کد خبر: ۳۷۶۳۱
 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز ضمن بازدید از اداره‌کل دامپزشکی استان با مسؤولان این اداره کل دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ به تاریخچه شکل‌گیری تشکیلات دامپزشکی، اظهار داشت: دامپزشکی در کشور بالغ بر 90 سال است که ارائه خدمت می‌کند و تشکیلات اداری دارد.

«دکتر نادر پرور» ضمن بیان اهداف و مسؤولیت‌های خطیر سازمان دامپزشکی در حوزه‌های اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه، افزود: 50 درصد از بیماری‌ها در انسان از طریق مصرف دام و فرآورده‌های خام دامی آلوده منتقل می‌شود و دامپزشکی با انجام برنامه‌های مراقبت، پایش، مبارزه، پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی نقش بسیار تاثیر‌گذاری دارد و با توجه به قرار گرفتن دامپزشکی در صف مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تقویت این عرصه به کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی مردم منجر خواهد شد.

وی با بیان نقش اقتصادی دامپزشکی، خاطرنشان کرد: تلاش‌های همکاران ما در دامپزشکی در حوزه مقابله، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل که به‌عنوان مهمترین تهدیدات این سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند در افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در این حوزه به‌خصوص ماندگاری روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل سخت‌کوش دامپزشکی، اظهار داشت: کار دامپزشکی کاری سخت و تاثیرگذار در اقتصاد و سلامت جامعه است و کار دامپزشکی بیشتر در روستاها و عشایر و دور از دید مسؤولان است، لذا مسؤولان عمدتا از وظایف خطیر و مهم دامپزشکی بی‌اطلاع هستند.

«عبدالرضا مصری» با اشاره به تصویب قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، افزود: فعالیت‌های و زحمات دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل در تدوین برنامه ششم توسعه شخص به تصویب برنامه‌های دامپزشکی کمک کردم و هرجا که لازم باشد مجمع نمایندگان استان حامی دامپزشکی خواهد بود.

وی بیان کرد: سختی کار در دامپزشکی مثال‌زدنی است و تقویت جایگاه دامپزشکی تقویت بهداشت و سلامت جامعه خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با توجه به مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال 95 به استان کرمانشاه در خصوص کنترل بیماری‌های تب‌مالت و تب‌برفکی قول مساعد داد که پیگیری‌های لازم برای تخصیص باقیمانده اعتبارات دامپزشکی به‌عمل خواهد آمد.

 
 
نظر شما
ادامه