کد خبر: ۳۷۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


همواره تولید‌کنندگان گوشت و محصولات لبنی علاقمند به داشتن گله ای با بهترین خصوصیات ژنتیکی ممکن هستند. اما همانطور که می‌دانید هر گاو، سالانه می‌تواند یک گوساله داشته باشد و اصلاح ژنتیکی به طور طبیعی بسیار زمانبر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، با استفاده از تکنیک غیر مهاجم انتقال جنین در گاو که با پیشرفت‌های حاصله، در مدت زمان بیست دقیقه قابل انجام است، می‌توان وضعیت ژنتیکی گله را به راحتی بهبود بخشید.

دامپزشکان دانشگاه آیووا با کمک دانشجویان به ارائه این خدمات و کمک به پیشرفت روش‌های انجام این تکنیک پرداخته‌اند. در دهه گذشته این شیوه به شکل فزاینده‌ای مورد استقبال دامپروران قرار گرفته؛ بر همین اساس، تکنیک فوق روز به روز علمی‌تر و غیر تهاجمی‌تر شده است.

با استفاده از این روش می‌توان سالها از یک گاو منحصر به فرد و دارای ژنتیک مطلوب استفاده نموده و به نتایج بسیار قابل قبول و مقرون به صرفه دست‌ یافت.


این فرآیند با تجویز هورمون به گاو ماده مورد نظر، جهت تولید تخمک‌های بیشتر، آغاز و سپس به شکل مصنوعی اسپرم گاو نر دریافت شده و هفت روز بعد جنین ها‌ی تشکیل شده در آزمایشگاه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سپس جنین‌های با کیفیت انتخاب شده و به گاو گیرنده منتقل می‌گردند و یا اینکه جنین ها منجمد شده تا در آینده مورد استفاده قرار گیرند. تقریبا از هر گاو به طور متوسط شش جنین باکیفیت تولید می‌شود.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه آیووا این امکان را برای دانشجویان دامپزشکی فراهم نموده تا با تکنیک های فوق آشنا شده و دانسته‌های خود را در این زمینه گسترش دهند. در سال دوم و یا سوم دانشگاه دوره مقدماتی این تکنیک را آموزش دیده در سال چهارم به شکل عملی به مدت دو هفته تمام جنبه ها و شیوه های مختلف آنرا تجربه می کنند.

با افزایش تقاضای این شیوه از اصلاح ژنتیک در میان دامداران در ده سال اخیر، ارائه این آموزشها در دانشگاه برای دانشجویان و دامپزشکان بسیار ارزشمند و کاربردی می‌باشد.           

منبع: Iowa State University

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
عین ما...ما هم
انجام می دادیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه