کد خبر: ۳۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
استاندار خوزستان: دامپزشکی، نقش بی بدیلی در امنیت غذایی مردم ایفا می‌کند استاندار خوزستان: دامپزشکی، نقش بی بدیلی در امنیت غذایی مردم ایفا می‌کند
 
دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی، ارتقا بهداشت و سلامت عمومی و به طور شاخص امنیت غذایی در جامعه ایفا می نماید.
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از آراس نیوز، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان خوزستان به مناسبت روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: وظیفه خود می دانم از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه اداره کل دامپرشکی استان خوزستان تقدیر و تشکر کنم. هفته دامپزشکی را نیز تبریک و تهنیت عرض می کنم. هفته دامپزشکی فرصتی برای شناخت و ارج نهادن به این علم ارزشمند و تقدیر از تلاشگران این عرصه حیاتی است. عرصه ای که همواره وظیفه خطیر، بزرگ و مهم پیشگیری، درمان، کنترل و ریشه کنی بیماری های دام و طیور را در کشور بر دوش دارد و حاصل عمل به این مسئولیت بزرگ، ارتقای سطح بهداشت عمومی و بهبود شاخص های سلامت در جامعه است.


 
رییس شورای سلامت استان خوزستان ادامه داد: فعالیت ها و تلاش های شما به طور معمول دیده نمی شود، اما اگر خللی در روند کیفی موادپروتئینی اتفاق بیفتد آنگاه نظارت های مستمر و تلاش های شما دیده می شود.
 

شریعتی قدمت بالای سازمان دامپزشکی که بیش از 90 سال از تاسیس آن می گذرد را نشان از اعتبار این مجموعه دانست و گفت: این موضوع نشان از اهمیت و مسئولیت سازمان دامپزشکی استان در تامین بهداشت و سلامت جامعه را دارد. ماموریت ها و مسئولیت های سازمان دامپزشکی در تامین بهداشت جامعه وکنترل و پیشگیری از بیماری های مختلف دام در سلامت جامعه و اقتصاد کشور نقش بی بدیلی دارد.
 


 
استاندار خوزستان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یک سازمان حاکمیتی است که حاکمیت سیاست های خود را بر آن اعمال می کند، ادامه داد: سازمان دامپزشکی به واسطه مسئولیتی که در حوزه سلامت جامعه دارد دستگاه حاکمیت بر آن نظارت خود را اعمال می کند چرا که هرگونه خللی سلامت جامعه را تهدید می کند، کوچک ترین اغماض در این حوزه اقتصاد و سلامت افراد جامعه را دچار تلاطم می کند.

 
استاندار خوزستان به تلاش های مجموعه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در خصوص جلوگیری از ورود بیماری آنفلوانزای پرندگان از استان های همجوار به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این فعالیت شما فعالیت ارزشمند و با اهمیت است. اگر این موضوع اهمیت نداشت بحث آنفلوانزای پرندگان خوزستان را کاملا درگیر می کرد و عواقب آن در حوزه بیکاری و سلامت جامعه قابل کنترل نبود. با یک اقدام جهادی و شبانه روزی بیماری آنفلوانزای پرندگان کنترل شد و به خوزستان آسیبی وارد نشد. این هدفمندی و آمادگی و پای کار بودن اداره کل دامپزشکی نشان از بیداری و هوشمندی اداره کل دامپزشکی است.


 
شریعتی ادامه داد: دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی، ارتقا بهداشت و سلامت عمومی و به طور شاخص امنیت غذایی در جامعه ایفا می نماید.هوشمندی، درایت و تدبیر اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در جلوگیری از بیمارهای مشترک دام و انسان قابل تقدیر است. با وجود تمام مشکلات با انگیزه لازم کار را ادامه بدهید و استاندار نیز تا حد توان و بضاعت مشکلات را حل می کند.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
از استاندار محترم استان که واقعا حق مطلب را اداء کردن و سخنان درخور شان دامپزشکی نمودند تشکر میگردد . به مدیران قوی دامپزشکی استان نیز خدا قوت میگویم . از هماهنگی و برپا کنندگان چنین بازدیدی که احتمالا روابط عمومی اداره کل باشد و سایر همکاران خسته نباشید عرض میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
کاش روابط عمومی در خبری کردن خبرهای شهرستان ها کوشاتر بودند . چندین خبر را آماده شده شسته و رفته می فرستیم فقط باید در سایت بگذارند که کوتاهی و به کندی عمل می کنند.
نظر شما
ادامه