کد خبر: ۳۷۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


گربه‌ها توانایی عجیبی در مخفی نمودن درد دارند، اما با ابداع خاک بستری جدید، با ایجاد رنگ‌های مختلف در تماس با ادرار این حیوانات، می‌توان به حضور برخی از بیماری‌ها در آنها پی برد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این خاک بستر گربه، قادر به تغییر رنگ در برخورد با ادرار می‌باشد. بطوریکه هر رنگ هشداری است برای صاحب حیوان که از طریق آن می توان به بیماری های فاقد علایم بالینی که از طریق ادرار تشخیص داده می‌شوند و علایمی در ادرار دارند، دست یافت.

بر طبق مشخصات این محصول، گرانولهای موجود در آن، از جنس سیلیکای متخلخل بوده و حاوی شاخص هایی جهت بررسی سلامت گربه‌ها می باشد. این اندیکاتور‌ها در مواقع و شرایط غیر طبیعی اسیدی و بازی شدن خون، در برخورد با ادرار گربه تغییر رنگ می‌دهند.

تغییر رنگ‌ها و بیماری‌ها:

- زرد طلایی یا سبز زیتونی: گربه سالم (البته در ارتباط با بیماری‌های قابل تشخیص از طریق ادرار)

- رنگ قرمز: حضور خون در ادرار

- رنگ آبی: حضور مواد قلیایی بالا در ادرار که می‌تواند بعلت حضور عفونت های ادراری باشد.

- رنگ سبز روشن: اسیدیته غیر طبیعی که حاکی از بیماری‌های متابولیک است.

 

البته باید توجه داشت گاهی اوقات با تغییر رژیم غذایی حیوان نیز امکان دارد این تغییر رنگها به طور موقت حادث شود.  بنابراین توصیه می‌شود، زمانی به دامپزشک مراجعه شود که این تغییر رنگ به مدت دو روز متوالی مشاهده گردد.

این تغییر به عنوان یک راهنمای تشخیص بیماری به دامپزشک کمک می نماید و تشخیص اصلی با معاینات و انجام آزمایش های لازم صورت می‌پذیرد.

این محصول کاملا بی‌خطر بوده حتی در صورتیکه حیوان آنرا ببلعد، بدون اینکه در روده جذب شود، دفع می‌گردد. همچنین جاذب‌الرطوبه نیست و در صورت خوردن آن باعث انسداد در دستگاه گوارش گربه نخواهد شد. همچنین این محصول فاقد ترکیبات شیمیایی است و قابل تجزیه در طبیعت است.

منبع: veterinarymedicine.dvm360

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امير ابادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
سلام محبت كنيد تماي بگيريد لطفا سيوالاني داشتم از حضورتان در مورد متن بالا
٠٩١٢١٢٢٠١٢٨
نظر شما
ادامه