کد خبر: ۳۷۵۸۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی:
«دکتر عیسی کلانتری» در این پیام، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و وحدت رویه با سازمان دامپزشکی جهت حفظ حیات‌وحش ایران اعلام نموده است ...
 

حکیم مهر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پیامی روز ملی دامپزشکی را به دامپزشکان و دست‌اندرکاران این حرفه مقدس تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر جمیله سالار آملی» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و مشاور رئیس سازمان محیط زیست با حضور در مراسم ویژه بزرگداشت روز ملی دامپزشکی و اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دامپزشکی با عنوان «بیطار» در روز دوشنبه 17 مهرماه 96، پیام «دکتر عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را به مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی قرائت کرد .

طی این پیام آمده است :

خانم ها و آقایان، با عرض سلام و ادب

اینجانب با افتخار تمام، ۱۴ مهر ماه روز دامپزشکی را به دامپزشکان گرامی و سایر رده های دامپزشکی در بخش های دولتی، خصوصی و تولیدکنندگان و کارآفرینان صنعت دام، تبریک عرض نموده و از نقش همه آنان در اقتصاد و بهداشت ملی تشکر می نمایم .

به طور یقین همگان بر این باور آگاه هستیم که یکی از شاخصه های رشد ملی و توسعه فرهنگی و اقتصادی جوامع پیشرفته، نوع نگاه و نگرش آنان نسبت به محیط زیست و برنامه ها و اقدامات لازم برای حفظ و ارتقای آن است. در این بین یکی از موضوعات مورد توجه، تنظیم جمعیت حیات وحش و مراقبت لازم از آن ها بوده که از ضرورت های چرخه اکوسیستم ها و معیار مهم تنوع زیستی تلقی می گردد. طبیعت اقلیمی ایران، گیاهان و جانوران فراوانی را در خود جای داده که از نظر تعداد و ارزشمندی، از شگفتی های طبیعت در جهان به شمار آمده و از نظر تنوع زیستی، کشور را در مقام پنجم جهان قرار داده است .

لزوم حفاظت از این سرمایه ملی از یک سو و اهمیت بهداشت محیط زیست و سلامتی انسان از سوی دیگر، ضرورت توجه به پیشگیری، درمان و کنترل بیماری های حیوانی و بیماری های مشترک را بیش از پیش آشکار می سازد. قابل ذکر است که در حال حاضر از ۱۵۶ بیماری نوپدید در جهان، تعداد زیادی از آنان، بیماری های مشترک انسان و حیوان به شمار می آیند. گسترش شهرنشینی به سوی زیستگاههای طبیعی حیوانات، وقوع خشکسالی ها، سرمای سخت زمستانی و عوامل دیگر، حیات وحش را به طرف محل اسکان انسان ها سوق داده و نزدیکی حیوانات وحشی و انسان را افزون نموده است. همه این عوامل خواه ناخواه احتمال انتقال بیماری ها بین دام های اهلی، حیات وحش و انسان را بیشتر نموده و بر اهمیت مبارزه با بیماریهای مشترک بین حیوانات اهلی و وحشی و انسان افزوده است.

به طور حتم برای حفظ حیات وحش، این سرمایه با ارزش، عزم ملی لازم است، و همچنین ضروری است از دانش و تجربیات کاربردی کشورهای صاحب نام در عرصه حفاظت از محیط زیست و کنترل بیماری های مشترک استفاده شود. در این راستا، سازمان محیط زیست وظیفه خود می داند به کمک رسانه های ملی به خصوص صدا و سیما، در جهت ارتقای دانش همگانی و فرهنگ عمومی نقش آفرینی نماید. همچنین از همه صاحبنظران در حوزه حیات وحش و کنترل بیماری ها، درخواست همکاری می نماید تا با پیشنهادها و رهنمودهای خود، سازمان را یاری فرمایند. به طور یقین با مشارکت علمی و جمعی، محیط زیستی سالم با حفظ همه زیبایی های آن خواهیم داشت؛ زیبایی هایی که می تواند از بهترین ارمغان های ما برای نسل های آینده این مرز و بوم باشد .

اینجانب به عنوان مسئول سازمان حفاظت محیط زیست ایران و نماینده دولت، آمادگی خود را برای هر گونه همکاری و وحدت رویه با سازمان های مسئول بخصوص سازمان دامپزشکی جهت حفظ حیات وحش ایران که از ذخایر کم نظیر ملی و بین المللی است، اعلام می نمایم .

در پایان مجددا روز دامپزشک را به تمامی همکاران محترم این حرفه تبریک گفته و برای همگان آرزوی توفیق روزافزون می نمایم .

 
عیسی کلانتری
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
که چه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
سلام آقای دکتر کلانتری عزیز ازمحبت شما سپاسگزارم. بنده شخصا برای جنابعالی احترامی امیخیته با مهر قائلم اما اهل فن انتصاب های شما را زیر ذره دارند. ضمن احترام تمام قد برای خواهرم خانم آملی متاسفانه باید عرض کنم این انتصاب به هیچ وجه به جا نبوده چون ایشان فکر نمی کنم هیچ جانوری را لمس یا معاینه نکرده اند
بهروز برادران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
یه مقدار سرشون شلوغ بوده ، یه هفته تاخیر داشته انتشار نامه شون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
جناب دكتر كلانتري
احترام ما به شما به سابقه عملكردتان برميردد و به هيچ عنوان قابل فراموش نيست عملكردتان در پست وزارت ولي لطفا اين قدم كج تبعيت از جامعه اسلامي دامبزشكان را ................... اصلاح كنيد و شما مثل ما .......................... بي شك انتخابتان درست در زمينه مشاور درست نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
ایشان موقعیکه پست نداشتند هر روز تئوری ارائه می دادند اما چرخشهای عجیبی پیدا کردند.اروپای غربی تراریخته را جمع کرده رفته اما از نظر ایشان اونها بی سوادند.در مورد مشاور دامپزشکی هم‌ شخصی را انتخاب فرموده اند که .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
مشاورشما كيست لطفا توضيح دهيد.
نظر شما
ادامه