کد خبر: ۳۷۵۹۶
 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کار در سازمان دامپزشکی بسیارخطیر است چون با سلامت جامعه ارتباط دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام سید علیرضا عبادی» روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بیرجند افزود: کار کارکنان دامپزشکی منافع فراوانی دارد چون سلامت غذا و منافع جامعه به فعالیت آنها بستگی دارد.
وی اظهار کرد: قدر خود را در جایگاهی که هستید بدانید چراکه در این جایگاه 2 موضوع پر اهمیت پیش روی شما است که یکی از آنها دام به عنوان هدیه الهی است.

وی یادآور شد: در هر چیزی یک هدفی نهفته است و اینکه خداوند حیوانات اهلی را رام انسان قرار داده یک هدیه الهی است.

وی گفت: ارتباط نیروی دامپزشکی با این هدیه الهی همراه با حرمت نگه داری باشد و به موقع به مشکل دام رسیدگی تا از آسیب‌ پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: گوسفند هدیه‌ای الهی است و با وجود تلفات زیادی که در عرصه دامپروری وجود دارد هنوز بسیاری از افراد در این شغل فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان مربوط باید از ورود مواد غذایی ناسالم به کشور جلوگیری کنند چراکه گاهی قاچاق عوارضی وارد جامعه می‌کند که جبران شدنی نیست.

عبادی افزود: کالای قاچاق عوارضی مانند ناباروری را وارد جامعه می‌کند که در گذشته وجود نداشته است،مسئولان امور را به نفع بشر کنترل کنند تا غذای ناپاک وارد جامعه نشود، امید است با مسئولیت انسان‌های شایسته امور به نفع نوع بشر کنترل شود.

همچنین رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قانون به ما تکلیف کرده تا حافظ سلامت مردم و جامعه باشیم و انجام این وظیفه خطیر اجر دنیایی و اخروی دارد.

علیرضا رفیعی پور افزود: این سازمان امنیت غذایی مردم در حوزه سلامت و پاک بودن غذا مردم را تعیین کرده و هر چه در این حوزه خدمت رسانی شود کم است.

وی اظهار کرد: اصلی ترین نیاز انسان آب، هوا و غذاست و آب و هوا در خدمت غذا قرار دارد.

وی یادآور شد: غذا شامل پروتئین حیوانی و گیاهی است و این 2 پروتئین با آب و هوا رشد کرده و تبدیل به غذای مردم می شوند.

وی گفت: در مدت سه سال در خراسان جنوبی شاهد کاهش بیماری ها در حوزه دامی و انسانی هستیم.

وی اضافه کرد: 12 درصد آیات قرآن کریم مربوط به دام و حوزه کشاورزی است و این نشان از اهمیت کار دامپزشکی دارد.

 
 
نظر شما
ادامه