کد خبر: ۳۷۵۲۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: همکاران ما در بخش دامپزشکی، به‌ویژه در بخش خصوصی شرایط بسیار سختی دارند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در مراسم روز ملی دامپزشکی که در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردید، گفت: بخش دامپزشکی با وجود نقشی که در سلامت غذا و کنترل بیماری های قابل انتقال، اقتصاد سلامت دارد، از اعتبارات طرح تحول سلامت بی بهره است و باید تلاش کنیم بخشی از این اعتبارات این بخش جذب آن شود.

دانشگاه ها صرفا به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده‌اند

 «دکتر محمدرضا صفری» با بیان اینکه از اهمیت حرفه دامپزشکی و خدمات آن در جامعه همه افراد مطلع هستند، گفت: تعداد اعضای حرفه دامپزشکی به 36 هزار و 164 نفر رسیده است اما این بخش در حوزه آموزش وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه دانشگاهها صرفا به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده‌اند، افزود: دارای 12 دانشکده دولتی، 11 دانشکده آزاد تبدیل به محلی برای کسب درآمد شده است و انگار ما باید حرفه خودمان را در اختیار گردانندگان دانشگاه قرار دهیم تا امور دانشگاه بچرخد.

وی گفت: در سال گذشته برای 754 نفر در دفترچه‌های آزمون استخدام  سراسری اعلام نیاز شد اما 2500 نفر جذب شدند در حالیکه درخواست ما تنها 400 نفر بود. این فارغ‌التحصیلان اکنون باید کجا مشغول شوند؟ آیا دانشگاه احساس مسئولیتی برای این فارغ‌التحصیلان دارد؟

دانشگاه آزاد از ناتوانی وزارت علوم سوء استفاده کرد

صفری تصریح کرد: دانشگاه آزاد از ناتوانی وزارت علوم سوء استفاده کرده است که همین امر باعث شد وضعیت فارغ‌التحصیلان بخش دامپزشکی کشور مناسب نباشد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: در حوزه پژوهش نیز اساسا پژوهش دامپزشکی نداریم به جز حداقل هایی که در دانشگاهها صورت می‌گیرد، در حالیکه در نقشه جامعه علمی کشور قرار است در بخش پژوهش، علوم پزشکی ما برترین جهان اسلام و در حوزه آسیای جنوب غربی باشد.

بخش دامپزشکی از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت بی‌بهره است

وی اظهار داشت: در حالیکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که حدود 20 درصد از سلامت در حوزه طرح تحول سلامت است اما به 80 درصد باقیمانده توجه نشده است.

وی افزود: بخش دامپزشکی کشور با وجود نقشی که در سلامت غذا، بیماریهای قابل انتقال، سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد از اعتبارات این طرح بی‌بهره است.

رئیس نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور پیگیر اختصاص منابع طرح تحول سلامت به بخش دامپزشکی کشور نیز بود اما وزارت بهداشت اختصاص این اعتبار به سازمان دامپزشکی را نپذیرفت.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت اهدافش تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی در طرح تحول سلامت است که در آن پیشگیری ارجحیت بر درمان دارد. 8 محور طرح سلامت برای بخش دامپزشکی است که با وجود فعالیتهای خوبی که انجام شده، اما امیدی به کمک طرح تحول سلامت نداریم.

در حرفه دامپزشکی دچار آشفتگی هستیم

صفری گفت: با وجود اینکه همه به نقش دامپزشکی در سلامت و اقتصاد جامعه تاکید دارند اما در حرفه دامپزشکی دچار آشفتگی هستیم و به نظر می‌رسد بین آنچه که ما بیان کرده و در مقام عمل انجام می‌دهیم فاصله زیادی وجود دارد.

همکاران ما در بخش دامپزشکی بویژه در بخش خصوصی شرایط بسیار سختی دارند

رئیس نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: همکاران ما در بخش دامپزشکی بویژه در بخش خصوصی شرایط بسیار سختی دارند؛ مشکلات این بخش از بعد درآمد و حمایت‌های بیمه‌ای است که با وجود آنکه فعالین این بخش مشاغلی سخت و زیان‌آور دارند اما خدمات بیمه‌ای آنها مناسب نیست.

وی گفت: در بخش سلامت موفق شدیم حکمی بگیریم که بیمه مسئولیت حرفه‌ای اعضا را به شکل تکلیف قانونی انجام دهیم و مهمتر اینکه این بیمه به عنوان وثیقه قرار تامین دستگاه قضایی پذیرفته می‌شود.

تولیدکنندگان ما یک شب با آسایش نمی‌خوابند

وی گفت: تولیدکنندگان ما یک شب با آسایش نمی‌خوابند و بیماریهای دامپزشکی همواره نگرانی‌هایی را برای آنها ایجاد می‌کند.

صفری در پایان گفت: با توجه به اینکه در ایام بودجه قرار داریم از کمیسیون کشاورزی مجلس می‌خواهیم که طرح تحول اقتصادی در ساختار برنامه و قانونگذاری داشته باشیم زیرا این ساختار موجود دولتی و خصوصی و فعالیت‌های اندک محیط زیستی و وزارت علوم نمی‌تواند ما را به برنامه 1404 و دیگر برنامه‌های بالادستی برساند.

 

منبع: ایرنا، تسنیم
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
اين همه حرف زديد، أخرش چه كرديد ......‌.. از ميان برخيزيد .
خدایا خودت فریاد رس جوانان باش نه مسئولین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
اشتغال جوانان که دغدغه مسئولین مربوطه نیست،اونقد جذب میکنن که جیب بودجشون یه وقت کم نشود و میفرمایند خدا بزرگ است ان شاءالله که بازار کار هم فراهم میشود.بعد که بیکار تحویل جامعه دادن،یه جزوه نزدیک انتخابات با عنوان اشتغال جوانان و... ارائه میفرمایند.والله کار سختی نیس ریشه یابی بیکاری جوانان و رفع مشکلات کافیست نگاهی به جذب دانشجو و خود خواهی مسئولین مربوطه انداخت البته اگر حب دنیا و پول و مقام بگذارد.
حسین ترابی
|
Brazil
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
0
جای تاسف است که ایشان در چنین گردهم آیی هم فراموش نمی کند که سنگ تولید کننده را به سینه بزند.همان تولید کننده ای که با میلیاردها تومان سود خالص سالانه حاضر نیست بیش از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان به همکار ایشان در بخش خصوصی بدهد
و چون رئیس سندیکای کشتارگاههای ایران منکر هم چیز نیست شده و به همه اتهام دروغگویی میزند.دم خروس را باورکنیم یا قسم حضرت عباس را؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
0
سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد
...

آقای دکتر کاری که به دست نظام می تواند حل شود را از دیگران مطالبه می کنبد

شماره نظام دامپزشکی در اختیار شماست
آن را به غیر دامپزشکان وسایر رده ها می دهید
در حالی که حتی باید به فارغ التحصیلان دانشگاه های غیر معتبر داده نشود
این که در اختیار شماست چرا استفاده نمی کنید
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
فقط جوان و تو دانشگاه مشغول میکنن پولشم میگیرن انرژیش که ته کشید بیکار تحویل جامعه میدن خوب سیاستیه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام .اقای دکتر با توجه به اینکه نامه نگاری شده و تذکرات داده شده ولی کسی توجه ن میکند تنها راهش اینه که اعلام کنید بهشون شماره نظام دامپزشکی نمیدهد اون موقع دیگه کسی این رشته را در دانشگاهها مذکور انتخاب نمیکنه . من قصد داشتم در یکی از رشته های پزشکی ادامه تحصیل دهم ولی از زمانی که رییس نظام پزشکی اعلام کرد که به دامپزشکان شماره نظام نمیده منصرف شدم . بنظر میرسه تنها راهش اینه البته اون زمان دانشگاهها به سوی نظام حمله خواهند کرد که شما باید دفاع کنید . بقیه راههای ملتمسانه بی فایده است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
وقتی فارغ اتحصیلان دانشگاه های خوبه دامپزشکی مثل تهران و شیراز و ارومیه بعد از چندین سال هنوز بیکارن چرا اینقدر دانشکده ی بیکیفت زدن دامپزشکی نابود شده بابا بچه ها همه مسافر کشی میکنم...بخدا به خفت افتادن دامپزشکا برای گذلرندان زندگیشون
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
بزار برن بخوانم هفت ساله دیگه میفهم چه حماقتی کردن... دامپزشکی کار نداره و دامپزشکا بدبخترین قشر جامعه هستند .....بیست سال قبل ما که این حرفه رو انتخاب کردیم دامپزشکی اینجوری نبود اللن که کامل نابود شده باللترین درصد بیکاری و داره دامپزشکی بی ارزشترین رشته است هرکس بخوانه پشیمان میشه ما که خواندیم و پشیمان شدیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
نخوانید به خدا کسی نبود ما رو راهنمایی کنه تو انتخاب رشته این رشته کاملا بازار کارش اشباعست برید ببینید کانادا با اون عظمتش چنتا دانشکده دامپزشکی داره...به خدا.. به علی قسم همه همکلاسی های سابق ما بیکارن بد بخت شدیم تو دامپزشکی
ناشناس
|
India
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
آفرین آقای دکتر.بالاخره امیدوارم شدم.دقیقا دانشگاه آزاد تبدیل شده به صراف خونه.و الان باید یه نفر باشه که از این ارگان فرصت طلب شکایت کنه و به این همه فارغ التحصیل بیکار که در اثر بی مدیریتی و ......... دولت بیکار و علاف موندن بایذ جوابگو باشه.از ایرادات ایران اینه که مسئولین مجاز به اشتباه هستن و هیچ کس هم جرات اعتراض یا مجازات اونها رو نداره.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
چه کردید شما با دامپزشکی باید به حال این رشته گریه کرد دامپزشکی نابود شد ...ویرانه شد...دامپزشکا فقط باید بمیرند فقط مرگ که به بدبختی هایریک دامپزشک پایان میده روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنم با زن و بچه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
تنها کاری که ما دامپزشکان میتونبم بکنیم شعار...یک زمانی رتبه های زیر هزار میرفتن دامپزشکی و دامپزشکی چهره های ماتدگاری مثله دکتر حسن تاج بخش داشت...الان چی اکثرا بیکارن...دامپزشکی نابود شده و هیچ اینده نداره اگر کسی قصد خواندن این رشته رو داره خواهش میکنم اکیدا سمت دامپزشکی نره که مسئول ین این رشته بسیار خاین و بیکفایتن...و از این رشته چیزی جز جسد ان نمانده...دامپزشکی شد دامزرشکی...چند وقت پیش اسنپ سوا ر شدم دیدم دامپزشکه یک سال بود که از دانشگاه مشهد فارغ التحصیل شده بود دامپزشکی نابود شده و اکثر فارغ التحصیلانش بیکار و بدبخت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
وای بر ما خیانت از این بزرگتر نمیشه به یک رشته کرد دامپزشکی نابود شده حتی متخصصین این رشته هم بیکار هستن شاید باورتون نشه دوست من متخصص دامپزشکی هیجا استاد نشده الان در مغازه مبل فروشی باباش واستاده...بابا ایت همه بودجه در دانشگاه های سراسری صرف تربیت دامپزشک میشه دامپزشکای دانشگاه سراسری ش بیکارن چه میکنید شما همه دارن شغل کاذب انجام میدن
خائنین واقعی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
وقتی در کشوری کلم فروش بشه مسئول،و به راحتی انتقاد انجام نشه باید منتظر خرابکاری هایی بیش از این هم باشیم.ما هم به نوبت بی توجهی مسئولین رو تلافی خواهیم کرد.ما هم نتونیم خدا و روزگار بالاخره تاوان خواهد گرفت.
چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
سلام اقای دکتر بسیار تحلیل خوبی است.به امید اتحاد وانسجام تمامی اقشار زحمت کش دامپزشکان که سلامتی ما در گرو شما سربازان خط مقدم سلامت هستید انشا الله.
نظر شما
ادامه