کد خبر: ۳۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: پذیرش دانشجوی دامپزشکی مطابق با دفترچه‌های کنکور در سال تحصیلی گذشته 758 نفر اعلام شده بود، ولی دانشگاه‌های آزاد و دولتی 2500 دانشجو را پذیرش کردند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی در همایش کارشناسان بهداشتی بازدید از اماکن دامی موضوع ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: قانون نظام جامع دامپروری کشور تبلور این باور است که امور مردم باید به مردم واگذار شود.

 «دکتر محمدرضا صفری» افزود: تاسیس نظام دامپزشکی در سال ۷۶ رویایی بود که به همت همه خانواده بزرگ دامپزشکی در کشور محقق شد و امروز پس از ۲۰ سال این سازمان بیش از ۳۶ هزار عضو در سراسر کشور دارد.

وی در ادامه گفت: دو قانون "نظام جامع دامپروری کشور" و "افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی" نقطه عطفی در نگاه و رویکرد بخش دولتی در سپردن امور حاکمیتی و تصدیگری با چارچوب هایی مشخص به بخش غیر دولتی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: امروز با همت کارشناسان بازدید از اماکن دامی بیش از ۵۷ هزار فقره پروانه بهداشتی موضوع ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری شامل موافقت اصولی، تاسیس، بهره برداری و تمدید در حوزه های دام، طیور و آبزیان و ... توسط سازمان نظام دامپزشکی در سراسر کشور صادر شده است.

وی افزود: با رعایت ضوابط ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و دستورالعمل های اجرایی سازمان نظام دامپزشکی قانون نظام جامع دامپروری در کشور به خوبی اجرا و نهادهای نظارتی بر امر صدور پروانه های بهداشتی اماکن دامی تمرکز مستمر دارند.

عضویت 36 هزار دامپزشک، کاردان و کارشناس دامپزشکی در سازمان نظام دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: هم اکنون 36 هزار نفر شامل دامپزشک، کاردان و کارشناس دامپزشکی عضو نظام دامپزشکی در سطح کشور فعالیت دارند.

دکتر صفری افزود: دامپزشکان 17 هزار نفر از اعضای نظام دامپزشکی در سطح کشور را تشکیل می دهند و بقیه کاردان و کارشناس امور دامپزشکی هستند.

وی ادامه داد: افزون بر 90 درصد دانش آموختگان حوزه دامپزشکی کشور عضو سازمان نظام دامپزشکی و بقیه در مشاغل دیگر مشغول کار هستند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: دفاتر نظام دامپزشکی در همه استانهای کشور تاسیس شده و ساماندهی فعالیتهای حرفه ای دامپزشکان و اجرای فعالیتهای مرتبط از وظایف نظام دامپزشکی می باشد.

وی به واگذاری صدور پروانه های مراکز تولید اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی اشاره و بیان کرد: این اقدام از سال 1391 ابتدا در 10 استان عملیاتی شد و هم اکنون در تمامی مناطق کشور اجرا شده است.

دکتر صفری افزود: طی این مدت 58 هزار پروانه توسط کارشناسان حوزه دامپزشکی در حوزه های بهره برداری، تاسیس، موافقت اصولی و تولید در سطح کشور صادر شده است. پیش از این، صدور پروانه های مراکز تولید اماکن دامی توسط ادارات دامپزشکی انجام می شد و با واگذاری تصدیگری ها به حوزه نظام دامپزشکی، علاوه بر اشتغالزایی حدود 300 نفر از کارشناسان دامپزشکی، فرآیند صدور پروانه ها در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر انجام می شود.

پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی، 6 برابر نیاز اعلام شده از سوی سازمان نظام دامپزشکی است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی 3.5 برابر اعلام ظرفیت دانشگاه ها در دفترچه کنکور و 6 برابر نیاز اعلام شده از سوی سازمان نظام دامپزشکی است.

دکتر صفری افزود: پذیرش دانشجو در حوزه دامپزشکی مطابق با دفترچه های کنکور در سال تحصیلی گذشته 758 نفر اعلام شده بود که دانشگاههای آزاد و دولتی در این مدت 2 هزار و 500 دانشجو را پذیرش کردند.

او تعداد دانشکده های حوزه دامپزشکی کشور را 23 دانشکده شامل 12 دانشکده دولتی و 11 دانشکده غیردولتی عنوان کرد و گفت: عدم تطابق تعداد دامپزشکان با نیازهای جامعه از علل بیکاری دامپزشکان و کارشناسان این حوزه است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاهها مکلفند در پذیرش دانشجو به لحاظ تعداد و حتی جنسیت دانشجو و حتی رشته مربوطه، به نظرات پیشنهادی جهاد کشاورزی عمل کنند و اکنون این اتفاق به ویژه در حوزه دانشگاههای غیر دولتی رخ نداده است.

گفتنی است، همایش یک روزه مسئولان صدور پروانه بهره برداری از اماکن دامی شرق کشور با حضور روسا و کارشناسان نظام دامپزشکی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و سیستان و بلوچستان به میزبانی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

 
 

منبع: روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی – ایرنا

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
ظاهرا شعبه ای از هارواد در بافت تاسیس شده است که دانشجوی دکتری دامپزشکی می پذیرد!!!!!!
از انجا چه خبر؟؟؟
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
1
چه غلطی کردیم این رشته دامپزشکی خواندیم واقعا اخرو عاقبت نداره..چیکار کنم بخدا موندم...تخصصش بیکار عمومیشی بیکار....فقط بلید خودت بکشی هیچ راهی نداره این رشته ..درست بشو هم نیست
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
.............. این وضع رو به راحتی یه بچه می تونست کنترل کنه ، مسئولین رده بالا به اینجا رسوندن.آخه مگه چهار عمل اصلی نخوندین،وقتی عرضه و تقاضا با هم نخونه مگه نمی دونی بحران ایجاد می شه.مجبور نیستی که مقام و منسب دار باشی وقتی واقعا نمی دونی یا نمی خوای کاری کنی ...................
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
1
شما اسیب های غیر قابل جبرانی به دامپزشکی وارد کردید با زیاد کردن ظرفیت دامپزشکا...بالای نود درصد دامپزشکای فارغ التحصیل بیکارن...جالبه وضعه دامپزشکا دانشگاه سراسری بدتره چون سرمایه ندارن...من سه ساله از دانشگاه مشهد فارغ التحصیل شدن تو اژانس دارم کار میکنم هرجا هم رفتم مصاحبه یا خانم میخواستند حقوق هم زیر شسصت تومان بود..خواتدن این رشته حماقته رشته که کار نداره ارزش ندلره...پشیمانم من که قرار بود مسافر کش بشم چرا ده سال قبل اصلا درس خواندم
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
اقای دکتر شش برابر نه شیصد برابر اخه در سال مجوع اگهی های دامپزشکی پنجاه عدد نیست تازه اکثر کارها مرتبط با فروشه که احتیاج به تحصیلات دامپزشکی نداره بچه ها با رشنه های دیگه هم کار میکنن..بعد اقای دکتر کار تعریف داره کاری که حقوقش زیز شیصد تومان هستش بدون بیمه که کار نشد هزینه کرایه طرف در نمیاد....بابا بخدا دامپزشکی فوق اشباعه یک دانشجوی دامپزشکی وقتی فارغ التحصيل میشه تعجب میکنه از اینکه این رشته هیچ کاری نداره...بچه های دانشگاه سراسری وضعشون بدتر و امار بیکاریشون بیشتر چونسرمایه هم ندارند....بخدا وضعیت بچه ها گریه اوره..توی یک اژانس مسافر کشی به خدا خودم سه تا دامپزشک دیدم ..اگر میخوان حکیم مهر معرفی کنم تابرید با چشم خودتون ببنید
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
تا حالا روزنامه همشهری رو باز کردید صفحه نیاز مندی ها همیشه و هر روز برای پزشک ..پرستار...حسابدار. .بهیار کار هستش اما دامپزشکی به ندرت اگهی میزنه فکر کنم عددش زیر ده در چندیدن سال متوالی... این رشته از نظر بازار کار اشباع هستش اگر خود فرد هم بخواد کاری راه بندازه سرمایه کلان میخواد که اکثرا یا ندارن یا برگشت سرمایه کمه..بگذریم از دادن مجوز که در اکثرا جاها به خاطر اشباع بودن پروانه داده نمیشه...دامپزشکی کار نداره بیخودی هم امیدوار نباشید..اگر دانشجو دامپزشکی هستید انصراف بدید و تا جوانید رشته بخوانید که هنوز ایران نیاز داره و بازاری کارش اشباع نیست..دلتونم به وعده هی الکی خوش نکنید من اینده و جوانیمون با این رشته تباه کردم..
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
دانشجویان دامپزشکی اگر بچه پول دارید و علاقه به این رشته دلرید این رشته رو بخوانید ولی اگر دنبال کار و کسب درامد هستید اکیدا سمت این رشته نیاید این رشته کار ندارد..و درامد پایینه..وضعیت دامپزشکی روز به روز بدتر میشه ...تقریبا ده سال هم هست از فارغ اتحصیلی من میگذره هر روز بدتر از دیروز بود ...دامپزشکی هیچ وقتم به وزارت بهداشت نمیره چون نفع مسیولین این رشته به موندم در وزارت علوم پس بیخود تلاش نکنید.. خودتون برای زندگی تون تصمیم بگیرید میخواید بدبخت شید یا خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
همکار ناامید گرامی در حال حاضر فارغ التحصیلان اکثر رشته ها بیکارند اما اینقدر اه و ناله نمیکنند.من به شما پیشنهاد میکنم مانند اکثر فارغ التحصیلان پزشکی تدریس خصوصی را اغاز کنید .موفق باشید.
پاسخ ها
بهروز برادران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
جهالت از گفتارتان می بارد، امیدوارم شما هم در رشته مرتبط مشغول به کار نباشید که آبروی نداشته مان بیشتر می رود
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
بله همکار محترم بیکاری در همه رشته ها زیاده ولی دامپزشکی رکورد داره در بیکاری و تا چندین سال دیگه اولین میشه..در ضمن پزشکان اگر بیکار هم هستند چون نمیخواند برن مناطق محروم ...من که دامپزشک روستا هستم به زور زندگیم میگذره در حالی چندین پزشک تا حالا در این روستا اونده اند انها هم خانه بهداشت داشتن هم اینکه درامد فوق العاده داشتند...والا در مورد تدریس خصوصی هم اکثرا دامپزشک هستند معلم زیست شناسی دبیرستان که همکلاسی های خوده بنده شدند..یا اکثرا در کنکور مشاوره میدن..من با حرف همکار قیلیمون موافقم دامپزشکی فوق اشباع ست و دیگر ایران نیاز نداره..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
دامپزشکی یعنی با عمر و وقت و فرصت ها،اعصاب و روان بازی کردن.با زندگی بازی کردن.مسئولین مرتبط هم که کوتاهی کردن،یا ما جوابشون رو می دیم یا روزگار و کائنات ................
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
بعضیا یه حرف هایی میزند ادم شاخ درمیاره... من یک دکتر دامپزشکم که کاری تو دامپزشکی گیر نیاوردم رفتم دبیر فیزیک شدم چون فیزکم خوب بود اما چند وقت پیش یه حکم شکایت از طرف اموزش پرورش برام امده بود که فرهنگیان یعنی دبیرهای رسمی اموزش پرورش شکایت کرده بودن از من ..محضه اطلاع این کار تدریس که شما عرض میکنید خلافه..و اکثرا که اینکارو انجان میدن.. قاچاقی انجام میدن.. در ضمن من چندین سال توی این حرفه ام اکثرا دامپزشک هستند نه پزشک که شما میفرمایید پزشکی واقعا شرف داره دامپزشکی مفت نمیارزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
شما خودتون مقصر بودید که کارتان رو آشکار کردید تا از شما شکایت شود. روال قانونی در هر کاری این هست که متخصص و شخص با صلاحیت از منظر قانونی آن کار رو انجام بده. حالا شما درسته فیزیکتان خوب بوده اما از منظر قانون شخص دارای صلاحیت این کار نبودید. همانطوری که یک دبیر فیزیک نمیتواند در کار دامپزشکی ورود پیدا کند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
عجب مدیرانی داره ایران.استاد هدر دادن و از بین بردن نیروی انسانی هستن.فقط بلدن صبح برن اداره کارت بزنن بعد اتمام ساعت کاری بیان خونه و راضی هم هستن که پول حلال درمیارن!!مجلس هم که نشسته تا برای دولت لایحه تصویب کنه.
ناشناس
|
Finland
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
به تمام مقدسات عالم سوگند بازار دامپزشکی اشباع ست و ایران دیگر دامپزشک نیاز نداره نکیند این کار و با اینده جوانان بازی نکنید این رشته واقعا بی ارزش شد...دامپزشکا به خفت و ذلت افتادن..ببندید در این دانشگاهها رو...این در دل های یک دامپزشک بی کار است از ما که گذشت حداقل دیگران و بدبخت نکنید بخدا الان سی سالمه دوباره دارم کنکور میدم جوانی ادم بر نمیگرده نکید این کارو درست نیست..
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
همکاران ما فقط می نالند.ایکاش بجای اینکه عین نهنگها دسته جمعی خود کشی کنیم کمی فعالیت دسته جمعی داشتیم.فرضیه ای برای تشکیل تعاونی اقتصادی مسوولان فنی استان تهران پیشنهاد شد متاسفانه همه نالیدند طوریکه عنوان کردند که پنجاه هزار تومن هم نداریم.جماعت کارفرما با سواد پایین میلیاردی سود به جیب می زنند اما صد دامپزشک نمی توانند پولهایشان را بذارن روی هم و یک واحد بسته بندی و‌حتی هایپرمارکت اجاره کنند و یا بسازند.
یعنی فقط داریم می نالیم.
وزارت بهداشتی شویم و یا جهادی شویم روی حقوقمان چقدر تغییر می کند؟
آیا بهتر نیست با همکاری هم و از طریق انجمنهای صنفی به فکر تاسیس بنگاههای اقتصادی در حوزه کاری خود شویم؟
اگر در هر استانی صد دامپزشک یک میلیارد بیارن باور کنید دولت هم حمایت می کند و می شود حداقل یک یا دو واحد بسته بندی راه انداخت
بهروز برادران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
رئیس سازمان و رئیس نظام کارشون شده جلسه بذارن بگن تقصیر ما نیست، مشکل جای دیگه ست...... من ِ بیکار رو دریاب ، ......... حداقل اون کارت بی ارزش دامپزشکی رو رایگان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
اخبه بگو این موضوع چه ربطی به نظام داره
.......................
به جای اینکه چند نفر از دامپزشکان بیکار را یبه کار بگیره چند نفر دولتی اورده دور خودش جمع کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
2
یک خبر خوب برای دامپزشکان و مردم ایران -یک مسول فنی در استان ما خلاف کاری های کارفرما را رو کرد و کارفرما بیرونش کرد و دامپزشکی هیچ حمایتی نکرد در صورتی که خود دامپزشکی گفت حمایتت میکنیم - سازمان دامپزشکی کاملا در خدمت سرمایه دار است و علت افزایش دامپزشک ایجاد نیروی کار ارزان برای سرمایه دار است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
حاکمیت ایران متاسفانه از مردم شهید پرور ایران ،مردمی غیر هماهنگ ساخته تا در هیچ تشکلی که کوچکترین مزاحمت و اذیتی برای حاکمیت داشته باشد نتوانند شرکت کنند.شما فقط می توانید در راهپیمایی هایی که حاکمیت در تقویم تعیین کرده شرکت کنید برای اعتراض های شخصی و غیر تقویمی حقی ندارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
چرا فقط دارید از افزایش پذیرش دامپزشک در دانشگاه صحبت می کنید سازمان دامپزشکی مثل اینکه فقط شده دامپزشکان . باقی سایر رده ها که هیچ . کمی تحقیق کنید هر مرکز در پیتی اقدام به جذب رشته دامپزشکی (بهداشتیار و کاردان و کارشناس )بدون کنکور می کند دریغ از داشتن یک استاد درست و حسابی . هر چی خدمه و چایی ریزه و راننده است رفتن این مراکز درس خوندن و حالا شدن مدعی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
من دامپزشکم سی سالمه ازدواج نکردم کار ندارم دارم دوباره کنکور میدم والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
سازمان دامپزشکی حیاط خلوت چهاد کشاورزی است و هرچی ........ در جهاد هست در دامپزشکی استخدام شد
نظر شما
ادامه