کد خبر: ۳۷۶۱۵



به مناسبت هفته دامپزشکی و گرامیداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی، سومین سمپوزیوم کشوری با موضوعیت هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و با حضور مسئولین کشوری، مسئولین استانی و برخی چهره‌های شاخص دامپزشکی در محل سالن همایش‌های موسسه رازی کرج برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در ابتدای این مراسم «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک هفته دامپزشکی و خیر مقدم به حاضرین در این مراسم گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی و نکوداشت فعالان عرصه سلامت و بهداشت، با همت سازمان دامپزشکی کشور و همکاری اداره کل دامپزشکی استان البرز سومین سمپوزیوم کشوری هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در آخرین روز از هفته دامپزشکی برگزار شد. 

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی کارخانجات تولیدی داروهای دامی و واکسن‌سازی در البرز و رتبه اول کشوری تولیدات دارویی افزود : هدف از برگزاری این سمپوزیوم آشناسازی تمامی گروه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت در خصوص استفاده صحیح از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای دامی است تا بتوانیم فرآورده‌های سالم غذایی داشته باشیم و به تبع آن جامعه انسانی نیز از سلامت کامل برخوردار باشد. دکتر شریفی همچنین از حضور استادان ، محققان و مسئولاین استانی و کشوری که در این مراسم حضور داشتند قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم «دکتر مرادی» مدیریت شرکت فن‌آوری زیستی طبیعت‌گرا به عنوان حامی این مراسم سخنانی در خصوص پروبیوتیک‌ها و تاثیرات آن در افزایش بازدهی محصولات غذایی توضیحاتی ارائه نمود.

گفتنی است در این مراسم «حجت الاسلام ارجمند» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم بر لزوم حفظ سلامت دام و طیور و استفاده از داروهای مناسب تحت نظارت‌های دامپزشکی تاکید نموده و گفت دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی در راستای اهداف مشترکی گام برمیدارند و آن چیزی نسیت جز افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی و دامی ومحصولات غذایی سالم و امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی باعث افزایش آگاهی بهره‌برداران شود.

درادامه «دکتر جاوید لامعی» معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشورطی سخنانی گفت: در ایران نمیتوان از حاکمیت انتظار داشت به تنهایی تمام حلقه‌های زنجیره دارویی از تولید تا مصرف را کنترل کند. وی مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک در جمعیت انسانی، عدم رعایت ضوابط مصرف و یا تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها را از جمله مواد مذکور مطرح کرد و افزود مسائل مختلفی درحوزه انسانی مطرح است که بسیاری از مشکلات به بعد فرهنگ باز می‌گردد.

پانل علمی سمپوزیوم نیزبا حضور استادان حوزه پزشکی خانم دکتر فاطمه سلیمانی مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، دکتر محمد مهدی فیض آبادی متخصص میکروب‌شناسی و رئیس انجمن میکروب‌شناسان ایران، دکتر مسعود آل بویه عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بیماریهای منتقله از راه آب و غذا، و اساتید حوزه دامپزشکی :دکتر سید علی پوربخش استاد دانشگاه و عضو هیات علمی موسسه رازی، دکتر سید مصطفی عزیزیان مسئول بیماریهای هاری سازمان دامپزشکی کشور،خانم دکتر فرانک رودحله رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی تهران و متخصص میکروبیولوژی و دکتر رجب معاون دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور پس از مراسم افتتاحییه آغاز و تا ساعت ۱۳ ظهر ادامه پیدا کرد.

در پایان این مراسم از شرکتهای برتر دارویی در استان و جمعی از بازنشستگان دامپزشکی و همکاران نمونه اداره کل با اهدای لوح یادبود تقدیر بعمل آمد.






نظر شما
ادامه