کد خبر: ۳۷۶۰۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان خراسان جنوبی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: نیروهای دامپزشکی سنگرسازان بی‌سنگری بوده که از سلامت جامعه دفاع می‌کنند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سرمایه دامی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است گفت: پس از نفت سرمایه دامی کشور ارزش دوم کشور محسوب می‌شود و یک سرمایه پایدار است که اشتغال پایدار را به همراه دارد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» اظهار کرد: 14 مهر ماه روز بزرگداشت ملی دامپزشکی است و در گذشته نیز مردم 14 هرماه برای سلامتی دام و فرزندان خود دعا می‌کردند. دامپزشکی جهت تامین بهداشت، مراقبت و درمان ۷۵ میلیون راس دامی در سطح کشور تلاش می کند.

سه عامل ترفیع مقام رئیس سازمان دامپزشکی کشور از دیدگاه وی

رئیس سازمان دامپزشکی تأکید کرد: اگر فرزندی از استان کم‌برخورداری مانند خراسان‌جنوبی در مقامات بالاتر قرار گرفت باید کار کردن برای رضای خدا و خلق خدا را یاد بگیرد.

رفیعی‌پور ترفیع مقام خود را مدیون سه موضوع مهم رضایت و دعای پدر و مادر، رضایت و دعای شهدا و رضایت و دعای مردم دانست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: حوزه دامپزشکی٬ حوزه ای اجتماعی بوده چراکه با مردم سر و کار دارند.

نیروهای دامپزشکی سنگرسازان بی سنگری بوده که از سلامت جامعه دفاع می کنند

وی با بیان اینکه رسالت دامپزشکی بسیار مهم و سنگین است٬ گفت: نیروهای دامپزشکی سنگرسازان بی سنگری بوده که از سلامت جامعه دفاع می کنند.

رفیعی پور با بیان اینکه خراسان جنوبی عاری از هرگونه بیماری مشترک انسان و دام است٬ گفت: خوشبختانه این استان علی رغم مرزی بودن٬ پاک ترین استان های کشور است.

وی با بیان اینکه جمعیت طیور در کشور برابر ۱.۱ میلیارد است، افزود: ۷.۴ میلیون کلونی زنبور عسل نیز در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه شش هزار و ۸۹۰ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان در کشور وجود دارد، گفت: دامپزشکی سالانه بر تولید۹.۶ میلیون تن شیر خام نظارت دارد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز و دو میلیون تن گوشت مرغ توسط دامپزشکی مورد نظارت قرار می گیرد، عنوان کرد: همچنین ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ، ۴۰۰ هزار تن انواع آبزیان و ۸۱ هزار تن عسل در سال مورد نظارت و مراقبت دامپزشکی در سطح کشور قرار می گیرد.

دامی جمهوری اسلامی ایران 135 هزار میلیارد تومان است

رفیعی پور با بیان اینکه سرمایه دامی جمهوری اسلامی ایران 135 هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: پس از نفت سرمایه دامی کشور ارزش دوم کشور محسوب می‌شود و یک سرمایه پایدار است که اشتغال پایدار را به همراه دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر اینکه باید از حیث غذا وابستگی را به دنیا کم کنیم و تنها جایی که باید به خود متکی باشیم حوزه غذا است یادآور شد: اگر در حوزه غذا به خودکفایی برسیم هم اشتغال و بهداشت عمومی را حفظ کرده‌ایم و هم تجارت بین‌المللی کشور خوب خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه دشمن می تواند در حوزه بیوتروریسم در مواد غذایی دخالت کند و سلامت جامعه را به خطر بیاندازد، افزود: با تولید مواد غذایی سالم در محیط های روستایی و دامی باید تا حد امکان جلوی واردات بی رویه را گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که یک کشور سالم داشته باشیم به طور یقین هیچ گاه در لیست سیاه تجارت دنیا نیز قرار نخواهیم گرفت.

اگر مردم به جای خرید تجملات خانگی و خودرو، شتر و بز خریداری می کردند، قطعا امروز هیچ مشکلی در حوزه تولید و اشتغال در استان وجود نداشت

رفیعی پور با تاکید به درنظر گرفتن تسهیلات دامی برای مردم، گفت: اگر طی سالیان گذشته مردم به جای خرید تجملات خانگی و خودرو، محصولات دامی از قبیل شتر و بز خریداری می کردند قطعا امروز هیچ مشکلی در حوزه تولید و اشتغال در استان وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد عوامل بیماری زا توسط دام و انسان زنده منتقل می شود، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان خراسان جنوبی از وجود بیماری تب کریمه کنگو و تب برفکی در امنیت است.

محصولات عشایری و روستایی می توانند جزء پاک ترین محصولات باشند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۲۵ درصد پروتئین حیوانی استان خراسان جنوبی توسط عشایر تهیه می شود، افزود: محصولات عشایری و روستایی می توانند جزء پاک ترین محصولات باشند و سلامت جامعه را تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام پاک است، عنوان کرد: از استان خراسان جنوبی باید به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور استفاده کرد.

رفیعی پور ادامه داد: اگر قرار است در حوزه اقتصاد و بهداشت عمومی به موفقیتی برسیم تولید کننده، مصرف کننده و دامپزشکی باید خود را مسئول بدانند.

افزایش تعداد پست های قرنطینه ای استان خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه موفقیت های استان در گرو توجه به حوزه بهداشت و قرنطینه است، اظهار داشت: قطعا در حوزه قرنطینه مرزی و بین استانی از سوی مرکز کمک بیشتری به استان می شود چراکه اگر چهار پست قرنطینه ای استان به هشت پست ارتقاء یابد ورود دام آلوده به داخل استان کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر آزمایشگاه تخصصی در استان، افزود: آزمایشگاه تخصصی استان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی جهت پیشگیری از بیماری ها باید هرچه سریع تر راه اندازی شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود روند کاهش بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان استمرار داشته باشد.

رفیعی پور با بیان اینکه بیش از ۳۶ هزار نفر عضو سازمان دامپزشکی در کشور هستند، افزود: از مجموع اعضای سازمان دامپزشکی ۳۱۹ عضو در خراسان جنوبی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۴ نفر دولتی و ۱۳۵ نفر بخش خصوصی هستند.

رفیعی پور خطاب به خبرنگاران گفت: ما در سازمان دامپزشکی با تزریق واکسن به دام، او را در مقابل بیماری‌ها واکسینه می‌کنیم و جوهر قلم شما خبرنگاران در حکم واکسن ما است و به اندازه آن تاثیر دارد و شما با قلمتان مردم را نسبت به اقدامات ما آگاه می‌کنید.

دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

«دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: امیداست همه ما در گفتار، رفتار، کردار، نوشتار و نگاه خود به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت شهدا و امام زمان(عج) را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: همه انسان‌ها باید قدر افرادی را که به گونه‌ای به گردنشان حقی دارند را بدانند.

افتخار می‌کنم به عنوان یک بیرجندی، توفیق خدمت در سطح ملی را یافته‌ام

ریس سازمان دامپزشکی کشور گفت: افتخار می‌کنم به عنوان یک بیرجندی و پرورش‌یافته این استان که به ایمان و علم شهرت دارند توفیق خدمت در سطح ملی را یافته‌ام.

رفیعی‌پور با بیان اینکه همه انسان‌ها با زندگی روستایی شروع کرده‌اند، گفت: روستای در حال تولید و موفق، شهر موفق را رقم می‌زند و عکس این موضوع امکان ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ١٠ درصد آیات قرآن مربوط به حوزه کشاورزی است، یادآور شد: قانون وظیفه دامپزشکی را محافظت از جان و مال مردم دانسته و این امر بسیار مهم و ارزشمند است.

در صورتی که دامپزشکان در کار خود کوتاهی کنند، خسران فراوانی متوجه جامعه و مردم می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در صورتی که دامپزشکان در کار خود کوتاهی کنند خسران فراوانی متوجه جامعه و مردم می‌شود.

رفیعی پور افزود: سازمان دامپزشکی با جان و مال مردم در ارتباط بوده و وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

وی امنیت غذایی مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تأمین غذای سالم برای جامعه که یکی از وظایف دامپزشکی بوده بر روح و روان جامعه نیز تاثیر گذار است.

شیوع بیماری های دامی در زمینه های اقتصادی و اشتغال تاثیرگذار است

رفیعی پور با بیان اینکه خوشبختانه طی سال گذشته کاهش چند برابری بیماری ها در خراسان جنوبی را داشته ایم، افزود: شیوع بیماری های دامی در زمینه های اقتصادی و اشتغال نیز تاثیرگذار بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مولفه ها برای سلامت جامعه، داشتن شرایط قرنطینه ای قوی در مرزها است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: خراسان جنوبی نیازمند این امر است که در قرنطینه مرزی و بین استانی اقدامات عاجلی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: برای تشخیص عوامل سریع و دقیق بیماری ها باید نسبت به راه اندازی تخصصی در مناطق مرزی اقدام شود.

رفیعی پور با اشاره به احداث آزمایشگاه تخصصی استاندارد در مرز ماهیرود خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار بوده که یکی از اولویت های کاری دامپزشکی خواهد بود.

امسال بیماری لکه سفید میگو کنترل شد

رییس سازمان دامپزشکی بر وظیفه همگانی مسئولان و تولیدکنندگان در مقابله با بیماری‌های مختلف از جمله بیماری لکه سفید میگو تاکید کرد و گفت: امسال این بیماری کنترل شد و تولید میگو نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت که از سوی وزیر جهاد کشاورزی نیز به عنوان یک نقطه قوت مورد بحث قرار گرفت.

دکتر علیرضا رفیعی پور، اظهار کرد: میگو و وضعیت تولید آن طی سال‌های گذشته از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت در حوزه آبزی پروری مورد اشاره قرار گرفت، چرا که میزان تولید میگو نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است؛ گرچه ویروس، میکروب و عوامل بیماری‌زا در محیط وجود دارند و از جایی به جای دیگر منتقل می‌شوند اما با وجود این مشکلات با تلاش دامپزشکان و مسئولان این حوزه در سطح استانی و ملی، بیماری‌های مختلف از جمله لکه سفید میگو کنترل شده است.

وی افزود: در سال‌هایی که بیماری لکه سفید میگو بروز و ظهور پیدا کرده بود، بخشی از تولید را تحت الشعاع قرار داده بود اما هم اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که به اتحادیه اروپا صادرات داریم که نشان دهنده کیفیت تولید و کاهش عوامل و عوارض بیماری است.

رییس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: مساله تولید دو بخش دارد که یکی از آنها تولیدکنندگان هستند که بایستی به ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های دامپزشکی عمل کنند که اگر به این مسائل توجه نکنند، در بهترین شرایط با تلفات مواجه خواهند شد و سازمان دامپزشکی نیز قطعا موظف است که مسئولیت‌های تعریف شده حاکمیتی خود را به نحو احسن انجام دهد که البته هم اکنون سازمان دامپزشکی با تجهیزات، امکانات و پرسنلی که در استان‌های ساحلی و مرزی دارد به وظیفه خود عمل می‌کند که تولیدکننده نیز از آن راضی است و امیدواریم آنها نیز شرایط را درک کنند و به وظایف خود تا حد ممکن عمل کنند.

رفیعی پور تصریح کرد: پایش، نمونه برداری، انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه و رصد و گزارش بیماری کاملا از سوی سازمان دامپزشکی در همه حوزه‌های دام، طیور و آبزیان انجام می‌شود و پس از ثبت در سیستم GIS اقدامات بهداشتی لازم در جهت شناسایی و مقابله و مبارزه با بیماری انجام می‌شود که همه این اقدامات با حضور و نقش آفرینی موثر پرسنل و متخصصان سازمان دامپزشکی صورت می‌ گیرد که البته بخش خصوصی نیز در همین راستا به بخش دولتی کمک می‌کند.

 

منبع: مهر - فارس - ایسنا - تسنیم - خاورستان

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
جناب دکتر لطفا سایتهای قرنطینه مرزی که خودروها ی ورودی به کشور که همه از کشورهای الوده همسایه می ایند ضد عفونی میکرد و توسط ریس قبلی جمع شد را دوباره برای کنترل بیماریها راه اندازی کنید ضمنا باعث اشتغال زایی دامپزشکان هم خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
1
سرمایه های انسانی هر کشور مهمتر از سرمایه های دامی هستند.اجرای ماده ۱۹ که غنی سازی اورانیوم نیست
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
در استان ما با هزینه فراوان ولی بدون مطالعه سرمایه زیادی بی نتیجه برای ضدعفونی قرنطینه مرزی صرف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
ابتدا بایستی دید بیشترین تردد دام از کدام مبادی است وسپس به تجهیز آن اقدام نمودضمن اینکه بدون کمک نیروی انتظامی کنترل ترددها سخت وبعضا باشکست همراه خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
شتر و بز میخریدن مردم جای ماشین؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
آقای د.رفیعی من اگه جای شما بودم شب ها هم در اطاق کارم می خوابیدم و با مشاوران ذیصلاح در بخش خصوصی و دولتی جلسات همفکری تشکیل میدادم تا درد ها را تشخیص داده و درمان کنم. و تا مدتها ازمصاحبه ... خودداری میکردم. اشتباهات گذشته راهگشای مشکلات آینده است. موفق باشید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
با سلام
آقاي دكتر، خراسان جنوبي ديگه تموم شد. شما در حال حاضر رئيس دامزشكي كل كشور هستيد
لطفا فكري به حال اين كشتي طوفان زده و به گل نشسته دامپزشكي بكنين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
خب الحمدالله مشکل بیکاری حل شد
بهدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
در جواب دوست ناشناس که فرمودن بز و شتر بخریم ؟؟؟
با سلام
متاسفانه سایت حکیم مهر زحمت کشیدن و صحبتهای ریاست سازمان رو به طور کامل درج نکردن
بنده در جلسه حضور داشتم صحبت ایشون این بود که در سالهای گذشته که مردم روستایی درخواست وامهای خوداشتغالی داشتند بعد از دریافت وام این پولها صرف خرید خودرو و تجهیزات خانگی شد اگر به جای این جور وام دادنها وامها به صورت هدفدار به مردم روستا داده میشد و این وامها صرف خرید دام هایی میشد که نسبت به شرایط محیطی سازگاری بیشتری داشتند (مثل بز و شتر در قسمتهای کویری ایران ) الان وضعیت تولید در روستاها رو به پیشرفت بود و همه ساله شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نبودیم
دامداری کشور سرگردان مانده
|
Czechia
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
صنعت دامداری ایران نیاز به حمایت خیلی خیلی بیشتر از این که هست دارد.مثل کشور ترکیه که جدا حمایت می کنه. .... ایران از یه طرف می گه دامداری خوبه از طرف دیگه گوشت و غیره وارد می کنه.دولت پرخرجی مثل دولت ایران، وقتی از خودرو سود خوبی می کنه،چی کار داره به بخش کشاورزی و دامداری که برای دولت نه تنها درآمد نداره بلکه هزینه بر هم هست اهمیت می ده.وام ها طوری هستن که فقط بیگاری می مونه.وام حمایتی نیستن،وام مستعمره ای هستن.بهره کشی و استثمار.وام می خوای بدی ،وام 4درصد بده.دامداری و کشاورزی جزء مشاغل عملی و سخت هستن.اگه حمایت نشه به راحتی کنار گذاشته می شه.
نظر شما
ادامه