کد خبر: ۳۷۷۵۱



معاون دامپزشکی دره شهر گفت: طرح بازرسی و پلمپ واحدهای عرضه و کشتار مرغ زنده همچنان در این شهرستان با جدیت ادامه داشته و در صورت مشاهده جهت پلمپ آن اقدام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سیمره خبر، «دکتر سید سعید حسینی» معاون دامپزشکی دره شهر گفت: ۴۰ واحد فروش مرغ زنده در این شهرستان پس از توجه به اخطارهای مکرر با هماهنگی دادستان و حضور مشترک شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و دامپزشکی پلمپ شد.

وی اظهار کرد: به علت آلودگی‌های زیست محیطی در هنگام نگهداری و ذبح طیور، حفظ سلامت مرد، احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، نبود علایم مشخص بیماری در ماکیان زنده، خرید و فروش آن‌ها خارج از کشتارگاه‌های صنعتی ممنوع است.

حسینی افزود: همچنین مواد قانونی ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، آیین‌نامه اجرایی نظارت دامپزشکی، تبصره ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها، ماده ۴۷ قانون توزیع عادلانه آب و ... وجود اینگونه مراکز را غیر قانونی اعلام کرده است.

معاون دامپزشکی دره شهر با اشاره وجود فرهنگ غلط در بین مردم برای خرید مرغ از واحدهای غیرمجاز عرضه‌کننده، افزود: در کشتارگاه‌های صنعتی، مرغ از نظر ابتلا به بیماری، مصرف دارو و سلامت نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مرغ‌هایی که تاییدیه سلامت دریافت نکنند، از چرخه ذبح و مصرف خارج و لاشه آن‌ها معدوم می‌شود.


نظر شما
ادامه