کد خبر: ۳۷۴۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ایرج حریرچی» افزود: در محیط کارشناسی حتما خود دامپزشکان هم نظراتی دارند، وزارت بهداشت هم نظراتی دارد و اگر از وزارت بهداشت سوال شود، نظر خود را بیان می‌کند ...
 

حکیم مهر: پیشنهاد انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مدتی است که به شکل رسمی و غیررسمی در محافل مختلف بیان می‌شود و موافقان و مخالفان، در مورد آن به اظهار نظر می‌پردازند. به گفته کارشناسان، تجربه موفق وزارت بهداشت در جدایی آموزش پزشکی از وزارت علوم و اثر مثبت این انتقال بر افزایش کیفیت آموزشی و محدودیت پذیرش دانشجو، نقطه عطفی در رشد آموزش پزشکی به شمار می‌آمد و همین تجربه موفق، می‌تواند با انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت، تکرار گردد.

به گزارش حکیم مهر، اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر بهداشت برای اولین‌بار و به شکل رسمی از تمایل خود نسبت به الحاق آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت سخن گفت و ضمن اظهار گلایه‌مندی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، از جدایی رشته دامپزشکی از حوزه آموزش عالی پزشکی انتقاد کرد. (اینجا)

 «دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی» با تاکید بر اینکه حیطه کاری و مسایل و مشکلات همکاران و پزشکان عزیز ما در حوزه دامپزشکی کاملاً مرتبط با وزارت بهداشت است، گفته بود: «تصمیم جدا کردن دامپزشکی از مجموعه آموزش عالی پزشکی از ابتدا اقدام اشتباهی بود و به علت وجود رودربایستی‌ها رشته‌های مختلف پزشکی به وزارت بهداشت منتقل نشده‌اند.»

حالا قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی این وزارتخانه در گفت‌وگو با حکیم مهر، تصمیم نهایی در خصوص این الحاق را به محافل کارشناسی مرتبط با موضوع ارجاع می‌دهد و می‌گوید: «در این برهه زمانی، در موضع اظهار نظر در این مورد نیستیم و این مساله نباید در حوزه رسانه حل و فصل شود.»

 «دکتر ایرج حریرچی» با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در موضوع الحاق آموزش دامپزشکی به این وزارتخانه، نظراتی دارد، می‌افزاید: «این مساله باید با نظرات کارشناسی و سر جای خود انجام شود. در محیط کارشناسی، حتما خود دامپزشکان هم نظراتی دارند، وزارت بهداشت هم نظراتی دارد و اگر از وزارت بهداشت سوال شود، نظر خود را بیان می‌کند.»

وی با بیان اینکه فعلا به نفع هیچ‌کس نیست که طرح انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت، رسانه‌ای شود، تصریح می‌کند: «با رسانه‌ای شدن موضوع، آن خدمتی که باید، حاصل نمی‌شود و انتشار هر خبری صرفا ایجاد جنجال می‌کند.»
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشکی مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
بله دیگه وقتی تو ایران گفته میشه این موضوع باید کارشناسی شود و... ینی برید یه ده بیست سال دیگه بیاید ببینیم چیکار میتونیم بکنیم
mohammad
|
Finland
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
امیدواریم که طرح انتقال سازمان دامپزشکی به وزاری بهداشت هم هرچه زودتر به نتیجه منجر شود این خواسته ما دامپزشکان است
دکتر حیدرزاده از لردگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
با سلام
کارشناس؟؟؟؟
کارشناس عمران؟ البته از نظر آقایان که کشاورزی کارشناسی نمیخواد و محصول به صورت دیمی عمل میاد،و میگن دامپزشکی هم که چه کار با بهداشت داره کمیت مهمه نه کیفیت چون ما الان تو ریاضت اقتصادی به سر می بریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
اعلام نظر وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه برای جمع کردن رای دامپزشک ها در انتخابات بود
این نظر قائم مقاوم وزارت بهداشت معنیش اینه که فعلا بی خیال شین
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
این یعنی به نفع جهاد نیست چون بودجه دریافتی جهاد باید معلوم شود کجا میرود که اگر دامپزشکی از ان جدا شود گند کار درمیاید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
پس مردم فعلا با این غذاهای بهداشتی سر کنید تا بعد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
از دست جناب دکتر همه چی رو میشه فهمید، میفرمایند برید حالا 4 سال دیگه که انتخابات بود قبلش میایم راجع به انتقال دامپزشکی صحبت میکنیم،همین 4 سال ها رو طی کنید بعدش حالا کارشناسیش میکنیم،چقد عجولید شما دور همی داریم میگذرونیم دیگه، عجله کار شیطان است.
نظر شما
ادامه