کد خبر: ۳۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه از دست عرضه‌کنندگان مرغ زنده و کشتار غیر مجاز دام ذله شده‌ایم، گفت: باید زنده فروشی مرغ و کشتار غیر مجاز دام در کرمانشاه با اقتدار حاکمیتی برای همیشه حل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر نادر پرور» با بیان اینکه برخورد با عرضه کنندگان دام زنده و یا کشتار غیر مجاز دام جزو وظایف دامپزشکی نیست، اظهار کرد: شهرداری باید با این نوع تخلفات برخورد کند، اما جای تعجب است که شهرداری با ساخت یک بنای غیر مجاز سریعا برخورد کرده و آن را تخریب می کند، اما در مقابله با عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام هیچ کاری نمی کند.

پرور با تاکید بر اینکه موضوع کشتارهای غیر مجاز دغدغه جدی مجموعه دامپزشکی است، یادآور شد: دامپزشکی مسئولیتی در قبال برخورد با واحدهای غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه دامپزشکی گزارش تخلف در نقاط مختلف است و هیچ مسئولیتی در قبال برخورد با متخلفان ندارد.

پرور با اشاره به اینکه مدام در حال گرفتن مصوبه برای پلمب واحدهای متخلف هستیم، تاکید کرد: از دست عرضه کنندگان مرغ زنده و کشتار غیر مجاز دام ذله شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برای سلامت مردم و حفظ سرمایه‌های دامی در کرمانشاه به اتحاد و همدلی نیاز داریم، تصریح کرد: باید موضوع زنده فروشی مرغ و کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه با اقتدار حاکمیتی برای همیشه حل شود.

پرور ادامه داد: باید با بالا بردن سطح آگاهی جامعه اجازه فعالیت را به متخلفان عرضه فرآورده‌های خام دامی ندهیم، زیرا تا زمانی که این افراد مشتری داشته باشند نمی توان به ریشه کن شدن فعالیت آنها امیدوار بود.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حوزه کشتارهای غیرمجاز خیلی کار شده، اظهار کرد: تمامی مراکز کشتار غیرمجاز به همراه اسم و آدرس به دستگاه قضایی معرفی شده، اما مقابله با زنده فروشی مرغ و کشتار غیر مجاز دام به عزم همگانی نیاز دارد.

وی ابراز کرد: متاسفانه کشتار غیر مجاز دام در برخی از شهرستان ها به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شده است.

این مسئول با اشاره به در اولویت بودن موضوع سلامت غذا از مزرعه تا سفره در دنیا عنوان کرد: گوشتی که از طریق کشتارگاه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، هم از نظر بهداشتی مطمئن بوده و هم از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

وی با اشاره به وجود حدود هزار مرکز عرضه مرغ و یا دام زنده در استان، عنوان کرد: فقط نزدیک به 300 پارکینگ مسکونی عرضه مرغ زنده دارند.

پرور عنوان کرد: در کرمانشاه نزدیک به دو هزار اماکن مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی داریم.

پرور سپس با اشاره به وجود سه نقطه پرخطر از نظر عرضه مرغ و دام زنده در سطح شهر کرمانشاه، عنوان کرد: در منطقه مسکن، وزیری و بازار روز شهر کرمانشاه در میدان آزادی برای برخورد با متخلفین مشکل جدی داریم، چراکه هنوز اکیپ‌های بازررسی ما 10 متر از این مناطق دور نشده‌اند بساط متخلفین به پا می‌شود.

پرور تصریح کرد: باید دامپزشکی، بهداشت و اجرائیات، با همکاری دستگاه قضایی در این سه نقطه برای نظارت و بازرسی مقیم شوند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Paraguay
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
باسلام.در خصوص کشتار غیر مجازباید عرض کنم تنها زمانی دامپزشکی میتونه موفق بشه که دستگاه قضایی به درستی با موضوع برخورد کنه.زمانی رو به یاد می اورم که به خاطر یک شکایت دامپزشکی و بدون نیاز به نیروهای اجراییات که (اساسا بسیاری از مشکلات به خاطر عدم اجرای وظایف ذاتی انها و مشکلات دیگر انها است) فرد و افرادی چندین روز متوالی رو درزندان بسر بردند و این موضوع در حل اساسی این مشکل در ملع عام بسیار موثر بود.
نظر شما
ادامه