کد خبر: ۳۷۵۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها دارد و توجه به این بخش در طرح تحول سلامت می تواند بسیاری از بیماری ها و هزینه های درمان را در جامعه کاهش دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اراک امروز، «دکتر محمد حسین انصاری فرد» مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی که به مناسبت هفته دامپزشکی در اراک برگزار شد گفت: توسعه، نیازمند زیر ساخت است و برای اینکه به پیشرفت های مدنظر دست پیدا کنیم باید زیرساخت های مورد نیاز را تامین کنیم.

انصاری فرد به نقش مدیریت خلاق و متفکر در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و افزود: با مدیریت هایی که به دنبال روزمرگی هستند نمی توان به رشد و توسعه دست پیدا کرد.

وی به موضوع رانت در دستگاه های مختلف هم اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه شاهد اعمال نفوذ و رانت های گسترده در بخش های مختلف هستیم که این موضوع ضررهای زیادی را به جامعه وارد می کند به طوری که بسیاری از ورشکستگی هایی را که امروز در جامعه داریم به نوعی به موضوع رانت بر می گردد که باید اصلاح شود.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۶۰ درصد پروانه های صنفی که در حوزه دامپزشکی صادر می شود با اعمال نفوذ ها و رانت ها داده شده است، بدون اینکه تخصص افراد مد نظر باشد.

وی دامپزشکی را نماد و مظهر آرامش در جامعه عنوان کرد و گفت: دامپزشکی با نظارت هایی که بر فراوردهای دامی دارد در تامین غذای سالم نقش اساسی دارد و باید با اقدامات اساسی مانع خدشه دار شدن اعتماد عمومی در بین مردم شود.

انصاری فرد به نادید گرفته شدن سازمان دامپزشکی در طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: سازمان دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها دارد و توجه به این بخش در طرح تحول سلامت می تواند بسیاری از بیماری ها و هزینه های درمان را در جامعه کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ بیماری مشترک بین انسان و دام داریم، اظهار کرد: کنترل این بیماری ها می تواند در کاهش بیماران بستری در بیمارستان ها کمک کند.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: بیماری بروسلوز یکی از بیماری های مشترک انسان و دام است که به تنهایی سالانه ۲۰ هزار نفر از مردم ایران را در بیمارستان ها بستری می کند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
1
بیماری بیشتر = اشتغال پزشکان
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
لطفا کمی در این خصوص شفاف سازی صورت بگیرد ممنون میشم
این اعمال نفوذ از طریق چه دستگاه ها و تشکیلات یا اشخاصی بوده؟
بروسلوز که دکتر ماکن علی و همکاران حاضر و قبلی شون این پروژه رو ادامه دارند میدند، سازمان دامپزشکی برنامه وسیعی رو تدوین کرد به واسطه این افراد الان چه فازی هست؟
نظر شما
ادامه