کد خبر: ۳۷۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



چند روزی است انتشار تصاویر ذیل به همراه این توضیح که شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در طبس، قربانی گرفته، نگرانی‌هایی را نسبت به شیوع این بیماری مهلک در حیات وحش استان خراسان جنوبی به وجود آورده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، اما «پرویز آرامنش»، مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی، درباره این تصاویر می‌گوید: این تصاویر مربوط به حدود سه ماه پیش است و دامپزشکانی که لاشه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند وجود ویروس PPR را در لاشه‌ها تایید نکرده‌اند.

وی در ادامه می‌گوید: متاسفانه به دلیل گذشت مدت زمانی طولانی از مرگ این حیوانات و فساد لاشه‌ها، امکان تشخیص دقیق علت مرگ وجود نداشت. اما تغییر در رژیم غذایی این چارپایان، به عنوان نمونه، تغذیه از پلاستیک در نتیجه کمبود علوفه که ناشی از خشکسالی در منطقه است یکی از محتمل‌ترین عوامل مرگ آن‌هاست.

آرامنش در پایان خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به PPR در سطح استان مشاهده نشده حتی در میان دام‌های سبک و اداره‌کل دامپزشکی استان هم این را تایید می‌کند. به علاوه، هفته گذشته، تیم‌های پایش، در منطقه آزادی که لاشه‌ها مشاهده شده بود حضور فعال داشته و لاشه جدیدی مشاهده نکردند. اما برای اطمینان و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، در اطراف آبشخورهای این منطقه آهک‌پاشی کردند. بدیهی است در صورت مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.











انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
اینم از حیات وحش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
ايا طبس جز استان خراسان جنوبي است چرا سه ماه پيش گزارش نشد
نظر شما
ادامه