کد خبر: ۳۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در مراسم گرامیداشت ۱۴ مهر ماه، روز ملی دامپزشکی از تعامل و همکاری میان دامپزشکی و نهادهای وابسته گفت و اظهار داشت: در سطح استان تعامل، همکاری و همدلی بسیار خوبی در میان پزشکان این مجموعه و نهادهای وابسته شاهد بودیم و این همکاری به کنترل بیماری‌ها و سلامت غذا منجر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» گفت: یک سمپوزیوم علمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی با موضوع مبارزه با بروسلوز برگزار می‌شود.

وی نقش دامپزشکی را در امنیت غذا مهم و مؤثر دانست وافزود: ارتقا کیفی و بهداشتی محصولات غذایی با منشأ دامی از وظایف دامپزشکی است و در این زمینه به خوبی پیش رفته‌، نقش دامپزشکی در بحث امنیت غذایی و سلامت عمومی بسیار بارز و مشخص است که در این زمینه اقدامات ارزشمندی را انجام داده هر چند مشکلات عدیده‌ای را هم تحمل کرده است.

رشیدی حفظ سرمایه سرمایه‌گذاران را از وظایف اصلی دامپزشکی ذکر و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بسیار خوب و بزرگی در این بخش صورت گرفته است، اما باید علاوه بر تلاش برای امنیت غذایی جامعه به اقتصاد صاحبان سرمایه هم توجه کرد و همکاران ما در این زمینه که در رتبه دوم سرمایه‌گذاری بعد از نفت قرار دارد، توجه کرده و از آن محافظت می‌کنند.

وی ابراز داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اما دامپزشکان به قیمت تهدید سلامت خود در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند که برای سایر بیماری‌ها هم صادق است، آن‌ها تلاش می‌کنند، مخزن بیماری‌ها را شناخته و کنترل کنند تا به انسان و جامعه منتقل نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: این حرفه در جامعه و حتی در میان مسئولان مغفول مانده است که جای تعجب و تأسف دارد، روز دامپزشکی فرصتی است تا بتوانیم، اقدامات ارزشمند دامپزشکان را معرفی کنیم هر چه مسئولان بیشتر با این نهاد آشنا باشند، سلامت، بهداشت و امنیت غذایی مؤثرتر پیش می‌رود.

رشیدی با بیان اینکه دامپزشکی برای سلامت مردم از مزرعه تا آشپزخانه برنامه دارد، عنوان کرد: اگر مسئولان کشور و استان اهمیت موضوع را دریابند، می‌توانیم، بیش از این کمک‌کننده باشیم، ما یکی از متولیان سلامت جامعه هستیم و باید به اندازه بهداشت و درمان مورد توجه قرار بگیریم.

وی از کمبود اعتبارات در بخش دامپزشکی گفت و اذعان داشت: اعتبارات در این بخش بسیار کم اما وظایف سنگین است، اعتبارات به هیچ وجه پاسخگوی نیاز ما نیست و باید تقویت شودبا بهبود امکانات، به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل و پرداخت دستمزد افراد انگیزه‌ها را بالا برده و اقدامات زیادی انجام دهیم.

رشیدی آینده دامپزشکی را خوب ذکر و تصریح کرد: تأمین مواد غذایی با منشأ دامی، بهره‌وری و حفاظت دام در مقابل بیماری‌ها آینده این حرفه را درخشان ساخته است،رسیدن به استانداردهای بین‌المللی با اهمیت است و در کنار امنیت غذا و بهداشت جامعه باید به محصولات صادراتی توجه کرده و آن‌ها را در حد استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تأکید بر اینکه ما باید در سلامت و تجارت بین‌المللی نقش مؤثری داشته باشیم تا به توسعه اقتصادی برسیم، گفت: باید تلاش کنیم که جایگاه دامپزشکی را ارتقا دهیم و نگذاریم، فارغ‌التحصیلان ضعیف و بدون توان وارد شوند، همچنین از جایگاه علمی دامپزشکی دفاع کرده و با توسعه بی‌رویه آن مقابله کنیم که به آن ضربه نزنند.

وی با اشاره به اینکه یک سمپوزیوم علمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی با موضوع مبارزه با بروسلوز برگزار می‌شود، متذکر شد: دامپزشکی یکی از گروه‌هایی است که نقش اساسی در حفظ محیط زیست دارد، مجوزهایی که برای راه‌اندازی مراکز دامداری و دامپروری داده می‌شود بر پایه حفظ محیط زیست است.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
مرگ بر من مرگ بر خودم که رفتم دامپزشکی خواندم روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنند دامپزشکی زندگی من و نابود کرد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
........ بر کسی که سلامت مردم را به مسخره گرفته
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
منافع مسولان در این است
نظر شما
ادامه