کد خبر: ۳۷۵۵۲
 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی گفت: در حال حاضر 400 آزمایشگاه فعال در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 270 آزمایشگاه فعال هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر بیژن امیدی» رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی کشور در نخستین گردهمایی آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور گفت: تعامل و هماهنگی میان آزمایشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی در سازمان دامپزشکی، دارای مجوز از سازمان دامپزشکی، از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی امروز است.

وی در ادامه توانمندی‌ موجود در بخش خصوصی و دولتی آزمایشگاه‌ها را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش خواند و ادامه داد: در واقع این توانمندی‌ها می‌تواند مکمل یکدیگر باشند تا بتوانیم در این زمینه شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

فعالیت 400 آزمایشگاه دامپزشکی در سطح کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 400 آزمایشگاه دامپزشکی در سطح کشور داریم که از این تعداد 270 فعال هستند و 130 آزمایشگاه باقی مانده در قالب بیمارستان های دامپزشکی فعالیت دارند.

واگذاری خدمات آزمایشگاهی از سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی

امیدی اضافه کرد: مسئله ای که این اواخر به عنوان یک مطالبه صنفی به دنبال آن هستیم، واگذاری خدمات آزمایشگاهی از سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی است.

وی در خصوص چالش‌ آزمایشگاه‌های بخش خصوصی گفت: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌ها نارسایی دارند و ما در این چندسال اخیر سعی کردیم که ارتقای کیفیت خدمات را در آزمایشگاه‌های دامپزشکی بخش خصوصی داشته باشیم تا بتوانیم بستر خوبی در این زمینه ایجاد کنیم.

برخی سازمان‌های دولتی در زمینه واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی کند عمل می کنند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی کشور بیان کرد: واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی چالش‌هایی دارد زیرا برخی سازمان‌های دولتی در این زمینه کند عمل می کنند ولی در حال حاضر بستر خوبی در این زمینه شکل گرفته است و دیدگاه سازمان نظام و معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی بسیار مثبت ارزیابی می شود.

امیدی یادآورشد: امیدواریم به یک خروجی قابل قبول در این زمینه برسیم تا آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بتواند یک بازوی موثر در سازمان دامپزشکی باشند.

 
 
نظر شما
ادامه