کد خبر: ۳۷۶۰۹



هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با هفته پژوهش و فناوری اواخر آذرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، براساس اعلام ستاد ملی هفته پژوهش مراسم هفته پژوهش و فناوری در هفته آخر آذر ۹۶ برگزار می‌شود. همانند سال‌های قبل هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز همزمان با این هفته برگزار شود.

«دکتر بیژن رنجبر»، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای به روسای واحدهای مرکز استان و واحدهای جامع مستقل دانشگاه آزاد اسلامی از آن‌ها خواسته همانند سال‌های گذشته با اطلاع‌رسانی به واحدهای دانشگاهی تابعه و تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در آن استان یک نفر از پژوهشگران برگزیده آن استان در هر یک از گروه‌های هفت‌ گانه (علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و پزشکی) و یک نفر فناور برتر را انتخاب و معرفی کنند و نتایج امتیازهای به دست آمده و مستندات کامل آن‌ها را تا ۲۹ مهر ۹۶ به دبیرخانه دائمی مسابقات نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت تحویل دهند.

براساس این بخشنامه فعالیت‌های پژوهشی باید در ۵ سال منتهی به مهر ۹۶ (از فروردین ۹۱ به بعد) انجام شده باشد. همچنین انتخاب و معرفی افرادی که در دوره‌های گذشته به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شده‌اند به هیچ عنوان ممکن نیست.

پژوهشگران باید در رشته موضوعی خود از شاخص‌های کیفی نظیر شاخص هرش (H-index) و میزان ارجاعات (Citation) بالا برخوردار باشند و مقاله در نشریات نامعتبر چاپ نکرده باشند.

با توجه به تشکیل کارگروه‌های علمی- تخصصی در هر یک از گروه‌های هفت‌گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی هنر و پزشکی در سازمان مرکزی دانشگاه برای بررسی دقیق و ارزیابی سریع مستندات ارسالی برگزیدگان از سوی استان‌ها فقط به مدارک و مستنداتی که تا تاریخ یاد شده و به صورت کامل تحویل دبیرخانه شود ترتیب اثر داده می‌شود و در صورتی که مدارک بعد ازتاریخ یاد شده فرستاده شوند به هیچ عنوان بررسی نشده و مورد تایید نخواهد بود.

واحدهای دانشگاهی باید بندهای بخشنامه و آیین‌نامه ابلاغی وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری را رعایت کنند. مدارک و مستنداتی بررسی می‌شود که به صورت کامل از تارنمای ستاد هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری به نشانی http:/rppc.msrt.ir دریافت و به همراه مستندات نامه (تکمیل پرسشنامه به صورت کامل و تایپ شده، درج امتیاز کسب شده، ارسال اصل مستندات، دو قطعه عکس و خلاصه سوابق علمی پژوهشی فرد برگزیده و cd تمام فایل‌های مربوط) و صورتجلسه‌ها که به امضای اعضای ستاد هفته پژوهش و فناوری استان رسیده باشد و از سوی آن استان در موعد مقرر تا تاریخ ۲۹ مهر ۹۶ به این معاونت پژوهش و فناوری فرستاده شود.


نظر شما
ادامه