کد خبر: ۳۷۵۳۰
 

حکیم مهر - رئیس موسسه رازی در مراسم روز ملی دامپزشکی که در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردید، با بیان اینکه کشور در معرض تهدیدات زیستی است، گفت: وظیفه ما برنامه‌ریزی برای جذب نخبگان و استعدادهای درخشان برای ورود به حوزه تحقیقات دامپزشکی است تا کشور را در این بخش از خطر مصون نگه داریم.

جایگاه دامپزشکی به درستی تبیین نشده است/  خدمات این بخش ارزان ارائه  می‌شود

«دکتر مسعود هاشم زاده» با تاکید بر لزوم معرفی خدمات حوزه دامپزشکی اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه دامپزشکی این است که جایگاه دامپزشکی نه تنها در جامعه که نزد خود دامپزشکان نیز به درستی تبیین نشده و خدمات این بخش ارزان ارائه  می‌شود، با این وجود خیلی اوقات جامعه را مقصر می‌دانیم که چرا ما را نمی شناسند.

وی افزود: اهمیت و نقش حوزه دامپزشکی حتی برای سیاستمدارانی که در راس کشور مسئولیت دارند، مشخص نیست و آنها از این حوزه مهم غافل هستند.

 هاشم‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه دامپزشکی فراتر از بخش اقتصادی بوده و از نظر اجتماعی نیز حائز اهمیت است، تاکید کرد: ما وظیفه داریم با معرفی مصادیق و گستره فعالیت‌های دامپزشکی در جامعه، مردم را نسبت به سلامتشان و آنچه باید از این حوزه مطالبه داشته باشند، آگاه کنیم.

وی اضافه کرد: همراهی و همسویی مردم با فعالان دامپزشکی سبب می‌شود قانونگذران و مجریان قانون نیز خواسته‌های آنها را پیگیری و اجرا کنند.

رئیس موسسه رازی افزود: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت این موسسه مربوط به تحقیقات دامپزشکی است، تلاش شده تحقیقات این بخش با تحقیقات سازمان دامپزشکی همسو باشد.

هاشم‌زاده با بیان اینکه کشور در معرض تهدیدات زیستی است، گفت: وظیفه ما برنامه‌ریزی برای جذب نخبگان و استعدادهای درخشان برای ورود به حوزه تحقیقات دامپزشکی است تا کشور را در این بخش از خطر مصون  نگه داریم.
منبع: موسسه رازی، شبستان
 
نظر شما
ادامه