کد خبر: ۳۷۵۴۸

مرکز کنترل بیماری‌ها (‌CDC) راجع به شیوع کمپیلوباکتر که در حال حاضر 55 نفر را در 12 ایالت آمریکا مبتلا نموده، تحقیقات وسیعی انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در طی تحقیقات بعمل آمده توسط CDC، توله سگهایی که از طریق فروشگاه های Petland در این کشور به فروش می‌رسیده‌اند، منبع احتمالی این عفونت به شمار می‌آیند. این بیماری در ایالت‌های فلوریدا، کانزاس، نیوهمپشایر، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، یوتا، ویسکانسین و وایومینگ گزارش شده است.

این تحقیقات از تاریخ 11 سپتامبر، زمانی که بیش 16 نفر از افراد، مبتلا به این بیماری شده بودند، آغاز شد. در میان این 55 مورد ابتلا فقط 5 مورد مربوط به ارتباط توله سگها نبوده است.


بنا به درخواست CDC این شرکت تمام توله سگهای خریداری شده را ردیابی نمود و توسط همکاری‌های صورت گرفته این تحقیقات تکمیل گردید. در این رابطه توصیه  CDC به Petland، ضدعفونی مکرر و مناسب مکان های نگهداری توله سگ ها تحت نظارت و مشاوره دامپزشکان و همچنین آموزش اصول بهداشتی به کارکنان، بازدیدکنندگان و خریداران می‌باشد.

این باکتری در دستگاه گوارش سگ‌ها زنده می‌ماند. در ضمن این سویه از کمپیلوباکتر نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های رایج، نظیر آزیترومایسین، سیپروفلوکسازین، کلیندامایسین، اریترومایسین، نالیدیکسیک اسید و تلیترومایسین مقاوم می‌باشد. اهمیت ابتلا به این بیماری در افراد دارای سطح ایمنی ضعیف نظیر کودکان، سالمندان، افراد باردار و ... می‌باشد.

منبع: Forbes وChillicothe Gazette 


نظر شما
ادامه