کد خبر: ۳۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
توسط انجمن بیمارستان‌های دامپزشکی آمریکا (AAHA) منتشر شد:
مجموعه فوق شامل نظرات تخصصی درخصوص تکرار، دوز، زمان‌بندی و مدت زمان ایمنی ایجاد شده در بدن حیوان توسط واکسن‌ها می باشد ...
 

حکیم مهر - انجمن بیمارستان های دامپزشکی آمریکا (AAHA)، دستورالعمل جدید واکسیناسیون سگ ها را در تاریخ 5 سپتامبر منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر اساس این اطلاعیه، دستورالعمل فوق در سال 2017، در جهت کمک به تیم های دامپزشکی در تعیین پروتکل‌ صحیح واکسیناسیون سگ ها، بر اساس عوامل خطرزا، مرحله زندگی و شیوه زندگیشان در نظر گرفته شده است.

این دستورالعمل در نسخه سپتامبر-اکتبر مجله انجمن بیمارستان های دامپزشکی آمریکا به چاپ رسید و نسخه آنلاین آن نیز از طریق تلفن همراه در دسترس می‌باشد. این انجمن، دستورالعمل واکسیناسیون سگ ها در سال 2011 را بازنگری نموده و جهت کمک به عملکرد دامپزشکان ارائه داده است. مجموعه فوق شامل نظرات تخصصی راجع به تکرار، دوز، زمان‌بندی و مدت زمان ایجاد ایمنی در بدن توسط واکسن ها می باشد.

 

«دکتر ریچارد فورد» ویراستار، استاد و پروفسور طب داخلی دانشکده دامپزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، می گوید: محتوای این دستورالعمل و راهنما تقریبا دو برابر شده است. در خلاصه این مجموعه توصیه‌های عمومی واکسیناسیون آمده و همچنین در قسمتی از آن، مجموعه سوالات متداول دامپزشکان و جواب های آنها مطرح شده است که اکثرا مسائلی است که با آن مواجه هستند.

دستورالعمل جدید شامل یک محاسبه گر واکسیناسیون بر اساس شیوه زندگی و عوامل پرخطر در محیط زندگی حیوان می‌باشد که به دامپزشکان کمک شایانی در انتخاب صحیح نوع واکسیناسیون می‌کند.

بخش دیگر، شامل تست آنتی‌بادی در مقابل واکسن و الگوریتمی است که به دامپزشکان در تفسیر نتایج آزمایش کمک می‌نماید. همچنین در این مجموعه به راهنمایی لازم جهت مواردی که واکسیناسیون به تعویق افتاده نیز اشاره شده است.

همچنین دستورالعمل واکسیناسیون سگ ها در پناه‌گاه ها و حیوانات بی‌خانمان با واکسیناسیون عمومی سگ ها بسیار متفاوت می‌باشد. علاوه بر آن، در این راهنما به نحوه ذخیره‌سازی، روش مصرف، برچسب و سایر موارد مربوط به واکسن، به همراه منابع و مراجع نیز اشاره گردیده است.

فورد می‌گوید: به کار گیری این دستورالعمل، به تمام دامپزشکان توصیه می‌شود، اما الزامی نیست. این مجموعه دیدگاه و چشم‌انداز کنونی را بر اساس آخرین یافته‌ها در اختیار آنها قرار می دهد.

جهت دانلود متن کامل این دستورالعمل «کلیک» فرمایید.

منبع: AVMA و AAHA


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احد محمدنژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
1
مدیر مسئول حکیم مهر با سلام؛

ترجمه صحیح گایدلابن به فارسی راهنما است و نه دستورالعمل.

دستورالعمل موردی است که حتما باید اجرا گردد. اما گایدلاین یک راهنما است و الزامی به اجرای آن وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
خیلی عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
با توجه به عدم مطالعه و بررسی های علمی دقیق و رسمی در اینباره در ایران که مسئول آن بدون شک طبق قانون سازمان محترم دامپزشکی کشور است، در حال حاضر معیار صحیح دستورالعمل واکسیناسیون را بهتر است از سایت جامعه جهانی دام کوچک WSAVA اقتباس کرد .
نظر شما
ادامه