کد خبر: ۳۷۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، نخستین گردهمایی آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی و غیردولتی کشور صبح امروز سه شنبه 18 مهرماه 96 در محل فرهنگسرای حجاب تهران با حضور «دکتر علیرضا رفیعی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

در این گردهمایی که با همت مرکز تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران و تعدادی از شرکت ها و آزمایشگاه های بخش خصوصی برگزار شد، مدیران و فعالان بخش های مختلف دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه آزمایشگاه های تخصصی دامپزشکی حضور یافتند.

دکتر علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این همایش با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت آزمایشگاهی در سازمان دامپزشکی کشور گفت: حوزه های نظارت و آزمایشگاه، از مهم ترین ارکان هویتی سازمان دامپزشکی کشور محسوب می شوند و اقدامات آنها برای تمامی بخش ها از جمله تولیدکننده، مصرف کننده، دولت و حاکمیت اهمیت دارد .

تدوین آیین‌نامه‌ جایگاه قانونی آزمایشگاه های بخش خصوصی

وی از تدوین آیین‌نامه‌ جایگاه قانونی آزمایشگاه های بخش خصوصی در سازمان دامپزشکی خبر داد و افزود: مراحل تنظیم این آیین‌نامه در دست انجام است و به زودی ارائه خواهد شد تا آزمایشگاه های دامپزشکی بخش خصوصی نیز جایگاه قانونی پیدا ‌کنند .

آزمایشگاه های دامپزشکی باید در مناطق صفر مرزی ایجاد شوند

رییس سازمان دامپزشکی کشور  با تاکید بر لزوم تمرکززدایی از فعالیت‌ آزمایشگاه های دامپزشکی در استان های برخوردار و بزرگ، تصریح کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت مرزها، آزمایشگاه های دامپزشکی باید در مناطق صفر مرزی ایجاد شوند چنانچه منشا بسیاری از بیماری ها از این مناطق است .

رفیعی پور از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه خواست در نقاط مرزی آزمایشگاه احداث کنند و افزود: در شرایط فعلی نیاز به آزمایشگاه های دامپزشکی از جغرافیای مراکز استانی خارج شده است و حتی در بخش‌ها نیز تقاضای ایجاد آزمایشگاه ها و نیازمندی به ارائه خدمات آزمایشگاهی وجود دارد .

دو ماموریت اصلی آزمایشگاه های دامپزشکی

وی با تاکید دوباره بر نقش و جایگاه مهم آزمایشگاه های دامپزشکی، اظهار کرد: دو ماموریت اصلی آزمایشگاه های دامپزشکی، خدمت به عرصه تولید و اهتمام به کاهش هزینه‌ها است و در عین حال تضمین کننده سلامت تولید برای مصرف‌کنندگان نیز هستند .

رفیعی پور گفت: ما و تمام همکاران مان در آزمایشگاه های دامپزشکی تلاش می‌کنیم، آنچه بر سفره مردم می‌رود سلامت آن تضمین شود و در کنار آن، منافع تولیدکننده نیز تامین شود و نتیجه این فعالیت ها به کاهش هزینه‌های آنها بینجامد .

نقش مهم آزمایشگاه های دامپزشکی در توسعه تبادلات بین‌المللی

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین نقش آزمایشگاه های دامپزشکی در توسعه تبادلات بین‌المللی را نیز مهم برشمرد وگفت: تمامی کشورها برای واردات محصولات پروتئینی و دامی، محصولات را در آزمایشگاه های خود مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت عدم تایید اجازه ورود به کشور خود را نمی‌دهند. این امر نشان دهنده اهمیت آزمایشگاه های دامپزشکی در سرتاسر جهان است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
واقعا این اقای .......... متفاوت از همه انسان هاست هنوز متوجه نشده است که کارش تمام شده
نظر شما
ادامه