کد خبر: ۳۷۵۰۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
به بهانه فرا رسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی:
آنچه بیش از هر چیز در گفت‌وگوی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با پایگاه خبری صبح قزوین به چشم می‌آید، صداقت و بی‌پیرایگی دکتر نقیبی، مدیرکل دامپزشکی استان است ...
 

حکیم مهر - از مزه میز مدیریت و تیم فوتبال مورد علاقه تا شوخی و لطیفه‌گویی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین را در این مصاحبه بخوانید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح قزوین، چهاردهم مهرماه به نام روز دامپزشکی در تقویم کشورمان ثبت شده که هم ریشه در تاریخ تمدن ایرانی و هم اسلامی دارد . از این رو برآن شدیم تا علاوه بر تبریک فراوان به زحمت کشان این عرصه با نگاهی متفاوت و صمیمانه گفت‌وگویی غیررسمی با «دکتر سید بهمن نقیبی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین داشته باشیم که در ادامه این متن می‌خوانید.

خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید .

سید بهمن نقیبی هستم؛ دانش آموخته مقطع دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران و در آستانه اتمام ۵۰ سالگی.

اهل کجایید؟

روستای عمارت از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی.

چند فرزند دارید؟ دوست دارید دامپزشک بشوند؟

دو پسر ۱۸ و ۱۶ ساله دارم و با وجود اینکه پسر بزرگترم تمایل به تحصیل در رشته دامپزشکی دارد اما چندان موافق نیستم.

چند سال است که مدیریت دامپزشکی قزوین را بر عهده دارید؟

بلافاصله پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، در مهرماه سال ۷۶ برای گذراندن دوره طرح نیروی انسانی به استان قزوین آمدم. پس از تبدیل وضعیت استخدامی مقدر شد در قزوین بمانم.

پس از طی دوره‌ای به عنوان کارشناس دامپزشکی در آبیک و قزوین به مدت 3 سال و نیم رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا بودم و سپس به مدت حدود ۹ سال معاون اداری - پشتیبانی اداره کل و از تاریخ نهم مرداد سال 92 عهده دار سمت مدیر کلی دامپزشکی استان هستم.

 
چرا دامپزشک شدید؟ اگر به سال‌های قبل برگردید دوباره همین شغل را انتخاب می‌کنید؟

عدم اخذ امتیاز لازم جهت قبولی در سایر رشته‌های مقطع دکترای پیوسته مرتبط با پزشکی مرا به سوی تحصیل در رشته دامپزشکی سوق داد.

در تمام مدت خدمت در تشکیلات دامپزشکی دولتی کشور با علاقه کارم را انجام دادم اما در صورت ایجاد فرصتی فرضی برای انتخاب مجدد شغل، تلاش می‌کردم در یکی از رشته‌های پزشکی و یا داروسازی شغلی برای خودم دست و پا کنم.

تا به حال به فکر راه‌اندازی دامپروری بودید؟ علاقه شما به این رشته از کجا شکل گرفته؟

در بین دوستان و همکاران؛ دامپزشک موفقی در امورات پرورش دام و طیور سراغ ندارم و خودم نیز حتی برای یکبار تلاشی برای ایجاد یک واحد پرورش دام و طیور نداشته‌ام.

میز و صندلی مدیریت چه مزه‌ای دارد؟

به طور کلی به شغل کارمندی علاقمندم و به هرحال اینکه در راس یک تشکیلات دولتی استانی فرصتی جهت اجرایی نمودن ایده‌هایت در حیطه وظایف شغلی داشته باشی شیرین و دلچسب است، هر چند در زمان‌هایی ایام به علت فشار کاری بیش از حد، مقداری از شیرینی آن کم می‌شود.

به نظرتان مدیر حاشیه داری هستید یا خیر؟

تعامل با دیگران و انجام وظیفه به بهترین شکل ممکن اساس کار من است و اصولا از وارد شدن در حاشیه‌ها خودداری میکنم چون سبب دور ماندنم از متن و اصل وظیفه می‌شود.

بررسی اجمالی نوع عملکردم در پنجاه ماه اخیر به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان موید این ادعاست.

جالب ترین شایعه و حاشیه ای که در مورد خودتان شنیدید چه بوده؟

شایعه تاثیرگذاری‌ام بر تصمیمات نهایی مدیران کلی که بعنوان معاون اداری - پشتیبانی اداره کل افتخار همکاری با ایشان را داشتم؛ عجیب ترین موردی بود که بعضا از همکاران می‌شنیدم و هنوز هم چرایی و چگونگی شکل گیری آن ذهنم را مشغول کرده است در حالی که واقعا هیچگاه فراتر از وظایف سازمانی مشاوره‌ای ندادم و آنان نیز به سبب نوع شخصیت‌شان فرصتی جهت تحمیل نظر هیچ یک از مدیران مجموعه در اتخاذ تصمیم نهایی در امورات فنی و اداری را نمی‌دادند.

نیروهای سازمان دامپزشکی قزوین شما را چطور مدیری می‌دانند؟

مدیری اهل تعامل با تمامی همکاران و بهره برداران بخش دامپزشکی؛ شفاف در بیان نظرات و تصمیم گیری و پیگیر در انجام وظایف.

یک لطیفه تعریف کنید، ترجیحا با شغلتان مرتبط باشد .

 یک روز گنجشکی به موتوری برخورد می‌کنه و می‌افته زمین. بلند که می‌شه می‌بینه تو قفسه؛ به خودش می‌گه: اهههههههههه موتوریه مرده!!!!

با کلمات، دامپزشکی قزوین، تخم مرغ، شیر، خودم، آقای فرحی، آزمایشگاه و خبرنگاران جمله بسازید .

- دامپزشکی قزوین: دامپزشکی قزوین می‌تواند پایتخت دامپزشکی کشور شود.

 - تخم مرغ: هفدهم مهرماه روز جهانی تخم مرغ گرامی باد.

 - شیر: این یکی شیر است اندر بادیه آن یکی شیر است اندر بادیه/این یکی شیر است آدم می خورد آن یکی شیر است آدم می‌خورد

 - خودم: خودم را دوست دارم پس مواظب اعمال و رفتارم هستم.

 - آقای فرحی: آقای فرحی خوش تیپ ترین کارمند دامپزشکی قزوینه و واسه از دست ندادن این عنوان بایستی مراقب اضافه وزنش باشه!

 - آزمایشگاه: آزمایشگاه؛ تکیه گاه مطمئن قضاوت و تصمیم گیری در بسیاری از اقدامات میدانی در حیطه وظایف دامپزشکی است.

 - خبرنگاران : خبرنگاران پیام آور امید و آگاهی برای جامعه هستند و بدون حضورشان زندگی کسالت بار و ملال آور خواهد بود .

از آرزوهایتان بگویید؟

این آرزوی همیشگی من در زندگی شخصی و اداری بوده است؛ به قول سهراب: من اناری را می‌کنم دانه به دل می گویم؛ خوب بود این مردم دانه‌های دلشان پیدا بود ....

شما هم مثل برخی مدیران از خبرنگاران دل پری دارید؟

برای خبرنگاران احترام ویژه‌ای قائلم و این را سابقه ارتباط من با ارباب جراید و رسانه‌ها به ویژه در چهار سال اخیر تائید می کند، بهترین ایام کاری برای من در این ایام همصحبتی و مصاحبه با خبرنگاران بوده است.

اوقات فراغت معمولا به چه کاری مشغولید؟

به دلیل علاقمندی مفرط به حوزه خبر، اخبار مربوط به حوزه کاری و نیز سایر موارد را مرور و البته گهگاهی به فررندانم در امورات درسی کمک می‌کنم و البته تماشای فوتبال.

از خاطرات شیرین و تلخ کاریتان بگویید .

تلخ ترین خبر ایام کاری مربوط به شنیدن خبر فوت مدیرکل دامپزشکی استان دکتر علیمحمد اویسی در روز یازدهم بهمن ماه سال ۸۰ در منطقه آوج بود که هنوز هم تلخی آن خبر از ذهنم پاک نشده است از نظر من او معمار اصلی تشکیلات دامپزشکی استان قزوین در قامت یک اداره کل بود؛

شیرین ترین خبر هم مربوط به دریافت خبر کسب رتبه دوم اداره کل در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین ۴۷ دستگاه اجرایی استان در ارزیابی سال ۹۴ بود که ماحصل زحمات همکاران در چند سال متوالی بود.

چندکتاب که از خواندنش لذت بردید را معرفی کنید .

کتاب‌های "زمین سوخته" و "دا" که اتفاقا هر دو در زمینه دفاع مقدس نگارش شده از جمله موارد ماندگار در ذهنم بوده و هست.

شعر یا جمله و یا آیه ای که دوستش دارید را بفرمایید .

این قسمت از کلام خداوند متعال در قرآن کریم که: "...بسا چیزی را خوش نمی‌دارید و آن برای شما خوب است و بسا چیزی را دوست می دارید و آن برای شما بد است و خدا می داند و شما نمی دانید" از دیرباز در ذهنم نقش بسته و در بسیاری از مراحل زندگی تکیه گاهم بوده است، دو بیت شعر از رودکی هم همواره در ذهنم مرور شده و به دفعات برایم دوستانم خوانده‌ام که :

زمانه پندی آزادوار داد مرا
زمانه چون نگری سر به سر همه پند است
به روز نیک کسان تا تو غم نخوری
بسا کسا که به روز تو آرزومند است

به چه ورزشی و چه تیم فوتبالی علاقه دارید؟
زندگی با فوتبال زیباست و فوتبال با پرسپولیس مفهومی فراتر از یک ورزش می‌یابد.

پیشنهاد زیرمیزی داشتید؟

ممکن است عجیب باشد؛ اما واقعا تا به حال در حدود بیست سال دوران خدمتم هرگز با این پدیده زشت اجتماعی مواجه نشده‌ام.

در حوزه کاری به خودتان چه نمره ای می‌دهید؟

در ارزیابی عملکرد سال‌های ۹۴ و ۹۵ در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان نمره اداره کل به ترتیب ۹۴ و ۹۷ از ۱۰۰ امتیاز شده است که حاصل تلاش یکایک همکاران در تمامی رده‌های اداری دامپزشکی استان است.

کسب افتخاراتی دیگر در این دو سال همچون رتبه دوم در شاخص‌های اختصاصی در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در سال ۹۵، کسب رتبه برتر در صیانت از حقوق شهروندی در سال ۹۴ در استان، کسب امتیازات ۹۵۰ در صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال ۹۵، کسب رتبه دوم و سوم در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در بین دستگاه‌های اجرایی استان در سال های ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه تقدیر ویژه در توسعه فرهنگ اقامه نماز در استان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه دوم در فعالیت‌های نمازی در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور، کسب رتبه  "دستگاه موفق تر" در فعالیت‌های بسیجی در استان در سال ۹۴، کسب رتبه اول در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در ارزیابی عملکرد سامانه  GIS سال ۹۵ که حاصل تلاش جمع همکاران در سال‌های اخیر بوده، موید دستیابی اداره کل به قسمت قابل توجهی از اهدافش است که به هرحال اینجانب نیز همدوش با سایر همکاران در این افتخارات سهیم بوده ام و می تواند بیانگر کسب نمره قبولی در این سال‌ها باشد.

استان قزوین را چگونه استانی می‌بینید؟

استانی به معنای واقعی کلمه مسحور کننده که نیازهای علاقمندان در تمامی عرصه ها از "کشاورزی و صنعت" تا "فرهنگ و سیاست" و البته "تاریخ و طبیعت" را برآورده می‌سازد .

 
 
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
دكتر امريه اي فراري سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
1
دكتر بهمن دوستت داريم چه اون موقع كه مدير كل نبودي چه الان كه مدير كل هستي راستش اين دوست داشتن به خودت برميگرده نه به جايگاهت زنده باشي و آرام
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
آقای دکتر نقیبی حکیم مهر خیلی هواتو داره
خبریه؟؟؟
.....................؟؟؟؟
صبح قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
پس چرا پایگاه خبری صبح قزوین را سانسور کرده اید
متن خبراز پایگاه خبری صبح قزوین( مدیر کل دامپزشکی استان پاسخ می دهد :طعم مزه میز و صندلی مدیریت در قزوین/مدیری مشهدی در دیار مینودری)
همکار دولتی در قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
دکتر نقیبی از لحاظ اخلاق تک و همواره الگوی بچه های اداره دامپزشکی قزوین هستن.انشاالله که روز به روز موفقتر باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
دکتر نقیبی یک مدیرکل دوست داشتنی و اهل انتقاد است که کمتر کسی در مجموعه دامپزشکی استان این چنین ظرفیتی را دارد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
دکتر سید بهمن نقیبی مدیری صبور و خوش فکر و با قابلیت تعامل با همه افراد و افکار، مردمی و خوش مشرب،موفق در همه ابعاد اداری هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
آقای دکترتقیبی واقعا باید به شما دست مریزاد گفت که چقدر دوستان حکیم مهر هواتون داره که تاکنون از 10 نظر 5نظر را غیر قابل انتشار دونستن ......................... دوستان حکیم مهرلطفا حداقل این را چاپ نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
اتفاقا باید به شما آفرین گفت که هنوز از زمان دکتر عزت مزید قزوین دست از این تلاش یک نفره بر نمیدارید مطمئن باشد حداقل کاری که نقیبی و تیمش در قزوین پایه گذاری کردند بالا بردن استانداردهای مدیر کلی و معاونی است که این مسئله مشکل شما را برای رسیدن به آن مناصب سخت تر کرده است
اجازه بدهید نگویم که تمام رفتار و گفتارتان بوی ناب نژاد پرستی و قوم و طایفه نگری دارد به راستی سال 2017 هم داره تموم میشه شما قصد ندارید خودتون رو ارتقا بدهید
اینم بنویسم که من مال حکیم مهر نیستم و از بین خودتونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
برادر گرامی شما چرا ترش کردی.من فقط از باب تذکر گفتم .نظرات همکاران که بارعایت ادب واحترام بوده وفقط به واقعیت های فعلی اداره کل نزدیک تره را منتشر نمایند.در ضمن من آن فردی را که مد نظرتون هست نیستم.با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
هیچ طبیبی بهتر از یه دامپزشک نمیدونه ترش کردن رو چطور باید درمان کرد بنابراین ترش کردنی در کار نیست واقعیتهای اداره کلی که من و شما توش کار میکنه اونی نیست که شما نوشتی دست شما هم درد نکنه که از اون فرد تبری جستید و عاقبت به خیر شدید از همکار بودن با شما خوشحالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
اگر دکتر نقیبی موفق . مخالف نداشته باشد جای سوال است. همواره حق و حقیقت مخالف مغرض داشته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
دکتر نقیبی دوست داشتنی و قابل تحسینی حالا یک سری از دوستان خیلی وقته انتظار می کشن جای شما باشن حق طبیعی شون هست ولی کاش یکم به جای این حرفها یه نگاهی هم به توانایی شما می کردن و از این رابطه خوب شما با تمام بچه های دامپزشکی استان یاد می گرفتن.خیلی عزیزی دکتر جان
دامپزشکی قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
سلام بر دوستان . مثل اینکه دوستان و همکاران دامپزشکی استان قزوین دل پری از جناب دکتر نقیبی دادند که 10 کامنت غیر قابل انتشار داره که جا داره ایشون به خود بیاد و یک سری تغییرات تا زمانی که مسئولیت دارند بدهند .... از حکیم مهر نیز متشکریم که هوای مدیر کل ما رو داره و پیام ها را انتشار نمی دهد . بابا دمت گرم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده دامپزشکی از حکیم مهر که به عنوان یکی از پربیننده ترین پایگاه های خبری دامپزشکی هست خواهش میکنم جانبدارانه و سیاسی برخورد نکند و بزارید موافق و مخالف حرفشونو بزنن ،شما ینی صدای همکاران هستید اینکه فقط در تمجید و تعریف از کسی کامنتهارو انتشار میدین و نظرات مخالف رو انتشار نمیدین زیبنده نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
ایشان را چند باری در اداره کل دیدم و با اینکه اصلا بنده را نمیشناختند، برخوردی بسیار دوستانه و صمیمی داشتند بطوریکه انسان حس میکنه سالهاست ایشان را می شناسه. اخلاق خوب و شخصیت والا به همراه توانمندی های حرفه ای از مشخصه های یک مدیر توانمند هست که دست کم دو مورد اول را در برخورد با ایشان دیده ام. مورد آخر رو هم که دوستان ذکر کردند ایشان دارند. خدا حفظشان کنه.
همکار
|
Slovenia
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سیستم مدیریتی که در دامپزشکی قزوین از سال 76 به بعد برقرار شد منتج به تولید نسلی از مدیران و کارشناسان بادرایت و توانمند گردید که دکتر صفری ، رئیس سازمان نظام یکی از آنهاست و مدیر کل فعلی دامپزشکی قزوین نیز از همان گروه است. نتیجه این مدیریت انجام کارهای بر مبنای اقدامات مدیر قبلی انجام می شد البته با تغییرات و اصلاحاتی که بهبود عملکرد را بدنبال داشته است و این نتیجه مدیریتی است که علیرغم اختلاف عقیده های مذهبی و جناحی هدف صرفا خدمت به مردم در حوزه تخصصی دامپزشکی بوده است.( که البته در یک دوره یکساله با ورود یک مدیر کل غریبه به این سیستم که مشکلاتی را ایجاد نمود). بهرحال وجود برخی افراد (حداکثر دو یا سه نفر)که در اداره کل بخوبی شناخته شده هستند و سابقه درخشانی هم ندارند و صرفا به فکر تصاحب قدرت هستند و نه خدمت، هراز چندگاهی در زیر پرچم چپ و راست سینه می زنند ولیکن چیزی عایدشان نمی شود. درحال حاضر بنده بعنوان یکی از کارمندان دولتی این دامپزشکی اقرار می کنم بهترین فرد برای مدیریت دامپزشکی قزوین ، همین مدیر کل فعلی است مگر شخصی که خود ایشان برای بعداز خودش معرفی نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
بهتر بود عکاس در زاویه مناسبتری قرار میگرفتند. رعایت جزئیات در کار سبب ایجاد خروجی حرفه ای تر و مقبولتری می شود. با تشکر از زحمات شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اتفاقا جای خوبی است . ورود ممنوع می گوید از این پله های مدیریت هرکه نمی تواند به راحتی بالا رود و جای هر کی نیست.
مدعی خواست كه از بیخ كند ریشه ما

غافل از آنكه خدا هست در اندیشه ما

نه مرادم نه مریدم

نه پیامم نه کلامم،

*نه سلامم نه علیکم،

*نه سپیدم نه سیاهم.

*نه چنانم که تو گویی،

*نه چنینم که تو خوانی ونه آن گونه که گفتند و شنیدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
به به ! ظاهرا دل پری دارید این دوستی که کامنت قبلی را نوشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
جالبه همش از 2 نفر به عنوان مخالف حرف میزنید، نه برادر خیلی بیشتر از 2 نفر هستن مخالفان وضعیت فعلی ، چیزی که مشخصه و تاکید به 2 نفر میکنید مشخصه که برنامتون تخریب همون 2 عزیز هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
حتما کمتر از انگشتان یک دست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
مقام معظم رهبری : انتقاد کردن ضرر و ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائه‌ی نقاط مشکل و راه حلّ آن نقاط و گشودن آن گره‌ها [است].

بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
نظر شما
ادامه