کد خبر: ۳۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کنترل بیماری مشترک تب مالت باید به عنوان اولویت ملی مطرح باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رشیدی» پیش از ظهر امروز در سمپوزیوم ملی بیماری برسلوز (تب مالت) اظهار داشت: بروسلوز از جمله بیماری‌های اندمیک محسوب می‌شود که به نوعی مورد غفلت هم قرار می‌گیرند، در صورتی از بیماری‌های گروه اندمیک 99 درصد آنها عامل مرگ و میرهای انسانی ناشی از بیماری‌های مشترک هستند و 96 درصد آنها نیز موجب خسارت دامی‌ می‌شوند.

وی بیان داشت: تب مالت هفتمین بیماری مهم مشترک انسان و دام است که خسارت زیادی در کاهش میزان تولید، اقتصادی و بهداشت عمومی ایجاد می‌کند و مبارزه با آن منافعی از جمله افزایش بهره‌وری با منشأ دامی و کاهش هزینه‌های بستری را به هماره دارد.

رشیدی افزود: تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشترک است، اما در سطح جهان به عنوان یک اولویت بین‌المللی و ملی مطرح نیست و در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی از آن غفلت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کرمان با اشاره به رویکرد کاهشی شیوع تب مالت در جمعیت دامی تصریح کرد: آموزش در جمعیت انسانی، آشنایی دامداران با شیوه‌های انتقال، جایگزین کردن حیوانات سالم، کنترل حرکت و جابجایی حیوانان در کشور از نکات کلیدی است.

رشیدی گفت: مراقبت از بیماری در جمعیت دامی و انسانی حائز اهمیت است و در استان کرمان با پشتیبانی داشگاه علوم پزشکی در مورد کنترل بیماری راهنمایی گرفتیم و اقدامات خوبی انجام شد.

وی تنظیم سند امنیت غذایی در استان کرمان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سند امنیت غذایی در راستای تهیه و تولید غذای سالم و عاری از بیماری در استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

رشیدی اظهار داشت: آزمایشگاه جامع دامپزشکی استان برای تشخیص سریعتر بیماری‌ و گونه‌های بروسلوز تجهیز و توسعه یافته است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
درود به دکتر رشیدی عزیز وتیم مدیریتی قوی ایشان همچون معاون سلامت و.....خداوند متعال یار وهمراهتان باشد
نظر شما
ادامه