کد خبر: ۳۷۴۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: مسئولان رده بالای کشور درک درستی از دامپزشکی ندارند و همین مساله موجب شده تا دامپزشکی نتواند جایگاه خود را به دست بیاورد ...



حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: حوزه آموزش به سمت سوداگری رفته و برخی جوانان را به این سمت می‌کشانند و دامپزشکی را دستمایه تامین مالی خود می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مسعود هاشم‌زاده» در مراسم گرامیداشت ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی در کرمان با بیان اینکه دامپزشکی با چالش‌های مهمی روبه‌روست، اظهار داشت: این حوزه با چالش‌های بسیار زیادی درگیر است و مهم‌ترین آن سوداگری است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اضافه کرد: حوزه آموزش به سمت سوداگری رفته و برخی جوانان را به این سمت می‌کشانند و دامپزشکی را دستمایه تامین مالی خود می‌کنند، ما ظرفیت ۵۰۰ دانشجو را داریم اما هرساله بالای ۲ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

هاشم‌زاده در زمینه تامین اعتبارات از مسئولان رده بالای کشور انتقاد کرد و گفت: مسئولان رده بالای کشور درک درستی از دامپزشکی ندارند و همین مساله موجب شده تا دامپزشکی نتواند جایگاه خود را به دست بیاورد که جامعه و سلامت آن را تهدید می‌کند.

وی افزود: این موجب تاسف است که جامعه حتی وظایف دامپزشکی را نمی‌داند و حتی متوجه این موضوع نیست که بهداشت و سلامت مواد غذایی را سازمان دامپزشکی تامین و تایید کند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: دامپزشکی بسیار با اهمیت است چرا که پایه‌های بهداشت و سلامت جامعه را می‌سازد.

هاشم‌زاده از تحقیقات کنونی و علم روز در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما در حوزه تحقیقات بسیار عقب هستیم و در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم هر چند که امروز هم حرفی برای گفتن نداریم.

وی افزود: البته این افتخار دامپزشکی است که از میان ۹ واکسن اجباری، هفت واکسن را دامپزشکی تحقیق و تولید کرده است که فلج اطفال، سرخک، سرخچه، دیفتری و کزاز برخی از آنها هستند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: جامعه ما با تهدیدهای بزرگی روبه‌روست و بیماری‌های نوظهور می‌تواند جامعه را به چالش بزرگی بکشد.

هاشم‌زاده بیان داشت: باید بیش از این به موسسه رازی توجه کرد که اگر چنین نباشد مملکت درجا خواهد زد، نگاه‌ها باید در سطوح بالا و مدیریتی عوض شود تا بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Finland
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
1
واقعا ایا وقت ان نرسیده که دامپزشکی از وزارتی که بهای جندانی به ان نمیدهد خارج شود و وارد وزارت بهداشت شود ؟ دو دامپزشک نماینده مجلس شورای اسلامی که هردو هم موافق این انتقال هستند و یکی ازانها ماهها قبل گفته بود به دنبال انتقال دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت هستیم میتوانند کمک زیادی برای خانواده دامپزشکی شوند
ترابی
|
Brazil
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
1
زنده باد جناب دکتر که انگشت روی نکته بسیار مهمی گذاشتند،سوداگری.متاسفانه در تمام سطوح تحصیلی اثرگذار بوده و تا زمانی که تحصیل در تمام مقاطع رایگان نشود خواب عدالت نسبی را در این زمینه نیز باید ببینیم.موسسه رازی و اکثر قریب به اتفاق پرسنلش همیشه باعث افتخار دامپزشکی ایران بوده اند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
سلامت مردم مهم نیست مهم درگیر شدن مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
خدا رو شكر ديگه مراكز آموزشي كشور هم افتاده دست سوداگران ، راستي مشكل از كجاست كه تمام افراد با هر عنواني تو مملكت ما دارن سوداگر ميشن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
اتفاقا اشتباه میکنید چون درک کاملا درستی دارند و با برنامه کارمیکنند
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
آقای دکتر این حرف ها رو ولش کن ، از موسسه رازی چه خبر؟ چه کردید؟ و چه خواهید کرد: لطفا در حوزه مسئولیت خودتان هم صحبت کنید. این که نشددانشگاهی ها از بخش اجرا میگویند و بخش اجرا از تحقیقات بگوید و بخش تحقیقات از هر دو گله مند باشد!!!!!!!
نظر شما
ادامه