کد خبر: ۳۷۵۶۴



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیریک گفت: حمله شغال به روستای شهید مردان از توابع بخش بمانی شهرستان سیریک 3 نفر از اعضای سه خانواده را به شدت از نواحی دست و پا مورد گزش قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آذینی، «مجتبی رهدور» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: در این حمله شغال سه مرد حدودا 45 تا 55 ساله را به شدت مورد آسیب قرار داد و آنها را راهی بیمارستان کرد.

وی ابرازکرد: متاسفانه بعد از نمونه برداری و انجام آزمایشات توسط انستیتو پاستور تهران هر سه مورد بیماری مثبت به بیماری هاری نشان ثبت شده است و اینها همه هشداری جدی برای ساکنین این روستاها، مردم شهرستان و مسئولان است.

رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک یادآورد شد: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 92 مورد گزش حیوانات در شهرستان سیریک توسط دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثبت شده است که از این موارد متاسفانه بیش از 8 مورد بعد از آزمایش مشخش شده که حیوانات مبتلا به بیماری هاری بوده است.

رهدور تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در سطح شهرستان سیریک کانون های متعدد بیماری هاری ، حیات وحش در روستاهای بخش بمانی و دهستان شهید مردان شهرستان سیریک بوده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش زیاد حیوان گزیدگی ها در شهرستان سیریک و مثبت بودن بیماری هاری در نمونه برداری های انجام شده ضرورت توجه بیش از پیش برای مقابله با این معضل که از حالت عادی خارج شده و در مرز هشدار است جدی گرفته شود.

این مسئول افزود: با عنایت به شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری هاری و کم توجهی و سهل انگاری در این بخش، از طرفی افزایش سگ های ولگرد در سطح شهرها و روستاها، حتی حیوانات اهلی و نشخوار کنندگان بدلیل انتشار آلودگی به تمامی مناطق می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای مردم شهرستان به دنبال داشته باشد.

رهدور عنوان کرد: گسترش این معضل که از بسیاری از بیمارها بالاتر و خطرناکتر است در صورت عدم ارئه راهکاری عملی و تاثیر گذار خسارت های اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری ، سبب بروز مرگ و میر انسانی، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، صرف هزینه های هنگفت خدمات درمانی، واکسیناسیون و نمونه برداری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: بیماری هاری متاسفانه تاکنون در هیچ جای دنیا واکسن درمان قطعی ندارد و در صورت گزش هر حیوانی به انسان باید بلافاصله به نزدیکترین مراکز بهداشت و درمان جهت تزریق واکسن پیشگیری مراجعه نمایند .


نظر شما
ادامه