کد خبر: ۳۷۶۷۷



«دکتر حسین طرق» معاونت سلامت دامپزشکی استان البرز از ورود تعداد 310 راس دام سنگین(گوساله نژاد شاروله ) از فرودگاه پیام تحت نظارت دامپزشکی استان البرز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، روز گذشته کارشناسان دامپزشکی استان و اداره دامپزشکی کرج در محل فرودگاه پیام حضور یافته و پس از معاینات اولیه و بررسی مدارک و گواهی های سلامت تعداد 310 راس گوساله نژاد شاروله که از مقصد کشور فرانسه وارد کشور شده بود، اجازه ترخیص را صادر نمود.

در همین رابطه دکتر طرق گفت: استان البرز یکی از قطبهای پرورش دام صنعتی بوده و در حال حاضر بیش از یکصدو ده هزار راس دام در این استان به صورت صنعتی پرورش داده می شود و اداره کل دامپزشکی استان نیز در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید از این صنعت در جهت افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصاد کشور وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور حمایت کرده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود امسال با پیگیری یکی از شرکتهای وارد کننده تعداد 310 راس گوساله نژاد شاروله جهت پرورش به یکی از مزارع استان از طریق فرودگاه پیام وارد ایران شده و تمامی گواهی های سلامت این محموله شامل تستهای سل و بروسلوز و ... پس از بررسی و تایید کنترل شده و ترخیص گردید. دکتر طرق در پایان ابراز امیدواری کرد تولید کنندگان بتوانند با پرورش نژادهای مناسب تحت نظارتهای دامپزشکی در تامین گوشت قرمز کشور نقش پررنگ تری داشته باشند.



 

نظر شما
ادامه