کد خبر: ۳۷۴۸۸



رئیس اداره دامپزشکی گرمسار با توجه به مباحث مطرح شده درباره مرغ‌های هورمونی گفت: موضوع مرغ‌های هورمونی را از ریشه و اساس رد می‌کنیم و بحثی که وجود دارد باقیمانده آنتی‌بیوتیک و طرح پایش آنتی‌بیوتیک مرغ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر سعید دهقانی» فارغ التحصیل دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در جمع استادان و دانشجویان دامپزشکی و در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در این دانشکده به برنامه‌های مدون سازمان دامپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: طرح پایش آنتی‌بیوتیک در کشور و استان در حال اجراست و در سال اخیر حدود ۲۰ مورد پایش آنتی‌بیوتیک بدون اطلاع قبلی و نمونه‌برداری از مرغداری‌ها انجام دادیم و کوچکترین باقیمانده آنتی‌بیوتیک اعم از مجاز و غیرمجاز ردیابی می‌شود و در بحث مرغ‌های هورمونی که در کشور مطرح شده، ما این موضوع را از ریشه و اساس رد می‌کنیم و چیزی به نام مرغ‌های هورمونی وجود ندارد و بحثی که وجود دارد باقیمانده آنتی‌بیوتیک است.




وی با تبریک روز ملی دامپزشکی به استادان و دانشجویان دامپزشکی، دامپزشکان را سربازان گمنام عرصه بهداشت دانست و گفت: دامپزشکان این سربازان گمنام، بی ادعا برای بهداشت و سلامت جامعه تلاش می‌کنند و آنگونه که باید دیده شوند دیده نمی‌شوند.

دهقانی دامپزشکی را شغلی مهم و پرمخاطره دانست و گفت: از حدود ۱۷۰۰ مورد بیماری عفونی ۸۳۲ مورد مشترک بین انسان و دام است و از حدود ۱۵۶ بیماری نو پدید شناخته شده ۱۱۴ مورد مشترک بین انسان و دام است که اگر بتوانیم از این بیماری‌ها پیشگیری، کنترل و درمان کنیم حجم زیادی از سلامت جامعه را تامین کرده‌ایم.




رئیس اداره دامپزشکی گرمسار به نقش بی بدیل و مهم دامپزشکی در کنترل، حفظ و ارتقای سلامت جامعه اشاره و اظهار کرد: جایگاه واقعی دامپزشکی در کشور شناخته شده نیست و در سنوات اخیر اتفاقات بسیار خوبی در بحث اطلاع‌رسانی و شناخت دامپزشکی با کمک بخش خصوصی افتاده که بارقه‌های امیدی در دل ما زنده شده است.




دهقانی تصویب ماده ۳۴ برنامه پنج ساله ششم اقتصادی و اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۶ برای واکسیناسیون، کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در موارد بحرانی را یکی از اتفاقات مهم سال‌های اخیر دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و باز شدن بحث صادرات، برای اولین بار امسال محصولات لبنی به کشور آمریکا صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گرمسار از آمادگی این شبکه برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و دانشکده دامپزشکی خبر داد و اظهار کرد: در مجموعه اداره دامپزشکی دست شما استادان و دانشجویان را به گرمی می‌فشاریم و برای اجرای همه طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی به صورت مشترک اعلام آمادگی می‌کنیم.

«دکتر مهران مهدی پور» معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار هم با تبریک روز ملی دامپزشکی، به اهمیت و جایگاه دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار در کشور اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه‌ها و امکانات بسیار خوب، استادان مجرب، دانشجویان فعال، پرسنل بسیار قوی، سابقه درخشان این دانشکده و پذیرفته شدن هرساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دکتری حرفه‌ای این دانشکده در رشته‌های مختلف تخصص دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی سبب شده این دانشکده یکی از دانشکده‌های فعال و پویای دامپزشکی در کشور به شمار بیاید.

«دکتر مجید محمد صادق» عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی نیز با بیان تاریخچه‌ای از تاسیس این دانشکده اظهار کرد: دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار از سال ۱۳۶۷ با پذیرش دانشجو در رشته کاردانی دامپزشکی فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۲ با پذیرش دانشجو در رشته دکترای حرفه‌ای دامپزشکی سال‌های پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته و اکنون با وجود توانمندی‌های استادان برجسته، دانشجویان با نشاط و امکانات و پتانسیل‌های بسیار قوی یکی از دانشکده‌های دامپزشکی صاحب نام کشور است.

«دکتر میثم تهرانی شریف» عضو هیات علمی و «دکتر امید مرادی» فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی و رئیس بیمارستان مرکزی دامپزشکی تهران نیز با تبریک روز و هفته دامپزشکی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت رشته دامپزشکی و جایگاه این رشته در بخش خصوصی پرداختند.

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی به همت دانشکده دامپزشکی و با حضور «دکتر سروش یوردخانی»، رئیس دانشکده، استادان و دانشجویان مقاطع کاردانی و دکترای دامپزشکی در سالن شهید مزدرانی دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار برگزار شد.




نظر شما
ادامه