یکی از شغل‌های برتر در کشورمان خواهد بود و دامپزشکان ارتباط و تماس گسترده‌تری با مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی خواهند داشت.

همه ما باید خود را برای بردوش گرفتن مسئولیت‌های سنگین تر و حساس‌تر آماده کنیم. باید ظرفیت و توان خارق‌العاده بخش خصوصی را در میدان عمل به رسمیت بشناسیم و فضای مناسب را برای بالندگی و شکوفایی استعدادهای موجود از طریق تقویت انجمن ها و اتحادیه های صنفی و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات مرتبط با آنها به ویژه مفاد پیش بینی شده در قانون جامع دامپروری و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی و آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل اجرایی آن فراهم کنیم.

تردیدی نیست که ارتقاء بهره‌وری و به ثمر نشستن فعالیتها در عرضه دامپزشکی بدون افزایش مشارکت بخش خصوصی در تمامی امور به ویژه در حوزه تصدی گری امکان پذیر نخواهد بود. متأسفانه حرفه دامپزشکی در این زمینه از یک تأخیر غیرقابل توجیه رنج می برد. باید به این رنج طولانی پایان داد تا دامپزشکی به جایگاه و منزلت درخور برسد.

باید دست در دست هم موضوعات مهمی چون تحقق سهم و نقش دامپزشکی در طرح جامع سلامت کشور و حضور پر رنگ حرفه دامپزشکی در توسعه تجارت بین‌المللی کشور را پیگیری کنیم.

یقیناً حضور دو دامپزشک صاحب تجربه و پرانگیزه در جمع نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و تأکید دولت محترم تدبیر و امید بر واگذاری امور مردم به مردم و تقویت نقش نهادهای حاکمیتی در سیاست‌گذاری‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های عالیه و حمایت‌های وزارت محترم جهاد کشاورزی از این سیاست‌ها می‌تواند در شکل گیری یک فضای مناسب برای تحقق این آرمان‌ها نقش اساسی داشته باشد، چنانچه در این راستا دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به پیشنهادها و مطالبات بخش دامپزشکی از دولت محترم که پیشتر توسط سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ارائه شده بود، خواستار بررسی و رسیدگی وی به این موضوع و اعلام نتیجه اقدامات انجام گرفته در این خصوص شد.

پس باید تردیدها را کنار گذاشت و با عزمی راسخ و اراده‌ای محکم رو به جلو حرکت کرد. باید تغییر و شکل‌گیری شرایط جدید را باور کرد. باید بیش از پیش همدل و منسجم و جدی بود. باید به تمامی نهادهای مرتبط با حرفه دامپزشکی از جمله سازمان نظام دامپزشکی کمک کرد تا وظایف و تکالیف قانونی و مقرر را به بهترین شکل به سرانجام برسانند.

باید این باور را نهادینه کرد که رسیدن به قله‌های افتخار و موفقیت در عرصه دامپزشکی بدون همیاری و همکاری تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای موجود در این عرصه امکانپذیر نخواهد بود.

دکتر محمدرضا صفری

مهرماه ۹۶

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
جناب دکتر صفری با سلام وتبریک روز دامپزشکی بر جنابعالی وتمامی پرسنل خدوم ،صادق وزحمتکش دامپزشکی ، سوالم از شما این است از زمانی که که در عرضه مدیریت سازمان نظام دامپزشکی فعالیت داشته اید آیا واقعا تاکنون همین وظایف خطیری که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار گردیده است نظارت داشته اید؟افرادی که درحال حاضر در بخش های تشخیص ودرمان و مبازه بابیماریهای دامی وطیور ( مراکز مایه کوبی )وعلی الخصوص درحوزه مسئولیت فنی درواحدهای تولید وبسته بندی مواد غذایی ونیز صدور پروانه ها فعالیت دارند می دانید چه خبر است؟بنده با توجه به شناخت شما مطمئنم در زمانی اگر درمسئولیت دولتی قراربگیریدقطعا مخالف نظریه فعلی خودتان خواهید شد. پس درخواست می گردد .......... ننمایید.با تشکر
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
دوست عزیزم شما گویا اطلاع دقیقی از وظایف نظام دامپزشکی ندارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
سازمان دامپزشکی یکی از سازمانهای پیشرو در واگذاری امور به بخش خصوصی بود و کار عجولانه صورت پذیرفت لذا قوانین و راهکارهای ان دیده نشده،اما نظام هم در سایه بی تفاوتی بوده و در جایی که یکی از وظایف ان حمایت از اعضای خود هست بیتفاوت میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
راست میگه بخش خصوصی مفت کارمیکنه صداش درنمیاد
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
با سلام ...................... کسی که چند سال حق عضویت را پرداخت نکرده باید به نرخ روز حق عضویت را پرداخت نماید. هیچ بانکی هم اینجور سود و جریمه نمی گیرد.
.........................
پناه بر خدا.
نظر شما
ادامه