کد خبر: ۳۷۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


در اوایل سال جاری در طی مطالعه‌ای مشخص شد که گربه‌های بدون صاحب، 100 درصد تمام قاره استرالیا را پوشش داده‌اند. هم‌اکنون ماه‌ها بعد، مسئله عجیبی راجع به این گربه‌ها پدید آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، تحقیق جدیدی که انجام شده و نتایج آن در مجله زیست شناسی  Biological Conservation Journal  به چاپ رسیده، حاکی از آن است که گربه های اهلی و همینطور گربه های ولگرد در طی یکسال حدود 377 میلیون پرنده را مصرف کرده‌اند! البته میزان این رقم در طول سال به الگوی آب و هوایی نیز بستگی داشته، اما به طور متوسط روزی یک میلیون قطعه پرنده توسط این گربه‌ها کشته شده است!

این مطالعه بیان می‌دارد که تمام پرنده های کشته شده توسط گربه ها بومی استرالیا بوده و از 338 نوع گونه متفاوت می‌باشند که 71 نوع از آنها در خطر انقراض هستند.


«پروفسور جان وینارسکی» از دانشگاه چارلز داروین به عنوان سرپرست این تحقیق، این رقم را حیرت آور عنوان کرد.

روش کنترل این معضل توسط دولت، فعلا استفاده از سم و طعمه 1080می‌باشد، هرچند این روش کنترل حیوانات بدون صاحب و وحشی، روشی غیر انسانی است. دولت استرالیا در پی انجام روش جدید برای حل این مشکل می‌باشد.

روش دیگر پیشنهادی، به دام انداختن و گرفتن گربه‌ها و کاهش جمعیت آنها است و بالطبع از میزان شکار آنها نیز کاسته می‌شود. سایر گروه‌های حمایت از حقوق حیوانات نیز پیشنهاداتی مبنی بر عقیم سازی گربه‌ها ارائه داده‌اند.

بر طبق گفته های محققان، وجود پرندگان استرالیا برای سلامت جنگل‌ها، چمنزار‌ها، حذف آفات کشاورزی، انتشار بذرها و سلامت تمام اکوسیستم ضروری است.


محققین و دامپزشکان معتقدند این مشکل ساخته دست بشر است، زیرا صاحبان حیوانات خانگی اجازه می‌دهند حیواناتشان آزادانه در فضای باز رها باشند. بنابراین در طی برنامه جدید به صاحبان حیوانات آموزش داده می‌شود که به درستی از حیوانات خود نگهداری نموده و مسئولین مربوطه با بازرسی های مکرر صلاحیت آنها را در نگهداری این حیوانات تایید می‌کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
ای گربه تو دیگه چرا
نظر شما
ادامه