کد خبر: ۳۷۶۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر- مدیر کل دامپزشکی استان البرز در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه فاز جدید مبارزه با بیماری تب برفکی از دوم مهر ماه در استان آغاز شده است، گفت: «با تکیه بر توان بخش خصوصی و دولتی طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی را در سطح گاوداری‌ها انجام خواهیم داد و پیش بینی می‌شود که در این فاز بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دام واکسینه شوند.»

«دکتر علی‌اصغر شریفی» ضمن اظهار اطمینان از اینکه تامین واکسن این طرح از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفته است، افزود: «بحث اعتبارات تزریق واکسن‌ها و خدماتی بعدی آن باقی می‌ماند که امیدواریم با صحبت‌هایی که با مسئولین استانی انجام شده و اعلام حمایت‌ از سوی آنها، بتوانیم اعتبارات آن را هم تامین کنیم.»

استان البرز در حال حاضر از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است

وی ضمن یادآوری اینکه استان البرز در حال حاضر یکی از استان‌های پاک در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نیست، ادامه داد: «ما مراقبت‌های خود را شروع کردیم و از بدو حضور بنده در استان البرز، در تمامی کشتارگاه‌ها دامپزشک ثابت دولتی به صورت دائمی حاضر هستند که هر گونه ورود و خروج پرندگان کشتاری به استان را رصد کنند. همچنین با مراقبت‌های فعالی که در سطح مرغداری‌ها از طریق اطلاعات‌گیری از کارشناسان فنی و دامپزشکان فنی این مراکز صورت گرفته، تا حدود زیادی سعی کردیم ریسک بیماری در سطح استان را کاهش دهیم. کمااینکه البرز از استان‌های پر ریسک است.»

شریفی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مفید در سطح مرغداری‌های استان، تصریح کرد: «امیدواریم که با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، روند پاک بودن استان ادامه دار باشد. انتظار ما این است که سطح بالای علمی مرغداری‌های البرز، این آموزش‌ها راهگشا باشد.»

نگهداری از سگ‌های بدون صاحب یک کار تخصصی است که باید زیر نظر دامپزشکی انجام شود

وی در خصوص پناهگاه نگه‌داری از سگ‌های بلاصاحب کرج، با بیان اینکه نوع قرارداد پناهگاه باید با مراکز مورد تایید مجموعه دامپزشکی استان باشد، خاطرنشان کرد: «شهرداری بدون اینکه وارد مباحث علمی پناهگاه شود، به صورت مستقل وارد عمل شد. مطابق استعلامی که مسئولین استانی از ما کردند، ما از روند آن اظهار بی‌اطلاعی و اعلام کردیم که خود شهرداری باید مسئولیت کار را بپذیرد. در واقع از این طریق ما آنها را متوجه کردیم که نگهداری از سگ یک امر تخصصی است که باید زیر نظر مجموعه دامپزشکی استان و با تلاش همکاران بخش خصوصی صورت گیرد.»

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان با بیان اینکه استان البرز در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد، گفت: «امروز سومین سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در موسسه رازی برگزار شد که مجری آن اداره کل دامپزشکی استان البرز بود.»

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
هیچ حیوانی صاحب ندارد، بلکه ممکن است سرپرست داشته باشد.
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
حداقل تو استان البرز بيشتر از صد واحد پرورشي و كشتارگاهي ميشناسيم كه مسؤل فني فقط مدركشو گذاشته بخاطر كمترين مبلغ، آقايان مدير و مدبر از اينها خبر ندارن!؟ حكيم مهر بصورت اتفاقي به ده مركز سر بزنيد ببينيد چند تا مسؤل فني سر كار ميبينيد،وقتي مديران به اهميت حضور دامپزشك در مراكز واقف نيستند چه توقعي از ديگران داريد!؟ .....................
نظر شما
ادامه