کد خبر: ۳۷۵۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مسئولان اداره کل دامپزشکی استان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه از پناهگاه حیوانات زاگرس بازدید به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در بازدید مشترکی که از پناهگاه حیوانات زاگرس، محل نگهداری سگ های ولگرد صورت گرفت، «دکتر امیری» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از اقدامات تشکل های مردم نهاد در راه اندازی و اداره این پناهگاه تشکر و قدردانی کرد.

وی کمک به بهداشت شهری در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و دور کردن خطر انتقال بیماری های واگیر از شهروندان را از تاثیرات مثبت ایجاد این پناهگاه عنوان و بیان کردند: پرسه حیوانات ولگرد در شهر ممکن است شیوع بیماری مشترک را در پی داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات دامپزشکی در کمک به اداره هرچه بهتر این پناهگاه، افزود: کار واکسیناسیون سگ های پناهگاه زاگرس علیه بیماری هاری و نیز ضدعفونی و سمپاشی آن از سوی دامپزشکی به صورت کاملا رایگان انجام می گیرد.

دکتر امیری همچنین مهربانی با حیوانات را از آموزه های دینی دانست و نگهداری از این حیوانات در محیطی امن برای جلوگیری از حیوان آزاری و مشکلاتی که برای این حیوانات ولگرد به خاطر پرسه زدن در محیط شهری پیش می آید را از دیگر موارد مثبت در راه اندازی این پناهگاه بیان کرد.

گفتنی است، در این بازدید مسئولان اداره کل دامپزشکی متعهد شدند که همچون گذشته کار واکسیناسیون این حیوانات علیه بیماری هاری، سمپاشی و ضدعفونی آن را به صورت رایگان انجام دهند.

همچنین در این بازدید «دکتر مقدم» رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز حضور داشتند و برای جراحی و عقیم سازی رایگان حیوانات این پناهگاه قول مساعد دادند.

پناهگاه زاگرس از سال 94 راه اندازی شده و در حال حاضر حدود 800 تا 900 قلاده سگ نیز در این پناهگاه نگهداری می شوند که پس از عقیم سازی در صورت درخواست افراد برای نگهداری با تعهد و شرایط خاصی به آنها واگذار می شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
لااقل قول جراحی میدی دکتر مقدم یک متخصص جراحی یا داخلی دام کوچک هم میبردید برای بازدید. اون همکاربدرد بخور کلینیکالتون که ............ رفت امریکا با دکتر رضا جعفرزاده. لااقل قدر جراح و داخلی دام کوچکتونو بیشتر،بدونید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
انصافا" اقدام بسیار ارزشمند مدیریت پناهگاه قابل تقدیره و از همه کسانیکه در این کاراخلاقی بزرگ همکاری می کنند جای تشکر داره.
نظر شما
ادامه