کد خبر: ۳۷۶۷۹


متاسفانه از 22 سپتامبر آبله میمونی در استان بیلسا آغاز و سپس در سایر بخش‌های نیجریه نیز منتشر شده است. موارد مشکوک بیماری به سرعت قرنطینه شدند و نمونه ویروس جهت تشخیص و تایید به سازمان بهداشت جهانی ارسال گردید.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، مرکز ملی کنترل بیماریها (NCDC) نیز 33 مورد از بیماری فوق را در 7 استان تایید کرد. علاوه برآن 5 نفر از افراد مبتلا نیز جان خود را از دست دادند. NCDC به همراه تیم 49 نفره، ردیابی افراد بیمار را به عهده دارند. علاوه بر آن، مرکز عملیات اضطراری (EOC) نیز جهت تشخیص و کنترل بیماری به همکاری آمده است.

عامل این بیماری از گروه ویروس‌های آبله بوده و اولین بار در میمون مشاهده شده است. اما در سایر حیوانات نظیر موش، رت و سنجاب نیز یافت می‌شود. این بیماری ابتدا در کنگو شایع شد و سپس در آفریقا گسترش یافت. علایم بیماری شامل تب، سردرد، درد بدن، تورم غدد، گلودرد و بثورات جلدی می باشد. این بیماری از طریق هوا نیز منتقل می‌شود و بسیار واگیردار است.

 

افراد بایستی از تماس با حیوانات تلف شده و ترشحات آنها جدا خودداری نمایند زیرا این ترشحات به شدت آلوده می‌باشد. دوره کمون بیماری 6 تا 16 روز است. علایم نیز از 14 تا 21 روز به طول می انجامد.

مقامات بهداشتی در کشور هشدار وضعیت قرمز را داده‌اند. تمام افراد مبتلا سریعا قرنطینه شده‌اند. همچنین به مردم در رابطه با مصرف گوشت میمون نیز هشدار داده شده است.

 
 
نظر شما
ادامه