کد خبر: ۳۷۶۰۶


از آنجا که مهاجرت جمعیت پرندگان وحشی به ایالات متحده آمریکا در فصل پاییز آغاز شده است و همواره ورود این پرندگان مخاطره‌آمیز بوده است، لذا به تولیدکنندگان طیور در ایالت آیووا هشدار داده شد که توجه و دقت کافی در کنترل علایم بیماری آنفلوانزای پرندگان را درگله‌های خود جدی بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، « دکتر جک شر» دامپزشک از دپارتمان کشاورزی و سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان (USDA)، می‌گوید: دامداران بایستی کاملا مراقب باشند، زیرا بیماری‌ها در این فصل سال تا اواخر زمستان، از طریق اردک‌ها و غازهای وحشی منتشر می‌شوند.

وی گفت توجه به علایم در فارم بسیار مهم و ضروری است. به کاهش مصرف غذا توسط پرندگان و هرگونه کاهش تولید تخم‌مرغ در گله دقت نموده و هر پرنده‌ای که دارای علایم غیرطبیعی و ضعف بود، از سایر گله جدا شود.

اینها علایمی است که بایستی توجه کافی داشت و در صورت لزوم در اسرع وقت باید گله مورد آزمایش قرار گیرد.

در طی سال 2015، شیوع آنفلوانزای پرندگان در 77 مزرعه پرورشی در 18 بخش تایید شد. این امر باعث نابودی بیش از 31 میلیون قطعه پرنده و خسارات اقتصادی بالغ بر 2/1 میلیارد دلار گردید. در همین راستا با هدف پیشگیری از تکرار چنین فاجعه‌ای، به تولید‌کنندگان هشدارهای لازم در جهت حفظ سلامت پرندگان داده می‌شود.

 شر بیان داشت که از تمیز و ضدعفونی بودن تمام ابزار و وسایل ورودی به مرغداری اطمینان حاصل کنید. چکمه‌ها و پوشش‌ها مرتبا تعویض شوند.

از تماس با پرندگان وحشی در اطراف فارم پیشگیری نموده و دقت نمایید غذا و خوراک خودتان آلوده نگردد زیرا در اوایل سال جاری ده‌ها تن در اثر ابتلا به سویه‌ای مرگبار از آنفلوانزای پرندگان در کشور چین جان خود را از دست دادند.

 

وی گفت: USDA با شعار "دفاع از گله"،خود را برای برخورد و مقابله با پرندگان مهاجر حامل این ویروس آماده نموده است. این ارگان نظارت بر 21 ایالت دارای فارم های بزرگ طیور را به عهده داشته و مرتبا پرندگان وحشی را در طی سال مورد آزمایش قرار می‌دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن متوجه تغییرات جدید در ویروس فوق شده و سریعا جداسازی صورت پذیرد.

منبع: radioiowa

 

نظر شما
ادامه